MotoGP eni Motorrad Grand Prix Deutschland

  • Thread starter Thread starter P-E
  • Start date Start date
Förmodligen vurpade Iannone för mycket för att vara högst upp på önskelistan säsongen 2013. Lyckas inte Dall'Igna mot alla odds signa Lorenzo för 2015 är jag övertygad om att Iannone står högt upp på önskelistan för fabriksstyrning kommande säsong. Hetsporren är ju faktiskt en av få som lyckats utmana självaste MM under åren i Moto2...

Vad jag läste sist så är det bara små detaljer som återstår innan lorenzo skriver på för yamaha men undvek ducati iannonne pga av några vurpor är det än mer förvånande att dom knöt crutchlow till sig! Han höll sig inte på hjulen med tech3-hojen och han han håller sig knappt på hjulen med ducatin och om han mot all förmodan lyckas att hålla sig på hjulen så slår allt som oftast "limp home"mode på på ducatin sisådär 10-12 varv in på racen:hihi

I min värld så har cc gjort bort sig gruvligt och trot eller ej så gillade jag honom faktiskt lite grann när han satt på tech3-hojen, det var liksom alltid ett läge, lite sådär "går det så går det" nu jävlar kör vi men i samma veva som jag läste att han i stort sett endast valde ducati för pengarna sjönk han som en sten. Om jag förstod det rätt så ville väl tech3 behålla honom och erbjöd honom dubbelt upp dvs upp till samma nivå som vr, runt 40 miljoner, han skulle få lite mer fabriksmaterial osv men han dillade ngt om att han gärna ville bli ekonomiskt oberoende, fan kom in i matchen liksom, 40 miljoner per säsong, jävla tomte:mad:
 
Fattar inte varför dom inte signade iannone från första början, tycker han gör det bra...
Tror du svarar på din egen fråga? Ledtråd: tempus.

:)

Vi gör prognoser och fattar beslut om framtiden baserade på händelser som utspelade sig i dåtid och pågår i nutid – inte framtid.
 
Det där språkbruket känns bekant på något sätt...
 
Vad jag läste sist så är det bara små detaljer som återstår innan lorenzo skriver på för yamaha men undvek ducati iannonne pga av några vurpor är det än mer förvånande att dom knöt crutchlow till sig! Han höll sig inte på hjulen med tech3-hojen...
Njae, CC lyckades väl med handen på hjärtat rätt hyfsat bra på Yamahan i fjol, någon pallplats och 2012 rätt jämnt med Dovi?

Precis som Du tror anser jag att det är en högoddsare att Lorenzo skriver på för någon annan än Yamaha. Om inte Dall'Igna lyckas presentera ett koncept som gör det troligt att Lorenzo kan utmana om världsmästartiteln på en röd hoj 2015? MM/DP är en extremt svårslagen kombination under de kommande åren, vad JL måste ta ställning till är om det är större chans att rubba HRC under blå eller röd flagg? Förutom att det kanske skiljer 2-3 M€ mellan buden?

Personligen tror jag att JL väljer blåa laget. För mästerskapets, plånbokens och publikens vidkommande vore det kanske roligast om han valde röda kåpor. Men det vore närapå sensationellt...
 
Att folk kör omkull är ju positivt på ett sätt, de tar i och försöker.
Stoner var ju mest i sandfållan i början.
Även om jag som var den som betalade vurporna skulle sucka djupt varje gång.

Längtar till säsongen 2016 för o se vad allt nytt för med sig. Svårt att se någon hota MM innan dess.
 
Fimpen, Honda o Dorna fotografer/filmteam har onekligen en hel del att synka vad gäller hojbyte :D
 
Regnar en aning nu så det blir många beslut att ta...:)
 
Stackars Bradl, regnsetup och slicks:gnissla
 
Last edited:
:tummenupp för:
1'a starten från en grid som måste ha ekat. :)
Vasalopps-starten från pit-lane. :hihi
Pöjken som vann loppet i första kurvan efter pit-lane-starten.
Fimpen som visar sig värd kontraktet.
Lorre som visar att han är bästa Yamma-pilot när han vill.
Ianonne som gör det så bra så bra.
Esapargarna som alltid gör det bra.
Redding som befäster platsen som bästa RCVR-Honda på sitt rookie-år.
 
Jahapp, nio i rad
frying-pan-smash.gif


:Bugar
 
Stackars Bradl, regnsetup och slicks:gnissla

Kan bara förklaras med hjärnsläpp hos förare såväl som chefsmekaniker. Bestämmer man sig i sista stund för att byta från regndäck till slicks, då ser man också till att man har tid att ändra framgaffelfjädrar, stötdämpare, det eventuella stötdämparlänkage och den motormappning som skiljer mellan wet och dry setup. All mixa och blanda mellan wet och dry setup blir aldrig lyckat, oavsett hur man blandar. Det förvandlar uppenbarligen en konkurrenskraftig satellit-Honda till en sämre open-cykel...
 
