Motogp Catalunya 2012.

  • Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
Grymt skoj GP-race idag, med lite kamp i toppen. :) Rossi gör framsteg med, inte fel. Sitter och väntar på honeybadgerns första pallplats med, skall den komma på hemmaplan?

JLo är jäkligt cool får man säga, idag var det både hammare och smör... :rock
 
Hade det varit någon annan än Marques så hade det inte dömts ut något straff,( han har samlat på sig helt enkelt ).
Denna gång tycker inte jag att han gjorde sig skyldig till något fel,.
För övrigt trevlig race helg, det enda jag hade kunnat önska var att Bradl kommit in lite högre upp och att Pedrosa kunnat visa någon typ av glädje. (Hans sura uppsyn kändes lite barnslig)
 
Marquez får inget straff eftersom FIM körde över Race Direction efter att domen hade överklagats...
 
Den här slo mo-sekvensen var ju för jäkla fin :kär

vlcsnap-2012-06-03-22h54m23s135.jpg
 
Problemet med Marquez är att han stjäler för mycket spår. Visst han såg inte Pol men han borde förstå att han skulle försöka på innern efter sitt misstag. Han borde lämnat plats för en hoj till för säkerhets skull...

Han omkörningar på start och mål ser också väldigt vådliga ut. Han bara kastar sig ut i vänsterkanten med väldigt små marginaler. Det är klart att det tillslut blir för tajt.

\Masonit
 
Problemet med Marquez är att han stjäler för mycket spår. Visst han såg inte Pol men han borde förstå att han skulle försöka på innern efter sitt misstag. Han borde lämnat plats för en hoj till för säkerhets skull...
Varför ska han lämna plats för säkerhets skull? Det bör väl alla göra i alla kurvor i så fall - om någon försöker köra om menar jag.
Espargaro är ju inte alls nära när de går in i kurvan så att Marquez ska räkna med att en hoj ska komma i ett aldeles för tight spår mitt i kurvan är ju inte helt självklart.
 
Varför ska han lämna plats för säkerhets skull? Det bör väl alla göra i alla kurvor i så fall - om någon försöker köra om menar jag.
Espargaro är ju inte alls nära när de går in i kurvan så att Marquez ska räkna med att en hoj ska komma i ett aldeles för tight spår mitt i kurvan är ju inte helt självklart.

Om man bommar sitt spår och ska ansluta igen, bör man då inte se till så att det är fritt när man då ansluter?

Just idag tycker jag dock att det var en gränspuck och rätt av FIM att dra tillbaka straffet.
 
Varför ska han lämna plats för säkerhets skull? Det bör väl alla göra i alla kurvor i så fall - om någon försöker köra om menar jag.
Espargaro är ju inte alls nära när de går in i kurvan så att Marquez ska räkna med att en hoj ska komma i ett aldeles för tight spår mitt i kurvan är ju inte helt självklart.

Kanske för att inte trycka av Pol..?

I detta fallet var det väll rätt självklart i o m Marquez var halvt av hojen och tappade väldigt mycket fart i kurvan.

\Masonit
 
Om man bommar sitt spår och ska ansluta igen, bör man då inte se till så att det är fritt när man då ansluter?

Just idag tycker jag dock att det var en gränspuck och rätt av FIM att dra tillbaka straffet.
Fast Marquez är först in i kurvan och de satsar båda mot samma punkt på kurvan men Pol hinner inte in i den lucka som uppstår i tid och de krockar. Pol kraschar och det är en race incident.

Kanske för att inte trycka av Pol..?

I detta fallet var det väll rätt självklart i o m Marquez var halvt av hojen och tappade väldigt mycket fart i kurvan.

\Masonit
Varför är det självklart att du ska lämna plats för att du precis klarat av ett släpp och ligger före en annan förare och båda försöker ta sig ut ur kurvan asap. Marquez ligger ju före och hinner även till punkten för kollisionen precis före Pol. En solklar race incident där tyvärr Pol kraschar. Det är ju trots allt racing och inte banåkning.

Marquez kör jävligt hårt och ibland över gränsen för avd som är ok men detta var verkligen inte ett av de tillfällena. Surt för Pol men han tar chansen att hinna in i luckan innan Marquez hinner täppa till den men misslyckas och då går inte chansingen hem.
 
Tyckte också det såg ut som ett antal undertryckta japanska svordomar över Spies avåkning. :gnissla

MotoGp Spies kör av, Lorre kör ikapp Peddo. Sen rätt segt.

