MotoGP 2023: Silly Season.

Är detta vad publiken vill ha?

Det är i alla fall vad FIM, Dorna och TV-bolagen vill ha och då spelar det ingen som helst roll vad IRTA eller MSMA vill ha…

Kort och gott - fler rejs på bekostnad av träningstid. Men lättare för TV-bolagen att ta bra betalt för fredag (hela dagen blir ju i princip ett ”Q0” för att ta sig direkt till Q2…) och lördag (både kval och sprintrace).
 
Mir står över San Marino på grund av skadan efter flygturen( :3freak ) senast.

 
Mir står över San Marino på grund av skadan efter flygturen( :3freak ) senast.

Är det bara jag som får vibbar från när MM bröt armen 2020 och var klar för att köra MotoGP efter xy dagar ?
Även om MM tackade för sig efter FP4 (?).
Det armbrottet är inte läkt och rehabiliterat idag 26 augusti 2022.

Jag fick en ligamentskada på vänster tumme 3 Juli. Ligamentet slet loss en benbit från tummen.
Operation för att fästa ligamentet med benbiten vid tummen. Gipsad. Gipset har ersatts med en orthos (=avtagbart plastgips) och jag får idag 26 augusti ta av ortosen några gånger dagligen för att träna upp rörligheten i tummen. Men inte cykla, lyfta barn etc.
 
Last edited:
Är det bara jag som får vibbar från när MM bröt armen 2020 och var klar för att köra MotoGP efter xy dagar ?
Även om MM tackade för sig efter FP4 (?).
Det armbrottet är inte läkt och rehabiliterat idag 26 augusti 2022.

Jag fick en ligamentskada på vänster tumme 3 Juli. Ligamentet slet loss en benbit från tummen.
Operation för att fästa ligamentet med benbiten vid tummen. Gipsad. Gipset har ersatts med en orthos (=avtagbart plastgips) och jag får idag 26 augusti ta av ortosen några gånger dagligen för att träna upp rörligheten i tummen. Men inte cykla, lyfta barn etc.
Händer tar tid, mycket skit som rör sig där inne, fråga inte hur jag vet!
De handskador jag haft har tagit betydligt längre tid än rena brott, längre rehab innan det börjat kännas bra och avsevärt längre tid innan jag kunnat säga att det är "problemfritt", dvs att jag lärt mig leva med det och inte begränsas längre.

Rena brott på en arm är betydligt enklare bara allt ligger rätt, gör det inte det så tillkommer ju andra problem som att öppna och lägga rätt, fixering med tillhörande läkning osv osv., och blir det fel så kanske det måste göras om med ytterligare risker och läkningstid.

Lång rehab på ett felläkt brott när man ska tvinga kroppen göra något den aldrig gjort innan och sen göra om det igen men då rättplacerat så kroppen åtminstone fungerar igen, betydligt kortare rehab då men det tar ändå på kroppen.

Har gott hopp om MM nu, har allt läkt rätt borde det funka denna gången.
 
Är det bara jag som får vibbar från när MM bröt armen 2020 och var klar för att köra MotoGP efter xy dagar ?
Även om MM tackade för sig efter FP4 (?).
Det armbrottet är inte läkt och rehabiliterat idag 26 augusti 2022.

Jag fick en ligamentskada på vänster tumme 3 Juli. Ligamentet slet loss en benbit från tummen.
Operation för att fästa ligamentet med benbiten vid tummen. Gipsad. Gipset har ersatts med en orthos (=avtagbart plastgips) och jag får idag 26 augusti ta av ortosen några gånger dagligen för att träna upp rörligheten i tummen. Men inte cykla, lyfta barn etc.
Så länge han inte klotar (och vad är oddsen för det...) så tror jag det är OK att börja köra.
Som MM fan skall det bli riktigt spännande att se hur det går.
Rent fysiskt borde MM, och vi, få veta rätt snart men sedan skall ju Hondan komma upp i bruksskick också...
 
Det blev Bestia som tar platsen bredvid Pecco i Ducati Lenovo.

Får dåliga vibbar av det valet. Pecco och Enea kommer nog inte riktigt gå bra ihop. Två italienare som båda nog vill se sig som favorit/försteförare. Inte alls som Dovi/Petrucci t ex.

Blir spännande att se.
 
Får dåliga vibbar av det valet. Pecco och Enea kommer nog inte riktigt gå bra ihop. Två italienare som båda nog vill se sig som favorit/försteförare. Inte alls som Dovi/Petrucci t ex.

Blir spännande att se.
Det var inget lätt val Ducati hade.
Ganska jämnt skägg med JMartin imo.
Men jag tror Ducati helst vill ha italienare så JMart hade behövt vara klart bättre för att få platsen.
Sen tror jag Pecco är ganska lätt att komma överens med (100% subjektivt :) ).

Som du skriver: blir spännande att se! ?
 
Det är ingen wingman ala Miller som dom signat, det är säkert…
Kan bli underhållande i boxen hos Ducati nästa år.
Men Miller är redan saknad fast har har säsongen ut att köra.
 
Får dåliga vibbar av det valet. Pecco och Enea kommer nog inte riktigt gå bra ihop. Två italienare som båda nog vill se sig som favorit/försteförare. Inte alls som Dovi/Petrucci t ex.

Blir spännande att se.
Japp jag har fått för mig att Pecco förväntar sig en förare som är där för att supporta honom och det tror jag inte Enea tänker finna sig i ?
 

Vad är det för faderslöst beteende som KTM och kanske särskilt Pit Beirer håller på med? Känns som att unga talanger kommer tänka sig för mer än en gång innan de ens överväger att signa dylika kontrakt med KTM i framtiden.
 
Japp jag har fått för mig att Pecco förväntar sig en förare som är där för att supporta honom och det tror jag inte Enea tänker finna sig i ?
Det är i de situationerna som Ducatis ledarskap eller brist på ledarskap visar sig.
Behöver de hjälp så kan de PMa mig här.
 

Vad är det för faderslöst beteende som KTM och kanske särskilt Pit Beirer håller på med? Känns som att unga talanger kommer tänka sig för mer än en gång innan de ens överväger att signa dylika kontrakt med KTM i framtiden.

Hela det företaget verkar ju drivas genom att hela tiden sätta skräck i sina anställda och genom att gapa, skrika, fatta irrationella beslut och lova saker man sedan inte håller. Nästan skönt att se att detta inte bara gäller den tekniska personalen…

Dessutom - otroligt oproffesionellt att snacka om en förares ”letter of intent” med media.
 
Det är i alla fall vad FIM, Dorna och TV-bolagen vill ha och då spelar det ingen som helst roll vad IRTA eller MSMA vill ha…

Kort och gott - fler rejs på bekostnad av träningstid. Men lättare för TV-bolagen att ta bra betalt för fredag (hela dagen blir ju i princip ett ”Q0” för att ta sig direkt till Q2…) och lördag (både kval och sprintrace).


Ska bli skoj att beskåda detta på plats på Sachsenring. Jag tycker det låter lovande. F1 blev inte sämre ivf med sprintracet.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top