MotoGP Assen

Toni Elias stannade kvar i England och kollade på tennis på Wimbledon. En av spelarna där hade en gemensam sponsor så han var ditbjuden av den sponsorn. Finns en rapport på Tonis hemsida, men är bara på spanska. www.tonielias.com

Bifogat

• D1182963.jpg
    D1182963.jpg
    103.5 KB · Visningar: 61
Med tanke på däck så har Michelin bara 2 fabriksteam + alla enmanna privatteam. Bridgestone har 3 fabriksteam + dom 2 bästa privatteamen, Gresini + d'Antin. Man kan nog gissa att utveklningen kan gå lite snabbare hos Bridgestone då dom kan få in mera info om sina däck från fler förare och kunna testa ut fler däck med än vad förare på Michelin kan hinna då.

Om inte "om" varit hade Rossi haft en ledning med sådär 120 poäng och varit klar världsmästare långt före sista racet.Enkel Rossifuckologik.Nu var han för första? gången i situationen att sista racet var helt avgörande och körde bort vm-titeln helt på egen hand.

Utan att vara rossifucko, men ja logiskt sett hade Hayden inte vart särskilt nära rossi i poäng om rossi(m.fl) hade haft sådan otur förra året.
Även capirossi var drabbad och åkte på skador som sänkte hans resultat efter catalunya.
Und ja återigen, rossi schabblade själv bort titeln i sista racet, mycket klantigt eftersom han hade tagit in en 51-poängs ledning från hayden på bara ett par få race.

Har jag fel om jag ser ett mönster i att Stoner ofta är snabb tidigt i helgen? Måste vara lätt att ställa in den hojen.

Har jag fel om jag ser ett mönster i att Stoner ofta är snabb tidigt i helgen? Måste vara lätt att ställa in den hojen.
Verkar så. Kul att Rossi är med från början den här gången. Tycker ofta att han ligger och harvar runt 7:e, 8:e plats på första träningarna.

Kul att se att Hayden är med i toppen.

Michelin verkar börja få ordning på däcken. Tre av de fyra första förarna rullar på Michelin.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back