MotoGP - Biaggi är en "Squid"

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Stoppisar mitt under race... sicken pelle

301352_57900.jpg

Perfekt.. ny bakgrundsbild till min jobbdator :yoparty

(Stackars Biaggi... Jag skyller på Rossi som vek in för tvärt framför Capirossi) :rolleyes:

Han får montera en tuta på hojen så har dom andra iallafall en chans att flytta sig när han kommer...

Men som sagt han stod oxå för enda underhållningen i det tråkigaste racet genom tiderna..

Jo, jag såg detta live där nere...
Gissa om depå-porten åkte ner illa kvickt hos Camel-teamet så fort hojen kommit in o Biaggi satt o surade efter att ha scorat 0...

Last edited by a moderator:
Uhmm, han kopplar med hela handen??

Tycker mest synd om capirex. Där hade han ju chans på super najs plats, men fick kämpa sig igenom hela fältet för att sluta som 9a (?). Starkt kört imho. :)

PutteLiten skrev:
Uhmm, han kopplar med hela handen??

Tycker mest synd om capirex. Där hade han ju chans på super najs plats, men fick kämpa sig igenom hela fältet för att sluta som 9a (?). Starkt kört imho. :)
man kopplar oftast med hela handen. Du har en eller två fingrar på kopplingen under körning mest för guidning vid vid kommande kopplingstillfälle. Själv så har jag fått börja köra med "manuell" slirkoppling för att slippa bakhjulsstuds ifall man kommer lite sent in i en kurva o motorbromsar hårt. (då drar man in kopplingen byttelite så den kan slira på kopplingen helt enkelt)

Sen kan jag tänka mig att kopplingen är ganska hård på en såndär tävlingsmoped också..
Ang bakhjulsstuds, har inte Gepecyklarna en öppen avgasventil vid motorbroms för att motverka det? Kanske inte hjälper tillräckligt ifs.

Typiskt Max. Han klarar inte press. Framförallt klarar han inte mästerskapspress från Rossi. Ska bli kul att höra vad han säger om Rossi när säsongen är slut. Han kan knappast klaga på sämre maskinmaterial längre.

Häftigt, tänka sig att de hade så pass kraftiga bromsar på de dära leksakerna?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back