MotoGP Estoril

ja det där med att åka med traction control verkar bra ,, men e det bara han som åker med det ? i så fall verkar det som om det är ganska bra o ha på dessa monsterhojjar ,, krävs inte lika mycket feeling längre ,, inte i gashanden iaf.
:confused:
För spänningens skull vore det bra om Stoner åkte omkull och fick någon lindrig skada som även ligger kvar tills nästkommande race. :näsblod

Även om han är en bra förare är det inte minst sagt lite tur att han inte kraschat på så länge, jag menar det räcker att någon annan gör ett misstag vid starten.

Men man får väll inte hoppas på att någon slår sig eller? :brinnerup
 
På dom 3 senaste MotoGP racens alla varv, 82st varv, har Stoner lett på alla varven i racen. Han har på dom senaste 3 racen vunnit med 22,62 sekunder samanlagd tid till 2:orna.

Och det utan att förta sig märkbart. Kusligt är ordet, och mäkta imponerande samtidigt.
 
För spänningens skull vore det bra om Stoner åkte omkull och fick någon lindrig skada som även ligger kvar tills nästkommande race. :näsblod

Även om han är en bra förare är det inte minst sagt lite tur att han inte kraschat på så länge, jag menar det räcker att någon annan gör ett misstag vid starten.

Men man får väll inte hoppas på att någon slår sig eller? :brinnerup

Nej, man får faktiskt inte hoppas det, iaf inte om man tycker att bästa ekipage ska vinna. Det är inte osannolikt att Capirex/Ducati blev blåsta på titeln förra året pga SG:s påkörning ...
Stoners största risk att köra ihop med någon har de senaste racen varit vid varvningar ...

Har visst varit en polisrazzia hemma hos Hayden hos Earls bilförsäljning.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/N...nickyhaydensdaddraggedintodrugdealingscandal/

Det är säkert nån från MotoGP som ligger bakom detta!!! Någon som tycker att rättvisa ska skapas nu när skatteverket varit taskiga mot Rossi och stört hans mentala uppladdning ... :)


Rossi kör tydligen med sina pneumatiska ventiler denna helg också ... följdaktligen 18 ställen att få punka på ...
Undrar vem som blir först med att skippa kamaxeln och köra elektrohydrauliskt
 
Last edited:
Luke Lawrence har visst bytt ut teamnamnet i startlistan till att vara Team McDonald's. :) (hans jobb och huvudsponsor)
 
Stoner, Rossi, RdP topp tre på första fria...

EDIT - sen :(
 
• Vilket fabrikat kommer noteras för helgens högsta toppfart?

Inte så oväntat så hade Ducati topp 3 nu på första passet i toppfart. 315,1km/h på Capirossi. Följt av Kawasaki på 4:de och Repsol Honda på 5:e som båda hade 313,5km/h. Ingen större skillnad mellan hojarna egentligen.
 
Ser nästan ut som att Honda släppt dom nyaste uppdateringarna i 250GP till fler förare nu. Av topp 8:a i 250GP är hälften Honda på första passet..
 

Bifogat

  • fp1--250.JPG
    fp1--250.JPG
    123.2 KB · Visningar: 73
För att det inte riktigt funkar ännu :) Och för att man har mer att vinna på det på landsvägshojar än på rejsers...
Men jag tycker mig ha läst om att det faktiskt finns motorer som det funkar på och vad skulle vara bättre än att kunna justera öppning och stängning av ventilerna med en dator?

Stoner var bara två tiondelar från KRs varvrekord på FP1, gissa om de lär ryka all världens väg på söndag :)

Vore grymt om vi kunde få se en rejäl fajt mellan Rossi och Stoner på söndag, det skulle ge plåster på såren för en i övrigt ganska blek säsong framför TV:n.
 
Varför gör man inte det redan nu?

Det är som sagt inte riktigt pålitligt ännu, men idén är bra.
Vet inte ljudhastigheten i hydraulolja, men det borde gå att få systemet tillräckligt snabbt.
Sannolikt är det hydraulventilerna som är den svaga länken i paketet så det är väl där man har satt in utvecklingsarbetet.

Fast, jag tycker det vore mer innovativt att hitta ett material som är poröst/genomsläppligt för gaser, men som blir tätt när man lägger på ett elektriskt eller magnetiskt fält. Då finns det inget som sticker in i förbränningsrummet och man kan leka med toppens utformning som man vill. :tummenupp
 
Just nu är det träning för Red Bull Cup. Någon som datanörd som kan kopiera in resultaten sedan?
 
..
Stoner var bara två tiondelar från KRs varvrekord på FP1, gissa om de lär ryka all världens väg på söndag :)
..

På första träningen för 250GP så körde man 0,231sek snabbare än deras banrekord.
Så bra förutsättningar finns nog i helgen för nya rekord.
 
Dom 10 första kvalade på tider under banrekordet i 250GP. Poletiden var 1,036 sek snabbare än tidigare kvalrekordet och 1,196 sek snabbare än banrekordet.

Dom 12 första är dessutom snabbare än Kurtis i MotoGP! :tungan
 
Last edited:
FP1 & 2 sammanslagna:

1. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team (B) 1min 37.950 secs
2. Makoto Tamada JPN Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 37.989 secs
3. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team (M) 1min 38.120 secs
4. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (M) 1min 38.201 secs
5. Randy de Puniet FRA Kawasaki Racing Team (B) 1min 38.287 secs
6. John Hopkins USA Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 38.471 secs
7. Loris Capirossi ITA Ducati Marlboro Team (B) 1min 38.481 secs
8. Nicky Hayden USA Repsol Honda Team (M) 1min 38.518 secs
9. Alex Barros BRA Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 38.613 secs
10. Sylvain Guintoli FRA Dunlop Tech 3 Yamaha (D) 1min 38.630 secs
11. Chris Vermeulen AUS Rizla Suzuki MotoGP (B) 1min 38.655 secs
12. Carlos Checa SPA Honda LCR (M) 1min 38.669 secs
13. Colin Edwards USA Fiat Yamaha Team (M) 1min 38.677 secs *
14. Anthony West AUS Kawasaki Racing Team (B) 1min 38.723 secs
15. Shinya Nakano JPN Konica Minolta Honda (M) 1min 38.761 secs
16. Toni Elias SPA Honda Gresini (B) 1min 38.843 secs
17. Marco Melandri ITA Honda Gresini (B) 1min 38.919 secs
18. Alex Hofmann GER Pramac d'Antin MotoGP (B) 1min 39.117 secs
19. Kurtis Roberts USA Team Roberts (M) 1min 42.227 secs

* Time set in FP1.


2006 Portuguese Grand Prix:
Pole position: Valentino Rossi ITA Camel Yamaha (M) 1min 36.200secs
Fastest race lap: Kenny Roberts Jr USA Team Roberts (M) 1min 37.914secs
 
Red Bull Cupens första kval.
 

Bifogat

  • RBRC-Q1.JPG
    RBRC-Q1.JPG
    137.4 KB · Visningar: 91
1,2 sek mellan Stoner och 18:e placerade Hoffman, kanske kan bli ett jämt race iallafall.
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top