MotoGP Catalunya

#space skrev:
Sete värst drabbad fysiskt, 3-5 veckor off racing!

vid värst möjliga tidpunkt då racen ligger som tätast
om han har 4 veckor konvalesens så missar han 3 racehelger

FireSalle skrev:
2249368 Sorry, orkade inte med dubbel-quote, annars hade kanske Valmers också varit med. Men tycker att min och Valmers grej där var mer en tydlig ironi... Det spelar f-n ingen roll om de bryter konstigt eller har bock-skägg. De är RR-förare...
OK. När man är ironisk är det ok med påhopp, öknamn etc.

Dr.Bike skrev:
2246047 Nu vet jag iaf EN som har fått vatten på sin (Rossi)kvarn! Som dessutom var på PLATS och såg GP´t! (jag mår redan dåligt över ordflödet som komma skall! :lol)

Ja du....Rossi ÄR bäst och det är INGEN som rår på han. Han gör det han ska o lite till. Visst finns det andra duktiga förare, men han är den bästa. Och det är härligt att se, att trots att han vinner mest...blir gladast när han vinner.

Och att vara på plats på ett MotoGP...det borde alla se till att unna sig som följer den här sporten. Ljudet när hojarna drog förbi läktaren där vi satt var helt jävla övermäktigt. Hela läktaren vibrerade och det lät som om ett reaplan var på ingående. För att inte tala om 107 000 människor som njuter av samma sak.

Nu blev ju dessvärre racet förmodligen ett av dom tråkigaste i världshistorien. p.g.a olyckan. Det märktes tydligt att luften gick ur när det blev omstart. Kan tänka mig att man som förare har sina tankar hos dom som gick omkull och blev illa däran.

Nu har jag i alla fall blivit uppdaterad, genom att läsa den här tråden, om att läget inte är så allvarligt som det såg ut. Vi såg bilder i en spansk tidning, och vinkeln på Melandris arm ser rejält onaturlig ut och sista kullebyttan innan han stannar så har nacken oxå en vinkel som ja...ser rent ut sagt livsfarlig ut.

Och eftersom min spanska är minst sagt knagglig (läs obefintlig) så har jag inte vetat statusen på dom skadade. Det va inte helt lätt att få någon uppfattning på plats, men det känns skönt att det inte va lika illa som det såg ut.

//Mad

Madhonda skrev:
Nu blev ju dessvärre racet förmodligen ett av dom tråkigaste i världshistorien. p.g.a olyckan. Det märktes tydligt att luften gick ur när det blev omstart. Kan tänka mig att man som förare har sina tankar hos dom som gick omkull och blev illa däran.
En som inte visade så mycket empati var Edwards som i stället log in i kameran från sin depåbox och sa "Let's go" några minuter efter startkraschen :3freak

Nån som vet varför Hopper lämnade sin hoj och slängde sig på gräset vid första omstartsförsöket?

sandstream skrev:
2251665 En som inte visade så mycket empati var Edwards som i stället log in i kameran från sin depåbox och sa "Let's go" några minuter efter startkraschen :3freak

Nån som vet varför Hopper lämnade sin hoj och slängde sig på gräset vid första omstartsförsöket?

Tänkte på det jag med, såg ju mest ut som han tog tillfället i akt att vila lite.

Annars gissar jag på temporär syfilis.

sandstream skrev:
2251665 En som inte visade så mycket empati var Edwards som i stället log in i kameran från sin depåbox och sa "Let's go" några minuter efter startkraschen :3freak

Edwards kanske inte hade koll på läget då utan var fortfarande full av raceadrenalin. De har ju inte lika bra överblick som vi tv-tittare.

Känner inte till något om Hopper men Vermuelen/Nakano-grejen har jag läst om i alla fall. Vermuelens hoj startade inte så han drog den åt sidan, under tiden överhettade Nakanos hoj av att stå still så länge och tryckte ur sig kylarvätskan. De bytte då hoj och intog samma plats men tydligen skulle de ha ställt sig sist för att undvika drive-through-straffet. Vermuelens hoj gick att starta senare så trots att han orsakade avbrottet så var det tydligen ok att han intog sin normala plats. Lite konstigt utfall av reglementet kanske då ändå halva startfältet bytt hoj redan. Vilket fall som helst var det fel av Nakano att ignorera straffet, blev ju inte bättre med svartflagg direkt.

