MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Ort
Stockholm/Värmdö
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Helt klart bra race, fight till slutet med lite omkastning. Hoppas det är däcken och inte bara att Stoner skakade sina armar förstörda så vi får mer av den varan i år.

Bradl förtjänar en eloge, bra kört även om han inte pallade i mål. Hayden ska nog också ha en tummenupp fast han.. är han liksom.

Ärsch, jag glömde Cruchlow, hejja honom! Synd att han inte kom om herr Dovi tidigare även om han nog inte hade haft varvtider att hänga på toppen, roligt roligt.

Tycker nog afktiskt att CRT förvånade lite positivt också, har ju varit mycket större tidsdifferenser än så här tidigare känns det som men jag har inte kollat upp. Så långt efter var inte 'stora massan' CRT-hojar. Bådar kanske gott även om jag då rakt inte förstår vad de har i MotoGP att göra...

Moto3 asså, även ni tvåtaktshatare måste hålla med om att det låter FÖRJÄVLA SKITTRÅKIGT. Herregud att behöva stå ut med det där entoniga jävla trötta brummet, jag kommer börja hata 'supportklassen' av det. Suck.
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Gör om Moto2 till huvudklass! Alternativt gå över till Moto1. Prototypracing är dött! Bortsett från Stoners armpump var det ju precis lika utspritt & monotont som vanligt.
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Gör om Moto2 till huvudklass! Alternativt gå över till Moto1. Prototypracing är dött! Bortsett från Stoners armpump var det ju precis lika utspritt & monotont som vanligt.
Förutom den spännande fajten om pallplatserna var Crutchlows fajt med Dovi bra och Hayden, Bradl, Bautista och Barberas kamp.

Vet inte vad du förväntade dig för race men jag tycker det var klart underhållande :)
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Att han INTE är förbi under inbromsningen när han driftar ut till vänster. Hade han bara hållit sitt spår och gett Luthi plats hade han ändå varit först in i kurvan.

Thats the problem!

Fast Marquez var före. Dessutom borde det inte ha varit en gåta för Lüthi var Marquez var på väg. Den gode Tom får nog släppa lite på självbevarelsedriften om han ska komma nånvart i Moto2. De andra är komplett vansinniga!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
I brist på TV och shit..

Varför får jag inte fram nåt på RFM???

Borde inte racet va avslutat för tillräckligt länge sen för att låta mig plocka hem och få en godnattsaga ikväll :gråta?
 

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
I brist på TV och shit..

Varför får jag inte fram nåt på RFM???

Borde inte racet va avslutat för tillräckligt länge sen för att låta mig plocka hem och få en godnattsaga ikväll :gråta?

Ligger uppe nu!! :tummenupp
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fast Marquez var före. Dessutom borde det inte ha varit en gåta för Lüthi var Marquez var på väg. Den gode Tom får nog släppa lite på självbevarelsedriften om han ska komma nånvart i Moto2. De andra är komplett vansinniga!
Före och förbi är två helt olika saker när man går in framför någon som ska bromsa från 270 blås.

Titta på tex Pedrosas ombromsning av Stoner på samma ställe. Snyggt och med respekt.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Före och förbi är två helt olika saker när man går in framför någon som ska bromsa från 270 blås.

Titta på tex Pedrosas ombromsning av Stoner på samma ställe. Snyggt och med respekt.

Före borde räcka. Marquez har ju knappt haft syn framåt, att förvänta sig att han har ögon i nacken är lite för mycket begärt. Meeen... man behöver ju inte undra över varför han tyckte sig vara tvungen att vara så långt ut till vänster.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Om han istället släppt av lite, hade han kunnat bromsa om på insidan. Först går fortfarande alltid först, sen är det upp till dem andra att agera därefter

Hmmmmm..... Jag tycker att den där lilla "knycken" åt vänster han gör vid 4.44 är grymt onödig. http://www.youtube.com/watch?v=rSMWQ7JXFb4

Är du riktigt säker på att du hade sagt detsamma om någon en "Marquez" mot DIG i änden på rakan på Torpet?
Hade du inte varit lite sur att du suttit där och käkat torv? Och tyckt att "Du kunde väl för fan lämnat en meter åt mig!!!!"
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Förutom den spännande fajten om pallplatserna var Crutchlows fajt med Dovi bra och Hayden, Bradl, Bautista och Barberas kamp.

Vet inte vad du förväntade dig för race men jag tycker det var klart underhållande :)

Underhållande, till viss del, men jag tycker huvudklassen i roadracing ska erbjuda mer än tre förare som slåss om pallen. Ingen av de övriga hade ju ens en chans på pallplats. Den gången nån annan än en Repsol eller fabriks-yamma står på pallen så lär de ju vara för att två av de fyra haft yttre problem. Dovi, Cal, Hayden eller Bradl kommer (förmodligen ska tilläggas) ju aldrig att kunna köra sig till en pallplats. Dock har säsongen bara börjat & jag hoppas jag har fel!
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Före och förbi är två helt olika saker när man går in framför någon som ska bromsa från 270 blås.

Titta på tex Pedrosas ombromsning av Stoner på samma ställe. Snyggt och med respekt.

Såg oprecis Moto2 racet... Tänkte våldta MGP-tråden lite och fråga om nån visste vad domarna sa om blockningen, men verkar ju som att de flesta sitter och resonerar och undrar precis som jag då :(

*Nyfiken*
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
...huvudklassen i roadracing ska erbjuda mer än tre förare som slåss om pallen. Ingen av de övriga hade ju ens en chans på pallplats.
Nej, de flesta har inte en chans. De är inte tillräckligt bra. Men det är ju möjligt att ändra reglementet ännu mer så att talang spelar ännu mindre roll; göra hojarna ännu mer lättkörda och ännu mer lika varandra. En bra idé?
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Bromsskivorna på Tech3-hojarna var riktigt GP-mässiga när de ansattes som mest.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2012-04-08 kl. 23.50.46.jpg
    Skärmavbild 2012-04-08 kl. 23.50.46.jpg
    33.3 KB · Visningar: 186
  • Skärmavbild 2012-04-08 kl. 23.51.32.jpg
    Skärmavbild 2012-04-08 kl. 23.51.32.jpg
    45.5 KB · Visningar: 163

nIKOLa

www.nikorace.com
Gick med
27 Jun 2004
Ort
Östermalm
Hoj
Yamaha R1 2009
Oh herregud. Det är väl fan tur att ni inte är några domare iaf. När marquez och luthi börjar bromsa och förbereda sig för kurvan, så leder marquez. Först går först som sagt. Hade dem legat jämte varandra och han pressat ut honom, som biaggi gjorde mot rossi på suzuka för en massa massa år sedan, då hade jag reagerat som ni siss(is):tuttar. Men så var det inte. Anledningen till att inte en enda vart putt förutom Tobbe, ni och luthi är för att det inte var något fel i den.

Vad var det Tobbe sa under motoGP?? " Så där skulle Luthi ha gjort " När lorenzo korsar hela banan. Hade stoner i det fallet bromsat på sig, ja då hade ju självklart skulden gått till lorenzo. Men auzzie kunde tänka steget längre än att försöka bromsa sig om på yttern.

Nuff said and problem solved.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top