MotoGP.com om Setes "oturssäsong"

Var det inte Stenmark som kläckte något i stil med att "Ju mer jag tränade, desto mer tur fick jag?"

Att Rossi prejat honom av banan är väl det enda som jag tycker suger lite extra. Övrigt hör väl till sporten.

Somliga har otur, andra har ursäkter.

Rossi, han bara kör och är glad

Last edited:
Chrille skrev:
Var det inte Stenmark som kläckte något i stil med att "Ju mer jag tränade, desto mer tur fick jag?"

Att Rossi prejat honom av banan är väl det enda som jag tycker suger lite extra. Övrigt hör väl till sporten.

Tror det där uttrycket emanerar från Ben Hogan (golfare) som spelade en proam-tävling med en glad amtör som gnydde över Hogans tur när han på löpande band rullade i puttar från långt håll.

Håller med om att Sete inte har särskilt mycket som kan kallas ren otur. Det stinker faktiskt dåliga bortförklaringar, vilket borde vara under Setes värdighet. Jag är förvånad över att han varit så gnällig i år. Värre än Biaggi till och med, som faktiskt skärpt sig med gnället.

Verkar lite som teamet inte gjort sitt och även att han helt enkelt tabbat sig i race.
Det som måhända vara otur är att han till synes kämpar så hårt, men alltid är det något som hindrar honom från att bli en happy camper.

Man kan ju alltid skylla på däcken? Buhuhuhu.. :brinnerup

Jag hade gillat Setes gnällighet och surande om han hade haft lite karaktär och karisma bakom det. Nu är han bara en profillös tönt vars psyke ramlat i bitar när han insett att han inte kommer vinna VM. Biaggis citat sammanfattar det rätt bra.....

Jag tycker det här citatet från www.motogpnews.com summerar det hela på ett fantastiskt bra sätt.
:rofl

"Rumours suggest that Gibbers has been approached by the Comedy Channel regarding sponsorship providing Sete can continue his run of highly comical last lap efforts."

Varför förlöjliga Sete för något han inte skrivit själv? Är han gnällig och skyller ifrån sig för något någon annan skrivit? Ser inte ett enda citat i artikeln.

Det räcker iofs med hans agerande efter Kinas GP när han stannade och tittade på bakdäcket för atts edan skaka på huvudet. Det var inget fel på hans däck där whatsoever.

Håller med Sete får för mycket skit de e han inte värd .
Jag får känslan av att sete`s team inte kommunicerar så bra dom borde få ta skiten, soppatorsk incidenten var ett av många bevis på detta.

2ono skrev:
Håller med Sete får för mycket skit de e han inte värd .
Jag får känslan av att sete`s team inte kommunicerar så bra dom borde få ta skiten, soppatorsk incidenten var ett av många bevis på detta.

Det var ju ingen soppatorsk. Den "officiella" ursäkten var "fel på bränsleinsprutningen".
:rolleyes:

Zee skrev:
Det var ju ingen soppatorsk. Den "officiella" ursäkten var "fel på bränsleinsprutningen".
:rolleyes:

"The first explanation, provided by an HRC spokeswoman, was that Gibernau’s bike had actually finished the race with fuel in the tank and had not actually run out of gas: “The fuel injection control system showed an error signal and made a false reading and stopped the engine, even though there was fuel in the tank.”

But other sources were indicating the exact opposite and shortly afterwards the Honda Motor Company’s official spokesman had to retract the first statement and confirm that Gibernau’s bike had run out of fuel.

When asked, Gibernau’s crew chief Juan Martinez was immediately open and honest: “Sete’s bike should have finished the race with 1.9 litres of fuel but the tank was empty. For some reason the fuel injection control system did not count the consumption correctly. Normally the ECU would account for the fuel used so the bike can do the race distance.”

Neutral skrev:
Varför förlöjliga Sete för något han inte skrivit själv? Är han gnällig och skyller ifrån sig för något någon annan skrivit? Ser inte ett enda citat i artikeln.

Precis. Verkar ha blivit mode att ogilla honom nu...

Neutral skrev:
Vad insinuerar du nu? Skulle han frivilligt ge bort en säker andraplats mot en DNF?

Nej, jag insimenerar ingenting.

Jag menade bara det Axxexs citerade..

Sete's soppatorsk..

Bifogat

• 24921411268.jpg
    24921411268.jpg
    106.6 KB · Visningar: 246
Chris Ash skrev:
Jag hade gillat Setes gnällighet och surande om han hade haft lite karaktär och karisma bakom det. Nu är han bara en profillös tönt vars psyke ramlat i bitar när han insett att han inte kommer vinna VM. Biaggis citat sammanfattar det rätt bra.....
När det gäller just detta bör nog Biaggi undvika att kasta spjut i radhus.

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back