selin skrev:
2251677 Tänkte på det jag med, såg ju mest ut som han tog tillfället i akt att vila lite. Annars gissar jag på temporär syfilis.
:hihi
Neutral skrev:
2251679 Edwards kanske inte hade koll på läget då utan var fortfarande full av raceadrenalin. De har ju inte lika bra överblick som vi tv-tittare.
Visst kan det ha varit så men det kändes lite osmakligt för mig som tittare, som visste att de var skadade.
Han verkar vara en trevlig kille så jag förlåter honom den här gången :D
Neutral skrev:
Känner inte till något om Hopper men Vermuelen/Nakano-grejen har jag läst om i alla fall. Vermuelens hoj startade inte så han drog den åt sidan, under tiden överhettade Nakanos hoj av att stå still så länge och tryckte ur sig kylarvätskan. De bytte då hoj och intog samma plats men tydligen skulle de ha ställt sig sist för att undvika drive-through-straffet. Vermuelens hoj gick att starta senare så trots att han orsakade avbrottet så var det tydligen ok att han intog sin normala plats. Lite konstigt utfall av reglementet kanske då ändå halva startfältet bytt hoj redan.
Får man sånna problem som CV och Nakano fick tycker jag att man borde få starta från depån som "straff".

sandstream skrev:
2251685 :hihi
Han verkar vara en trevlig kille så jag förlåter honom den här gången :D
Läser du inte hans krönikor i engelska Bike? Eller på hans hemsida? Kan säga mycket gott om Edwards, men trevlig framstår inte som hans framträdande egenskap :hihi

sandstream skrev:
2251685
Får man sånna problem som CV och Nakano fick tycker jag att man borde få starta från depån som "straff".
Nja, det är väl knappast genom förarpåverkan som maskinen överhettas av att inte få rastas i race-tempo? Borde inte straffas alls tycker jag.

FireSalle skrev:
2251700 Läser du inte hans krönikor i engelska Bike? Eller på hans hemsida? Kan säga mycket gott om Edwards, men trevlig framstår inte som hans framträdande egenskap :hihi
Nope, de har jag inte läst.
FireSalle skrev:
Nja, det är väl knappast genom förarpåverkan som maskinen överhettas av att inte få rastas i race-tempo? Borde inte straffas alls tycker jag.
Det är ju inte bara föraren som tävlar och alla andra hojar i startfältet förutom Nakanos klarade det ju bra...

Gissar att Hopper lägger sig långt bak på uppvärmningsvarvet bland annat av den anledning, dvs att slippa stå för länge, och sen är det säkert lite skrock inblandat också.

sandstream skrev:
2251843 Det är ju inte bara föraren som tävlar och alla andra hojar i startfältet förutom Nakanos klarade det ju bra...

Gissar att Hopper lägger sig långt bak på uppvärmningsvarvet bland annat av den anledning, dvs att slippa stå för länge, och sen är det säkert lite skrock inblandat också.
Ok. Jag ser själv det gärna till att det är föraren som tävlar. Naivt - javisst. Att materialet lägger av p.g.a. att startproceduren tar lång tid är inget allvarligt regelbrott som bör straffa föraren. Straffa fabrikörn då med böter, så att racingen blir så bra det går istället.
Det är ju inte så att han fuskade eller var en fara för andra. Sådana regelbrott ska så klart minst svartflaggas!

MC Doktorn skrev:
2252004 Ser klart ut som den stackars SETE utlöste krashen :(
Men vad gör han? En stoppie och sedan framhjulsås och blicken åt sidan??? Ser ut som en märklig tabbe ifrån en grabb som kört några år på den här nivån...

FireSalle skrev:
2252466 Men vad gör han? En stoppie och sedan framhjulsås och blicken åt sidan??? Ser ut som en märklig tabbe ifrån en grabb som kört några år på den här nivån...
Han kör in bromsgreppet i Capirossis hoj.

news225.jpg

Varken Sete eller Loris fel... raceincident. För både Sete och Loris driftar mot det bättre spåret för att ta svängen. De krokar ihop, och oturligt tar Setes bromshandtag emot.

Trist att inte Sete ska köra på Assen iaf. Han kryddar alltid till rejsen lite extra med sin närvaro.

"Bark-busters" vore bra både ur aerodynamisk synpunkt och ur säkerhetssynpunkt, otillåtet kanske? Med så'na hade olyckan aldrig hänt.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2