:D
Ja Spies omkörning var verkligen värd en rookie award :hihi

Annars var det det ett race lika tråkigt som alla andra efter att Jorge passerat Pedrosas sen dog spänningen.


OK. here we go.
Chatter och Hondan överhettade de mjuka däcken tydligen.
Mat Oxley ‏@matoxley
Stoner said hard rear tyre never came in. RCVs couldn't race with soft rear because got too hot in practice. Also bedevilled by chatter.


Pedrosa fightades om segern i varje fall. ;) :D :tungan

Varför skulle det vara konstigt att man i en materialsport Kan drabbas av detta. Skulle det vara annorlunda om någon annan förare klagade på materialet?

Inte så säker på det. Han startade starkt, gjorde ett misstag men körde sedan lika fort som de som slogs om tredjeplatsen. Mycket bättre än tidigare race där han gjort misstag men även kört betydligt långsammare än toppen. Två tester nu innan Silverstone kommer vara kalas för Spies.

Enligt varvtiderna så hade han racets 7:e tid
En bra start men ett idiotiskt omkörningsförsök, nästan desperat och han presterar återigen sämst av M1 förarna vilket knappast förstärker hans CV.
Årets besvikelse bland fabriksförarna, verkar vara hans trend i år.


Den gråtande Espargaro får borsta av dammet och inse att en raceincident är en verklighet.

Annars var helgens störst insats i Moto2 där Iannone som verkligen svarade Marques med samma mynt på dennes hemmaplan.
 
Ut med Spies och Pedrosa. Det måste finnas förare som är så mycket mer taggade. Även dovi verkar vara nöjd med sina jävla 3-4 platser. Pedrosa klarar man ju inte att se mer. Nån mer jävla loser än han finns inte.
 
Dovi fixade precis pallplats åt tech3. Det tycker jag är bra presterat
 
Ut med Spies och Pedrosa. Det måste finnas förare som är så mycket mer taggade. Även dovi verkar vara nöjd med sina jävla 3-4 platser. Pedrosa klarar man ju inte att se mer. Nån mer jävla loser än han finns inte.
Ja, fy! Bort med alla förare som inte står överst på podiumet. Pedrosa har ju inte bara missat att vinna ett race, han har även hamnat utanför podiumet i år, ligger bara trea - bu för honom!
Dovi är visserligen bästa icke fabriksförare - men lär inte vinna race och som du skriver så är han säkert glad över att vara "bara" fyra. Medemåtta!

Återstår bara att fundera ut var alla dessa fantastiska förare med vinnarpotential går att hitta, annars lär det bli ensamt för Lorenzo där ute på banan nästa år.

:crash
 
Ut med Spies och Pedrosa. Det måste finnas förare som är så mycket mer taggade. Även dovi verkar vara nöjd med sina jävla 3-4 platser. Pedrosa klarar man ju inte att se mer. Nån mer jävla loser än han finns inte.
Sluta trolla för du gör det utan någon som helst finess.
 
...och att Pedrosa kunnat visa någon typ av glädje. (Hans sura uppsyn kändes lite barnslig)
Normalt håller jag med om att Pedrosa är en tråkig typ men i går hade jag förståelse för att han var sur efter att ha kommit tvåa. Han kände nog att han kunde ha vunnit och förbannade sig själv för missen när Jorge tog sig förbi.
 
Det är ingen som trollar. Det är så de är. Fan hur många år ska pedorsa få i Repsol ? har dom inte fattat att han är alex ersättare ?
 
Det är ingen som trollar. Det är så de är. Fan hur många år ska pedorsa få i Repsol ? har dom inte fattat att han är alex ersättare ?
Ja du har ju visat totalt brist på logik och omdöme förut så jag är ju inte direkt förvånad. :)
 
Pedrosa är 3:a i mästerskapet och 10 poäng efter Stoner. Det är inte kattskit direkt. Men med din logik ska alla utom Jorge och Casey har sparken?

Jag sa för flera år sedan att Pedrosa aldrig kommer att vinna VM men han vinner enstaka race och placerar sig bra i totalen. Det tycker iaf jag är tillräckligt för att få köra i ett fabriksteam. Men hans dagar är onekligen räknade nu när Marquez är på väg in i Repsol-teamet, de måste ju ha minst en spanjor med tanke på huvudsponsorn.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top