MotoGP - Commercial Bank Grand Prix of Qatar

Grabbarna som varit och testat på Losail är snabbast direkt. Förvånande? Njae...

Imponerande dock av Ianonne att vara så mycket snabbare än sina "Factory-mates" :)

Blir intressant att se hur allt kommer att justera sig ju närmre raceday vi kommer.

Det som trots allt är förvånande är Lorres sura blickar på sitt bakdäck...
 
Nää. 3 :huvet helt förvirrat

Det är väl närmare 2.5...
Factory och Open, och fabrikshojar som inte har några pallplatser de senaste åren får köra med samma regler som open och modda motorer. Börjar de ta pallplatser så får de mindre bränsle, och får inte köra på det för mjuka däcket.
 
Synd att behöva säga det, men jag är övertygad om att Moto2 kommer att bjuda på de bästa och tightaste racen under 2014.

Dessutom tror jag att vi ser Nakagami på en Suzuki 2015 om han vinner i år. Inte minst för att Japanerna förmodligen skulle vilja se en inhemsk förare på ett av sina egna märken. Vem den andra föraren blir låter jag vara osagt.
 
Det som trots allt är förvånande är Lorres sura blickar på sitt bakdäck...

Håller med, vad kan ha förändrats så radikalt sedan Philip Island? :va

Tror ändå att han är med och fightas om segern på söndag, trots allt :tummenupp
 
Cobz och Peter1980, Ni är väl för goa:krama Tyvärr tar både profession och support till dotter etc lite för mycket värdefull tid ibland för att det ska gå att hänga med.

Reflektioner efter första träningen ja - de team som redan varit på Losail förra veckan har naturligtvis stora fördelar och jag tror faktiskt Open kan vara den vitamininjektion GP behöver efter många år av ledkörning.

Därför är väl toppnamnen inte förvånande, några längre stints förekom ju inte men Iannones tidiga rackarvarv med Duccen fick i varje fall mig att höja på ögonbrynen. Frågan är om han håller sig kall nog och kör med insida i stället för pannben? Simoncelli eller Rossi kanske är ett annat sätt att uttrycka det?

Pedrosa gör det bra, mycket bra - jag är skeptisk till att MM hinner köra helt opåverkad av benskadan redan till rejset... Smith fick ju strula en del för att få till greppnivån under träningarna, så det är väl knappast förvånande att Rossi och Lorenzo stöter på liknande problem. Det känns som att JL har det motigare än inför någon tidigare säsongsupptakt i MGP, och det finns en risk att han mixar bländande prestationer med mer mediokra beroende på förhållandena under den första delen av säsongen.

Personligen är jag glad att Hayden matchar i vart fall Edwards när det gäller tider, tycker att RCV1000 tog ett litet kliv framåt i går kväll. Bradl var förvånande blek, han borde vara med och leka bland sina gamla Moto2-polare betydligt högre upp i listan.

Men redan i eftermiddag lär fabriksteamen ha hittat någon halvsekund eller mer, mest nyfiken är jag nog trots allt på Pedrosa

Bäst är väl att cirkusen äntligen är igång, med eller utan Factory hit eller dit? :)
 
Reflektioner efter första träningen ja - de team som redan varit på Losail förra veckan har naturligtvis stora fördelar och jag tror faktiskt Open kan vara den vitamininjektion GP behöver efter många år av ledkörning.

Bäst är väl att cirkusen äntligen är igång, med eller utan Factory hit eller dit? :)

Skitkul att se ngt annat än Repsol/Yamaha i toppen, kul att privat-teamen kan synas!
Väl skrivet Roffe.
 
Jaha, svart i rutan. Då packade just Viasat Motor ihop. Någon mer som har samma problem?
 
Ska bli mycket spännande att se vad race-distance gör med AEspargaros däck. Kul att Dovi är med i toppen också. Frågan är bara om han har förmågan at klämma in många snabba varv i rad, det är ju trots allt vad som gör en vinnare.
 
Verkas inte stämma det här, cirkusen verkar svängt. Forward före designfabriken i Bologna. Börjar kännas som stcc det här :näsblod
 
Iannones tidiga rackarvarv med Duccen fick i varje fall mig att höja på ögonbrynen. Frågan är om han håller sig kall nog och kör med insida i stället för pannben? Simoncelli eller Rossi kanske är ett annat sätt att uttrycka det?

Kommer ihåg en avslappnad diskussion med VR, det måste ha varit på Misano 2009 då nämnde Iannone först skallade ner en av Espargaro-bröderna i sandfållan efter att båda gått av i sista kurvan och sedan använde det i Italien tabubelagda uttrycket "porco madonna" i direktsänd TV (så att flera av teamets sponsorer hoppade av). Valentino menade att Iannone inte alls är dum i huvudet. Han har bara en very, very narrow vein to his brain...
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top