MotoGP Catalunya

Ravetrancer skrev:
2245907 jag bryr mig inte om man backar ett varv vid rödflagg, dock så tycker jag att det är fel att den som kraschar får vinna bara för att det rödflaggas.....kan man inte slutföra loppet så skall man inte kunna vinna. Då får man ta näste man efter den som kraschat liksom
Läs oFFkeFFs inlägg.
Ravetrancer skrev:
´men d, lägg ner ditt talibansnack nu.....är du nån jäkla barnunge eller?
På samma sätt som du nog tjänar på att inte delta i ishockeydiskussioner, ska du nog vara sparsam med inlägg angående roadracing. Ditt uttalande angående rödflagg är inte minst ett bevis på det.

gthyni skrev:
2246057 mitt inlägg var inte ens kritik mot Hayden
utan ett svar Valmers ogrundade påstående.

Hayden är en av världens absolut bästa RR-förare,
han skulle förmodligen varva hela fältet i STCC/STD600.
Men jag tycker man ska ha förmågan att vinna
race i VM om man ska bli världsmästare.

Positivt:
Han har gjort stora framsteg i år och nästan gjort
flera omkörningar hittills i år än under sina 3 tidigare år.

Negativt:
Han verkar ha någon blockering som gör att han inte kan vinna,
inte ens när Rossi är down and out.

Han är inte heller samma tillbakalutade slacker i år,
helt klart känner han pressen att prestera.
Kraven på att han ska vinna på Laguna Seca kommer att
vara enorma, vilket inte behöver vara positivt för killen.
Känner pressen? Hayden vill givetvis vinna, klart han är besviken om han kommer tvåa. Ingen slår Rossi om han är kvar på banan fram till de sista varven, men det är bara Hayden som får skit för det.

maffan34 skrev:
2246093 vem är skägget?
Satirsajten www.motogpnews.com kallar Max Biaggi för the beard.

FireSalle skrev:
2246013 Vad säger det då? Samma lista för Vale:
2. VM-ledande Hayden
3. Roberts Jr
4. Hopkins
5. Edwards
6. Vermeulen
7. Tamada
Jösses, duktigt doktorn - klart du är värdig världsmästare! :3freak
Fy f-n vad tråkig inställning det finns till vissa personer här, spelar ingen roll att han leder VM, är konsistent etc.
Alla andra är tydligen ändå bättre, de har bara haft otur, blivit avknuffade (av Hayden kanske?, eller någon han betalat?), fått fel däck, hoj, mamma eller något sådant.
VM-suger därför att det är så dj-vla orättvist: Världens sämsta hojåkare som inte ens kan köra blåröksmoppe och dessutom har ful dialekt får leda VM-tabellen efter 7 omgångar - MotoGP kan genast läggas ned. En VM-ledare som inte ens skulle platsa i ett ERF-team i Svedala, tvi!
Talibanernas värld är inte alltid logisk. När inte Riktiga racers [tm] har banrekorden på svenska banor, kan man alltid inbilla sig att de har det. Vips, så har man övertygat sig själv. Köra huvudet i sanden är en fin lösning.

Last edited:
Att inte medge att Hayden haft ett visst mått av flyt i år är ju också att köra huvudet i sanden. Problemet för honom är att han kan vara hur stabil som helst för from nu kommer Rossi vara både like stabil och dessutom snabbare. Ska Hayden vinan VM måste han komma på ett sätt att vinna race av egen kraft och det har han inte visat att han kan ännu, trots de framsteg han gjort i år.

Trist att så många förare DNF:ade av diverse orsaker och kraschen såg riktigt läskig ut.

Perfekt att sitta och lyssna på MotoGP.coms live-stream med hörlurar i bilen för då får man Kevin Schwantz som expert istället för de svenska glada killarna.

125 racet, som jag kollat i efterhand, var ju dagsn höjdpunkt racemässigt. :tummenupp

Gustav O skrev:
125 racet, som jag kollat i efterhand, var ju dagsn höjdpunkt racemässigt. :tummenupp

Fast Lorenzos jakt på ledargruppen var hårig den med.

gthyni skrev:
2246328 Fast Lorenzos jakt på ledargruppen var hårig den med.
Absolut. Det var riktigt starkt kört. Fast jag tycker det var kul att Dovizioso fick ta sin första 250-seger till slut för han har varit sjukt nära flera gånger.

Gustav O skrev:
2246296 Att inte medge att Hayden haft ett visst mått av flyt i år är ju också att köra huvudet i sanden. Problemet för honom är att han kan vara hur stabil som helst för from nu kommer Rossi vara både like stabil och dessutom snabbare. Ska Hayden vinan VM måste han komma på ett sätt att vinna race av egen kraft och det har han inte visat att han kan ännu, trots de framsteg han gjort i år.
Men hallå! Att ogilla Hayden för att han har flyt, men samtidigt lyfta fram alla andra och ursäkta dem för att de haft oflyt :pangihuve Inget fel alls att ha flyt, tvärtom - det måste man ha för att bli mästare. Det där med egen kraft fattar jag inte -möjligen om han känner att han måste bevisa något för SH.com kanske? Så länge han vinner/leder enligt regler borde det vara bra nog.

