MotoGP Brno 2018

Vad menas/avses?

Att vi redan bor på något som anses vara ett av stans värsta hotell. Av någon outgrundlig anledning verkar man ha kvar samma wifi som på kommunisttiden, men det kompenseras mer än väl av värsta sortens luftkonditionering. Om man kör fjorton timmars arbetsdagar inklusive några kilometer uppför och nedför pitlane i trettiogradig värme vill man inte ha något varmare än arton grader nattetid.

Och med "österrikisk maffia" menas naturligtvis - skämtsamt - de orange motorcyklarna som gärna vill bli världsmästare istället för Jorge Martin. I vilket fall som, jag är extremt glad för min gode vän Fabio Di Giannantonios första rejsvinst. Härligt att slå till när teamkollegan verkligen behöver "damage limitation" som mest. Och nästan lika härligt att se Luca Marini bjuda upp till dans. Lite mer rutin av att vara med och dra i toppen så är första rejsvinsten inte långt borta. Nästan tur att det inte blev i Brno, jag tror inte att jag hade stått ut med medias orerande ifall det hade inträffat.
 
Att vi redan bor på något som anses vara ett av stans värsta hotell. Av någon outgrundlig anledning verkar man ha kvar samma wifi som på kommunisttiden, men det kompenseras mer än väl av värsta sortens luftkonditionering. Om man kör fjorton timmars arbetsdagar inklusive några kilometer uppför och nedför pitlane i trettiogradig värme vill man inte ha något varmare än arton grader nattetid.

Och med "österrikisk maffia" menas naturligtvis - skämtsamt - de orange motorcyklarna som gärna vill bli världsmästare istället för Jorge Martin. I vilket fall som, jag är extremt glad för min gode vän Fabio Di Giannantonios första rejsvinst. Härligt att slå till när teamkollegan verkligen behöver "damage limitation" som mest. Och nästan lika härligt att se Luca Marini bjuda upp till dans. Lite mer rutin av att vara med och dra i toppen så är första rejsvinsten inte långt borta. Nästan tur att det inte blev i Brno, jag tror inte att jag hade stått ut med medias orerande ifall det hade inträffat.

He he okok. riktigt bra dansuppvisning av marini, jag trodde att han skulle ställa sig på tanken och dra en discodans när han kom bort mot oss på baksidan, kanske lossnar lite nu för honom när han får ihop grejerna och lyckas hålla sig på hjulen men tre bra race överlag tycker jag:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top