MotoGP Assen 25e-27e juni

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
:brinnerup
Oj, JL såg inte nöjd ut över kvalet. VR såg desto nöjdare ut...
Både första och andra raden har 3 fabrikat med, även om Pol får vara standin för fabrikshojen. :hihi
Om nu bara rejsen kunde vara lika knivskarpt jämna som kvalen börjat bli så skulle det bli helt jävla fantastiskt spännande att kolla på MotoGP.

Nu är han mojo dööööö!!!!!

Ses vi imorgon i Linköping? Skall gå fram och hejja om ja ser en lång-smal-långhårig????
Fordon borde ja också prata med när han kalla mig tjock :gråta
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
:brinnerup

Nu är han mojo dööööö!!!!!

Ses vi imorgon i Linköping? Skall gå fram och hejja om ja ser en lång-smal-långhårig????
Fordon borde ja också prata med när han kalla mig tjock :gråta

Tror nog snarare att Assen och JL inte är vänner.

Jo, det är planen att dyka upp och säga hej och hetsa folk lite där i Södern. :p Kommer antagligen att vandra runt med ett par av landstingets blåa kryckor.
 

Zlurc

Lowsidea är bättre
Gick med
26 Aug 2009
Ort
oped
Hoj
ojoj
Rossi är slut!

... eller hur vare? :D

Vale 1 JLo 8 there is a god, hallefriggin luleå!!!:yoparty
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Skoj för der Alte, men vi ska nog inte riktigt skriva av JLo ännu - han har radat upp underbara starter denna säsong, långt bättre än många andra framför honom. Han har definitivt kapacitet att gå in i första böj som 3-5:a, och då kommer saken i ett helt annat läge...

Själv hoppas jag Pedrosa ser till att hamna på pallen igen, på något vis behöver vi honom i toppen ändå. Tyvärr ser jag inte, till skillnad från våra kära Viasatspråkrör, att AEsp ska vara en kandidat för pallen...

Blir ett spännande rejs i morgon, torde svänga friskt de första varven ;)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Rossi tar det följt av Lorenzo och Pedrosa det är ju redan klart och det dom kommer filma. Äh, jag drar till sviesta istället! :D
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Mot sviestad.. Borde de ha en timmes paus för att kolla racet där tro;)

image.jpg
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Som väntat inget direkt att klaga på Jlo:s uppkörning hehe
 
Last edited:

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jaaaaaaaaaaaaa!!! :rofl :banana
 

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Ort
Ljusdal
Hoj
KTM SD990
Men vilket jävla race! Och avslutningen, vad ska man säga - galet!
Rossi visar mästarklass :Bugar
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Riktigt gött att Rossi fick köra ifrån JL och slå MM då båda går i mål. Tycker dock att MM:s sista försök inte är helt ok då han själv inte klarar kurvan utan att nästan bli stoppad av VR. Visst kan det hända någon gång men nu känns det som han gör det ganska ofta.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Rätt uppenbart pga av formen och kvalet att Rossi skulle gå bra idag. MM visar dock att turen ner i källan labbandet med cykeln såhär långt givit resultat. Jlo tippar jag som trots en underbar uppkörning i starten som mer med om segern i Tyskland. .
 

Smagatusk

Guest
Riktigt gött att Rossi fick köra ifrån JL och slå MM då båda går i mål. Tycker dock att MM:s sista försök inte är helt ok då han själv inte klarar kurvan utan att nästan bli stoppad av VR. Visst kan det hända någon gång men nu känns det som han gör det ganska ofta.

Håller helt med dig. Nu är det fan snart dags för en varning eller poängavdrag eller hur de nu straffas. Det har pågått ända sedan Moto2. En enskild händelse är en sak, men som du själv säger, det är gång efter annan nu.
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Undrar vad en gammal sporthojsskribent säger nu. Rossi var helt slut för ett par år sen och skulle aldrig komma tillbaka ELLER?
 

Smagatusk

Guest
Undrar vad en gammal sporthojsskribent säger nu. Rossi var helt slut för ett par år sen och skulle aldrig komma tillbaka ELLER?

Du menar "sopslut"? Jag undrar vem som skrivit så för jag har aldrig läst det förutom när Rossi-anhängare skriver det. Och kan jag bara anta att det är den vanliga överdriften som sätter in.
 

pålle123

Medlem
Gick med
13 Feb 2012
Ort
Gråbo
Hoj
-16 Aprilia V4 tuono 1100 Factory
MM,s tvåhjulssläpp hejdades ju av Rossi.
Hade inte Rossi varit på utsidan hade MM kanat av ut i sandfållan.
Så hur har han mage o skylla det på Rossi i intervjun förstår jag knappt.
Goooo Rossi.
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Rossi visar sina offroadkunskaper i sista kurvan! Om det var en slump eller ej är ju svårt att veta, men det såg ut som att han rätade upp och lyfte upp framhjulet i luften en aning precis innan han åkte ut i grusfållan. Kanske skillnaden mellan att komma igenom på två hjul eller att krascha?

Kul också att se att Rossi kan matcha Marquez "fair and square" över en hel racedistans. Har sagt det förr, men 2015 års säsong är verkligen en av de bästa på länge. När var det senast som så många förare hade potential för pallplats i varje race?

Dock lite förvånande att Suzuki inte lyckades bättre än de gjorde för i teorin borde Assen passa dem bra.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top