Sju lopp, NH leder. Tio kvar. Rossi är den enda som klättrat märkbart och ser ut att hota - men han ligger ändå 29 poäng bakom!
Peddo körde bort sig igen. Ducce-killarna skadade, och minst en av dem verkar inte kunna köra Assen. Likaså Melandri.
F.n. ser det ut som att Hayden kan göra bra ifrån sig i VM. Om inte vinna så iaf. pallen där också.

Vilket trist race. 11 förare i mål. Enda behållningen var att se Kenny Roberts göra come back. Hade dock föredragit att se honom i en grupp istället för en lam fight med Hopkins. Nakano ser helt hopplös ut när racet hunnit pågå några varv. Märkligt.

FireSalle skrev:
2246400 Men hallå! Att ogilla Hayden för att han har flyt, men samtidigt lyfta fram alla andra och ursäkta dem för att de haft oflyt :pangihuve Inget fel alls att ha flyt, tvärtom - det måste man ha för att bli mästare. Det där med egen kraft fattar jag inte -möjligen om han känner att han måste bevisa något för SH.com kanske? Så länge han vinner/leder enligt regler borde det vara bra nog.
Du förstår väl att du inte kan argumentera för vad som är "rätt" när det gäller sympatier och antisympatier för Hayden? Det är ju lätt att förstå varför en förare som aldrig vinner upplevs som en ovärdig ledare av ettmästerskap för att inte tala om titelerövrare. De flesta vill se den vassaste föraren leda/vinna.

nu är det väl lite prinsessan på ärten, vadå ogilla?
Nicky leder VM, självklart är han ett hetare ämne än Checa
som jobbar med Dunlop för att göra deras däck körbara.

Man får inte säga att han känner press från HRC.
Man får inte säga att han har haft flyt med konkurrenter blivit avknuffade.

Ffa får man inte säga att det inte är bra för en sport med en världsmästare
som inte vinner tävlingar. Det må vara enligt regelboken men poänghamstrar
blir sällan folkkära,

valmers skrev:
2245741 Om inte om varit, hade gnällkuken Skägget varit världsmästare.
Gnällkuken!? Hey, look who's talking :D

Jag tycker stilen med uppställen är publikfriande, om han eller någon annan tar titeln utan vinster i enskillda lopp så är den personen vinnare i mina ögon.

Om det bara var vinster som räknades så behövde man inte dela ut poäng ens för andra plats. VM-tabellen enligt SH:
1. Rossi, 3
2. Melandri, 2
3. Capirossi, 1
3. Peddo, 1
resten är rundningsmärken.
Fattar inte att FIM inte kan skriva om regelboken så att det det bara är vinster som räknas.

FireSalle skrev:
2246517 Jag tycker stilen med uppställen är publikfriande, om han eller någon annan tar titeln utan vinster i enskillda lopp så är den personen vinnare i mina ögon.

Om det bara var vinster som räknades så behövde man inte dela ut poäng ens för andra plats. VM-tabellen enligt SH:
1. Rossi, 3
2. Melandri, 2
3. Capirossi, 1
3. Peddo, 1
Fattar inte att FIM inte kan skriva om regelboken så att det det bara är vinster som räknas.
Nej, Rossi ler stomatolleende ibland, det ger minuspoäng. En vinst är han "värd".

valmers skrev:
2246528 Nej, Rossi ler stomatolleende ibland, det ger minuspoäng. En vinst är han "värd".
Ja, och Peddo är ny, liten och söt - samt så är han rookie. Han får fem bonus vinster p.g.a. det. Varför köra om poängen alls?

Hayden kommer förmodligen vara en värdig tvåa i år, de nya "kidsen" har farten i sig, men inte rutinen ännu, så de står på huvudet lite för ofta.

oFFkeFF skrev:
2244766 Helt rättvist? Sete kvaddar sin teamkollega i starten idag.. Rossi omkullkörd, samt fått ett trasigt däck, så att en kille som inte vunnit ett enda race i år leder vm skulle jag inte kalla särskilt rättvist..
Nicky's chans att vinna sträcker sig nog bara till Laguna seca, eller att Rossi vurpar.

ja asså....fan va arg jag blir på Sete, vad fan gör han???!?!?!.......tur i oturen att ingen kom så pass illa till skada så man hade fått sett ett till nummer på skinnställen...usch

FireSalle skrev:
2246531 Ja, och Peddo är ny, liten och söt - samt så är han rookie. Han får fem bonus vinster p.g.a. det. Varför köra om poängen alls?
Glöm inte att han kört 250, alltid ser ut som en hönsröv och knappt kan engelska. Det ger ytterligare tre vinster. Pedrosa är årets rättmätige MotoGP-mästare!

FireSalle skrev:
2246517 Jag tycker stilen med uppställen är publikfriande, om han eller någon annan tar titeln utan vinster i enskillda lopp så är den personen vinnare i mina ögon.

1. Rossi, 3
2. Melandri, 2
3. Capirossi, 1
3. Peddo, 1

Vrid inte runt det helt, det jag och några andra skrivit är väl att någon som vinner VM åtminstone ska kunna vinna några race.
Fruktansvärt tråkigt, men det händer att folk som inte kört först över linjen en enda gång vunnit ett VM.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2