MotoGP Commercial Bank Grand Prix of Qatar

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Gillar man inte Rossi är det klart att man kan tolka det så.

Jag lutar mer åt att han bara återger vad som faktiskt hände och sen var det inget mer med det. Det är inte Stacey Moaner vi pratar om.

Jag har alltid gillat Rossi. Nu gnällde han över att någon kört tufft mot honom. Det var väl inte lika kul att bli knuffad som att knuffas, antar jag.

Rossi lämnade Yamahastallet för att han var besviken på att att Lorran skulle få mer pengar än han och anledning två var att han var förbannad på att Lorran hade vunnit ett VM på en räkmacka på grund av att Rossi hade utvecklat en vinnarhoj och inte nämda Lorran..
Därför skulle han visa Yamaha ha att dom gjorde fel som satsade på Lorran istället för han själv.
Nu jäklar skulle han vissa Stoner och Yamaha vilken som var Kingen och inte...
Vilket vi ser resultatet av nu..
FAIL!!!:gnissla:gnissla:(:(:död:död:gråta:gråta
Rossi kollar Haydens Set up på den hojen som skulle bli segervapnet..
Kära Vale!!!!
Det finns inga ursäkter kvar nu och som jag skrev redan i höstas
att det var en gris då och det är en gris nu med..
Synd att du inte tog chansen och la hjälmen på hyllan på ett hedersvärt sätt förra året.
Tycker Roffe
:tummenupp

Jag har alltid gillat Rossi. Nu gnällde han över att någon kört tufft mot honom. Det var väl inte lika kul att bli knuffad som att knuffas, antar jag.
Han "gnällde" väl isf precis lika mycket som Stacey om sin lilla taniga arm?

OT: Kul att du är "tillbaka" Valmers :tummenupp

Rossi lämnade Yamahastallet för att han var besviken på att att Lorran skulle få mer pengar än han och anledning två var att han var förbannad på att Lorran hade vunnit ett VM på en räkmacka på grund av att Rossi hade utvecklat en vinnarhoj och inte nämda Lorran.
Nja, det var väl så att Rossi skulle få sänka sin lön för att de skulle kunna höja Lorenzos. Att Jorge skulle ha fått mer kan jag inte minnas.

Nja, det var väl så att Rossi skulle få sänka sin lön för att de skulle kunna höja Lorenzos. Att Jorge skulle ha fått mer kan jag inte minnas.

Det är kanske så, men kontentan är i alla fall att Yamaha fick rätt i att han var värd mera i lön än tidigare :=)
Vilket jag håller med om oxå..:hihi

Han kanske skulle åka motorcykel lite oftare än bara under racehelger?

Armpump får väl alla som varit på en crossbana - försvinner snabbt genom regelbunden träning på hoj!

Tänkte också på detta att han under träningar typ kör 4 varv. Stoner verkar inte gilla att träna. Frågan är om han tränar hårt fysiskt också, typ gym?

Det heter chatter :D

Jag skulle tex kunna tolka intervjun med Stoner ovan som ett överdrivet gnäll. Att han försöker bortförklara sin mediokra prestation (med hans mot mätt) genom att skylla på ont i armen, att han knappt kunde hålla sig kvar på hojen osv. Om jag ville alltså.

Precis på samma sätt som jag inte tar dina sågningar av Rossi på riktigt allvar. Du jobbar ju hårt på att få in lite Rossi-gnäll på varje sida ;)

Det heter "med hans MÅTT mätt". :D

Sen om jag inte minns helt fel så opererade väl sig Stoner för några år sen för just "armpump".

Tyckte jag hörde i helgen att på nya NGM cykeln fick Edwards armpump som han löst med ändrad andningsteknik!!

Sen om jag inte minns helt fel så opererade väl sig Stoner för några år sen för just "armpump".

Han hade problem 2010 men opererade sig inte. Är nog bäst att göra off season om man har kontinuerliga problem, att göra det nu skulle säkert förstöra säsongen. Det kan vara så enkelt som tight skinnställ eller handskar ibland.

Om Rossis uttalanden om GP12:an efter rejset är riktiga, är det väl lika bra han gör upp med Ducati om en SBK-hoj direkt och lämnar MotoGP. Det vore väl fan om han inte skulle kunna köra ifrån Biaggi fortfarande i alla fall. :D

Du ser, även den bäste kan göra fel :tungan

Tyckte det stod i intervjun att Stoner INTE ville operera sig som så många andra gjort. Han löste ju samma problem efter Silverstone 2010 på något vis utan operation.