Kan bara förklaras med hjärnsläpp hos förare såväl som chefsmekaniker. Bestämmer man sig i sista stund för att byta från regndäck till slicks, då ser man också till att man har tid att ändra framgaffelfjädrar, stötdämpare, det eventuella stötdämparlänkage och den motormappning som skiljer mellan wet och dry setup. All mixa och blanda mellan wet och dry setup blir aldrig lyckat, oavsett hur man blandar. Det förvandlar uppenbarligen en konkurrenskraftig satellit-Honda till en sämre open-cykel...

Måste varit århundradets släpp! Men har inte bradl tillgång till två cyklar?
 
Det har han, men det här handlar om något helt annat. Jag tyckte mig se att han körde sightingvarvet med regndäck och förmodligen hela regnsetupen. Då han väl stod på griden bestämde man sig uppenbarligen för att ändra till torrsetup och jag gissar därför att cykeln som stod kvar i depån hade regnsetup (en del vill ha två identiska cyklar under sightingvarvet såväl som uppvärmningsvarvet, ifall den ena krånglar). Annars hade han ju kunnat ta den cykeln istället, starta uppvärmningsvarvet från depån och ändå återta sin plats på griden inför starten. Nu blev man istället tvungen att ändra setup på den cykel som redan stod på griden. Varför man inte ändrade hela setupen vet nog bara de själva. Kanske för att beslutet kom så sent att man bara hann byta däck.

Riktigt proffsiga och välorganiserade team (vilket LCR normalt är) har full koll på hur lång tid alla moment tar - byta framgaffelfjädrar, byta stötdämpare och länkage, ändra mappning och byta hjul inklusive bromsar. Därför har man också en deadline för ett antal beslut som ibland måste fattas på griden. Detta är orsaken till att man ibland kan se cyklar på griden där hjul såväl som stötdämpare är urplockade, för att spara in den tid det tar att demontera dessa och därför flytta denna deadline ännu närmare racets start.
 
Det har han, men det här handlar om något helt annat. Jag tyckte mig se att han körde sightingvarvet med regndäck och förmodligen hela regnsetupen. Då han väl stod på griden bestämde man sig uppenbarligen för att ändra till torrsetup och jag gissar därför att cykeln som stod kvar i depån hade regnsetup (en del vill ha två identiska cyklar under sightingvarvet såväl som uppvärmningsvarvet, ifall den ena krånglar). Annars hade han ju kunnat ta den cykeln istället, starta uppvärmningsvarvet från depån och ändå återta sin plats på griden inför starten. Nu blev man istället tvungen att ändra setup på den cykel som redan stod på griden. Varför man inte ändrade hela setupen vet nog bara de själva. Kanske för att beslutet kom så sent att man bara hann byta däck.

Riktigt proffsiga och välorganiserade team (vilket LCR normalt är) har full koll på hur lång tid alla moment tar - byta framgaffelfjädrar, byta stötdämpare och länkage, ändra mappning och byta hjul inklusive bromsar. Därför har man också en deadline för ett antal beslut som ibland måste fattas på griden. Detta är orsaken till att man ibland kan se cyklar på griden där hjul såväl som stötdämpare är urplockade, för att spara in den tid det tar att demontera dessa och därför flytta denna deadline ännu närmare racets start.

Jo, led lite med stackars bradl som helt sonika bara fick maka på sig när de andra kom bakifrån, såg nästan ut som att han körde under blåflagg! Tack för svaret alatalo, lika kul varje gång att läsa dina ingående svar och från en som har lite insyn och ett stort kunnande:yoparty
 
Last edited:
Nu är detta bara ett race, men det är lätt att tänka att ordningen är återställd med Jorge i form, och utan missar med däcksbyten. Dvs, Vale hade idag tydligen inga möjligheter att hänga på Lorenzos tempo, och blev återigen förpassad till fjärde plats, som under större delen av 2013. Men som sagt, detta var bara ett race.
 
Det har han, men det här handlar om något helt annat. Jag tyckte mig se att han körde sightingvarvet med regndäck och förmodligen hela regnsetupen. Då han väl stod på griden bestämde man sig uppenbarligen för att ändra till torrsetup och jag gissar därför att cykeln som stod kvar i depån hade regnsetup (en del vill ha två identiska cyklar under sightingvarvet såväl som uppvärmningsvarvet, ifall den ena krånglar). Annars hade han ju kunnat ta den cykeln istället, starta uppvärmningsvarvet från depån och ändå återta sin plats på griden inför starten. Nu blev man istället tvungen att ändra setup på den cykel som redan stod på griden. Varför man inte ändrade hela setupen vet nog bara de själva. Kanske för att beslutet kom så sent att man bara hann byta däck.

Riktigt proffsiga och välorganiserade team (vilket LCR normalt är) har full koll på hur lång tid alla moment tar - byta framgaffelfjädrar, byta stötdämpare och länkage, ändra mappning och byta hjul inklusive bromsar. Därför har man också en deadline för ett antal beslut som ibland måste fattas på griden. Detta är orsaken till att man ibland kan se cyklar på griden där hjul såväl som stötdämpare är urplockade, för att spara in den tid det tar att demontera dessa och därför flytta denna deadline ännu närmare racets start.

De säger sig ha tappat en spacer under skiftet av bakdämparprylar, så det tog längre tid än beräknat vilket ledde till att framänden inte blev justerad som tänkt.
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top