MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
På Torsdag är det premiär för Motogp 2012!

Viasat motor sänder hela helgen.

Torsdag 5/4
18:45 MotoGP Qatar: Träning 1
19:50 MotoGP Qatar: Moto3 - Träning 2
20:45 MotoGP Qatar: Moto2 - Träning 2
Fredag 6/4
16:50 MotoGP Qatar: Träning 2
19:45 MotoGP Qatar: Träning 3
19:45
MotoGP Qatar: Träning 3
MotoGP - Träning 3
MotoGP Qatar. Träning 3. (6/4-12)
Lördag 7/4
16:55 MotoGP Qatar: Moto3 - Kval
17:45 MotoGP Qatar: Moto2 - Kval
18:45 MotoGP Qatar: Kval
Söndag 8/4
16:55 MotoGP Qatar: Warm Up
17:45 MotoGP Qatar: Moto3
19:05 MotoGP Qatar: Moto2
20:30 MotoGP: Qatar

Mitt tips blir
1.Lorenzo
2.Pedrosa
3.Stoner
4.Spies

Viasat borde sponsra SH med abonnemang till alla. Doh! Vill se Live! Får nog bli via MotoGP.com!

Viasat borde sponsra SH med abonnemang till alla. Doh! Vill se Live! Får nog bli via MotoGP.com!

Skulle översvämmas med inaktiva medlemmar dock :P

Tror Stoner tar det, han är farlig på Qatar. Håller lite på Bautista med, och Spies.

Blir jäkligt spännande, har laddat med MotoGP:s egna HD-ström för i år, och jag tror Stacey tar't om det inte blir något mekaniskt strul. Jorge stark 2:a med Pedrosa tätt efter, och Rossi lär inte få fart på't än inte...trist nog.

900 kronor och 10 öre har jag betalat för ett video pass på motogp.com.

900 kronor och 10 öre har jag betalat för ett video pass på motogp.com.

Hur har det fungerat historiskt sett tycker du? Har för mig du kört det några år. Hackar det ibland eller är det stabilt? Är bildkvaliteten bra nog för att köra på stor TV?

Hur har det fungerat historiskt sett tycker du? Har för mig du kört det några år. Hackar det ibland eller är det stabilt? Är bildkvaliteten bra nog för att köra på stor TV?

Jag svarar lite jag med, hittills har det rockat stenhårt, kör via min vanliga htpc mot en 50" fullhd-plasma, och hd-strömmen är riktigt bra, flyter på fint.
Frågan är vad som händer när racet startar, om MotoGP.com har bandbredden för det...

Jag svarar lite jag med, hittills har det rockat stenhårt, kör via min vanliga htpc mot en 50" fullhd-plasma, och hd-strömmen är riktigt bra, flyter på fint.
Frågan är vad som händer när racet startar, om MotoGP.com har bandbredden för det...

Ja det känns ju surt att betala för nåt som strular, man vet ju hur prestandan kan gå upp och ner på nät.

Har du en tillräckligt bra dator och ett snabbt bredband (gärna över 8mbit/s) så funkar det klockrent.
Kvalitén kvittar för mig, därför jag kör VideoPass. Kommentatorerna på Viasat Motor är galet tråkiga...

1. Stoner
2. Spies
3. Lorenzo
4. Pedrosa
5. Crutchlow

Jag hoppas det här är året då Spies vinner regelbundet och Crutchlow börjar slåss i toppen. Sen hoppas jag Stoner vinner i totalen.

Jag kör Viaplay för 199:-/mån och då får man förutom MotoGP även F1, NHL, TV-program, filmer osv.

Har testat att se F1 live, som sänds på Viasat Motor HD, och det funkar riktigt bra.
Strömmar från iPad via Apple-TV till TV:n.

Man har ingen uppsägningstid så är man inte nöjd är det bara att avsluta efter första månaden.

Tror tyvärr att det blir ett tråkigt race med Stoner som vinnare, före Lorenzo och Pedrosa.
Hoppas Stoners motor skär, att Lorenzo kör av lite lagom snällt, att Pedrosa inte kommer till start, att Hayden vinner före Rossi med Bautista på 3:e :tungan

Jag är spänd på hur Moto3 kommer att vara. Moto2 är alltid spännande. Att MotoGP är lite av ett sömnpiller får man väl leva med, antar jag. Fast det känns onekligen som det är på väg mot nån sorts slut och pånyttfödelse i en mer slätstruken form. Men det spelar ingen större roll, så länge det är färgglada motorcyklar och bra TV-produktion kommer jag att titta.

Motogp.com är fett som fan, aldrig strulat! Oootroligt mycket material för liten peng. Massor av intervjuer o annnat utöver race,träning o kval.

Motogp.com är fett som fan, aldrig strulat! Oootroligt mycket material för liten peng. Massor av intervjuer o annnat utöver race,träning o kval.

Även vid starten? Jag köpte nån gång men blev tokig när bilden frös till och från de första varven. Som ofta också är de mest spännande. Sedan har jag inte vågat.

Har heller aldrig haft problem med att titta via motogp.com, har bara 10mbit lina och det funkar klockrent i hd.

För övrigt så tror jag så här 1.Stoner 2.Pedrosa 3.Lorenzo!

1. stoner
2. lorre
3. peddo
4. spies
5. ingen aning
6. rossi

Har haft MotoGP.com tidigare och enda problemet jag haft, är att dom spoilar resultatet när man vill gå och se på racet i efterhand. De har alltid vinnarna i preview-bilden = all spänning försvinner. Så puckat gjort av dom. De måste fixa en spoilerfri väg för att se på senaste racet!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025