Marquez och Luthi har blivit varnade för händelserna under racet:

"Marc Marquez and Thomas Luthi have both been issued a formal warning by Race Direction after the Moto2 race at Qatar. Marquez was warned over his pass on Luthi at the start of the last lap, while Luthi received the warning for the hard slap he gave on Marquez' throttle arm on the cooldown lap, when the Swiss rider went to remonstrate with the Spaniard over the pass."

http://www.motomatters.com/news/2012/04/10/marquez_and_luthi_issued_formal_warning_.html

Last edited:
Tolkningen att han är bitter bygger på att han är näst sämste föraren på en fabrikshoj och blir passerad av en förare på en satellit hoj av samma märke.
Dessutom byggdes GP 12 som anpassades till honom och det går sämre än någonsin.
Jag tror han är besviken och bitter eller är det en feltolkning?
Han är nog bitter och besviken, men till hans försvar erkänner han ju att han inte kan köra hojen. Den byggdes om, men enligt vad han själv säger så har de inte lyssnat på hans önskemål och inte gjort som han bad om.
Givetvis skyller han på hojen, men jag tror också att han inte är sämre än att han kan erkänna att han inte kan köra snabbt på den, och att andra e snabbare..
Min personliga "tro" är att Rossi letar efter den optimala setupen så hårt att de skruvar bort sig och han fokuserar så hårt på detta, att han koncentrerar sig mindre på att köra så snabbt som möjligt med de skräp han har. Detta gör att de andra på samma skräp kör snabbare än han, då de fokuserar mer på att köra snabbt än att göra om hela hojjen.

Jag ÖNSKAR att man får se han på en honda eller yamma 1 år innan han lägger av för att se på riktigt om han e slut, eller om de finns ngt kvar. Jag tror inte han skulle ta en titel till, men ja tror han orkat ge lorre,peddo och stoner stundvisa fighter i toppen.

Marquez och Luthi har blivit varnade för händelserna under racet:

"Marc Marquez and Thomas Luthi have both been issued a formal warning by Race Direction after the Moto2 race at Qatar. Marquez was warned over his pass on Luthi at the start of the last lap, while Luthi received the warning for the hard slap he gave on Marquez' throttle arm on the cooldown lap, when the Swiss rider went to remonstrate with the Spaniard over the pass."

Då vet vi det allihopa!!
Att så där kör man inte om man vill ha kamrater i depån framöver !! :D:hihi
Vilket är fullständigt rätt dömt tycker
Roffe

...han har kört om Luthi på rakan. De är inte sida vid sida.
Nej, han är inte förbi. Han är bredvid Luthi. Och då rör man sig förstås inte mot den man har bredvid sig. I synnerhet inte på banans snabbaste parti.

Att göra en snabb manöver i sidled i slutet på rakan är ingen bra idé. Men den som är benägen att skita i andras säkerhet bryr sig förstås inte om sånt.

Bifogat

• Skärmavbild 2012-04-10 kl. 17.50.58.jpg
    Skärmavbild 2012-04-10 kl. 17.50.58.jpg
    15.2 KB · Visningar: 59
Last edited:
Den byggdes om, men enligt vad han själv säger så har de inte lyssnat på hans önskemål och inte gjort som han bad om.
Det där vore intressant att höra andra sidan av. Enligt Stoner så ville han ändra på hojen över åren, men aldrig förr har den ändrats så mycket och synligt som under Rossis ledning. Vilka instruktioner ger Rossi egentligen, mer "Yamaha"? Ducati har definitivt slängt ut egen teknik och köpt en aluramar utifrån efter Rossis önskemål. Givet hur övriga Ducatis ser ut så tror jag aldrig att en alubox-ram hade kommit på tal om inte Rossi uttryckligen krävt det.

Finns det att se någonstans?
Stillbilder på nedanstående.

”When Barbera passed me, with a hard move that pushed me into the runoff area, he had only one objective: getting in front of me. The actually race position didn't matter.”

Och visst har väl Barbera inte precis idealspåret när han kör om. Eller?

Bifogat

• Skärmavbild 2012-04-10 kl. 18.09.35.jpg
    Skärmavbild 2012-04-10 kl. 18.09.35.jpg
    38.2 KB · Visningar: 89
  • Skärmavbild 2012-04-10 kl. 18.09.58.jpg
    Skärmavbild 2012-04-10 kl. 18.09.58.jpg
    28.7 KB · Visningar: 72
Oh herregud. Det är väl fan tur att ni inte är några domare iaf. När marquez och luthi börjar bromsa och förbereda sig för kurvan, så leder marquez. Först går först som sagt. Hade dem legat jämte varandra och han pressat ut honom, som biaggi gjorde mot rossi på suzuka för en massa massa år sedan, då hade jag reagerat som ni siss(is):tuttar. Men så var det inte. Anledningen till att inte en enda vart putt förutom Tobbe, ni och luthi är för att det inte var något fel i den.

Vad var det Tobbe sa under motoGP?? " Så där skulle Luthi ha gjort " När lorenzo korsar hela banan. Hade stoner i det fallet bromsat på sig, ja då hade ju självklart skulden gått till lorenzo. Men auzzie kunde tänka steget längre än att försöka bromsa sig om på yttern.

Nuff said and problem solved.

Synd att du slutat köra nu så ingen kunde testat det på dig!!!
Undrar om du suttit på SH och gett vederbörande person samma beröm som du gör!

Har du egenrätt på om det är slutdiskuterat??????

Nä fult så det förslår!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...