Nyteknik
Bannad
När han körde över mållinjen på Jerez och symboliskt "stretchade" och "ömmade" sin axel var ett av många exempel på hans superfåniga sätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nyteknik skrev:När han körde över mållinjen på Jerez och symboliskt "stretchade" och "ömmade" sin axel var ett av många exempel på hans superfåniga sätt.
Webspy skrev:Somliga har otur, andra har ursäkter.
Rossi, han bara kör och är glad
henkeBoy skrev:Japp en av dom sämsta förlorarna i idrottsvärlden enligt min mening.
Men det är trots allt bra att han är med. Han är ju ändå en av få som kan mäta sig med Rossi, ibland.
henkeBoy skrev:Japp en av dom sämsta förlorarna i idrottsvärlden enligt min mening.
Men det är trots allt bra att han är med. Han är ju ändå en av få som kan mäta sig med Rossi, ibland.
Jag vet tyvärr inte hur spanjorerna betraktar sina MotoGP-förare. Men jämfört med Criville och Checa är ju Gibernau en frisk fläkt för de som gillar entusiasm, leenden, glamour, vita tänder och sådant. Men om det är något man uppskattar i Spanien vet jag inte. Den spanska manskulturen är ju mer präglad av macho-ideal än i Sverige. Frågan är om Gibbers är macho med spanska mått?Lord Melchet skrev:Är det ngn som har koll på hur man ser på Sete i hans hemland efter den här säsongen?
Många spanjorer har ju feta kontrakt med sponsorer från hemmamarknaden just beroende på att RR är så poppis i Spanien. I Setes fall även ett släktskap med diverse MC -tillverkare naturligtvis en stor fördel.
Men är det ngn som vet om den bild av Sete som sur dålig förlorare, diva, pajas etc som börjar växa fram här även gäller i Spanien?
Jag gissar på inte...Nyteknik skrev:Frågan är om Gibbers är macho med spanska mått?

Lord Melchet skrev:Är det ngn som har koll på hur man ser på Sete i hans hemland efter den här säsongen?
Många spanjorer har ju feta kontrakt med sponsorer från hemmamarknaden just beroende på att RR är så poppis i Spanien. I Setes fall även ett släktskap med diverse MC -tillverkare naturligtvis en stor fördel.
Men är det ngn som vet om den bild av Sete som sur dålig förlorare, diva, pajas etc som börjar växa fram här även gäller i Spanien?
Kul läsning. Den allmänna spanska uppfattningen verkar stämma ganska väl överens med den på sporthoj.com.Axxexs skrev:Innan så har Sete inte varit den populäraste RR-föraren i Spanien. Tror inte det ändrats till nu heller. Spanjorerna gillar inte Sete bl.a för att han är så ospansk. Han brukar kallas "Hollywood" för att dom tycker han är så amerikansk. Populäraste Spanske föraren är Pedrosa som är mest i tidningar/tv och som är allas gullunge.
Den största sponsorfördelen som Sete levt mycket på är inte att hans morfar var grundaren till Bultaco utan att hans syster jobbar åt honnom som pr-ansvarig. Hon har även en hög position innom Movistar.
Till nästa år har Movistar medelat att man tänker sponsra F1 istället för MotoGP. Skulle tro att Sete säkert kommer ha någon sponsordeal iform av personligt spons ändå av Movistar, fastän dom drar sig ur att vara huvudsponsor åt ett MotoGP-team.
Lite spänt mellan Rossi o Sete. Mer mer mer! Fast mer Sete vinster.Nyteknik skrev:Kul läsning. Den allmänna spanska uppfattningen verkar stämma ganska väl överens med den på sporthoj.com.
J-Bone skrev:Ironiskt nog så var han ju en större utmanare till Rossi för två säsonger sedan när ingen (och säkert inte heller han själv) hade räknat med det. Ifjol var han också närmare än vad han är nu, det känns på nåt sätt som att han var som bäst när han inte hade något att förlora. Nu har ju press och förväntningar stigit på honom i samband med de fina resultaten de senaste två säsongerna och det verkar hämma hans körning. Jag tycker att han är en fantastiskt bra förare som rent förarmässigt är bra nog för att slå Rossi men tror inte han har vinnarskalle nog för att på allvar utmana om titeln.
Dessutom är det ju bara Barros och Hayden (egentligen Edwards också) som har slagit Rossi i år.Chris Ash skrev:Jag tror dessutom Honda har valsat bort sig i sin desperation att slå Rossi. Varken Biaggi eller Gibernau som är de stora Hondastjärnorna har varit i närheten av sin vanliga standard. Troy Bayliss och Tamada kan också definitivt bättre än såhär. De enda som håller en bra nivå i förhållande till vad de brukar prestera är Alex Barros och Nicky Hayden.
Honda är inte längre den bästa hojen helt enkelt. Jag tror det är ganska jämnt skägg mellan Yamaha,Honda och Ducati med Kawasaki precis i hälarna. Den stora lasten för tex Ducati har nog varit Bridgestone som inte fått till det som ifjol. Hoppas Brno var vändpunkten....
Men varken Hayden eller Barros har någonsin framstått som ett allvarligt hot. Hade Gibernau kört för ett team som hade kunnat förutse och förhindra en del av de problem han haft tror jag att Gibernau hade varit efter Rossi med mycket små marginaler.valmers skrev:Dessutom är det ju bara Barros och Hayden (egentligen Edwards också) som har slagit Rossi i år.
Axxexs skrev:Rossi vs Gibernau. Ibland säger en bild mer..![]()

|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |