MotoGP 2022 #18: Animoca Brands Australian Motorcycle Grand Prix

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Bezzecchi fick valet vinna eller komma fyra och han valde det senare. Både Rins och MM var en friskt fläkt
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Bezzecchi fick valet vinna eller komma fyra och han valde det senare. Både Rins och MM var en friskt fläkt
Så är det.
Jag tror Bezzecchi valde att inte strula till det för Pecco.
Normalt gillar jag inte sånt men i detta fall förstår jag det.
Tror inte Ducati sett med blida ögon om Bez som rookie petat av Pecco med chans till mästerskapet.

I min bok har Bez redan visat vilken förare han är. ?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Så är det.
Jag tror Bezzecchi valde att inte strula till det för Pecco.
Normalt gillar jag inte sånt men i detta fall förstår jag det.
Tror inte Ducati sett med blida ögon om Bez som rookie petat av Pecco med chans till mästerskapet.

I min bok har Bez redan visat vilken förare han är. ?
Ja man kan tycka vad man vill om det men det lär inte vara mot några regler vad jag vet
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Banjon håller undan en orm av kompetenta maskiner!
Dock blir det enkelt för Pecco att ta pallplats när ducati hyrde in ”the greatest of all times of all motorcycle sports of all sports - the one and only Casey Stoner” som berättar för Pecco var man ska gasa och bromsa. Bara följa instruktioner så blir det pallplats direCKT!
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
”the greatest of all times of all motorcycle sports of all sports - the one and only Casey Stoner”
Är det ett citat eller nåt du har hittat på själv? Jag minns honom som den gnälligaste förare jag någonsin har hört. Tittat man på resultat så fanns det personer i hans era som åstadkom betydligt mer tex Lorenzo, Rossi och MM.
 

Kurt-Olsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Jun 2004
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Virago 1100- 1997, Yamaha T7 -2022
Är det ett citat eller nåt du har hittat på själv? Jag minns honom som den gnälligaste förare jag någonsin har hört. Tittat man på resultat så fanns det personer i hans era som åstadkom betydligt mer tex Lorenzo, Rossi och MM.
Mitt personliga tycke såklart iom den skojfriska titeln. :) Var nu inte så gnällig!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Banjon håller undan en orm av kompetenta maskiner!
Dock blir det enkelt för Pecco att ta pallplats när ducati hyrde in ”the greatest of all times of all motorcycle sports of all sports - the one and only Casey Stoner” som berättar för Pecco var man ska gasa och bromsa. Bara följa instruktioner så blir det pallplats direCKT!
Gjorde Ducati det så var det enligt regeln:
Det viktigaste är inte att veta utan var man ska leta.
smart
och det är ju faktiskt så att det räcker inte med en bra förare, teamet totalt ger seger.
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Fantastiskt race idag! Riktigt imponerande prestationer från hela främre gruppen!

Ducati har verkligen dammsugit upp några riktiga guldkorn, Enea, Jorge och Bez

Marquez körde ju ett brilliant race, såpass brilliant att jag tror det finns en överhängande risk att Honda faller i samma grop som tidigare! Alltså hojen behöver bara bli lite bättre till, sen sköter Marquez förmåga resten. För att citera Marc själv
” I don’t want an easy bike I want a fast bike”

Återigen får vi se alla andra förare på Honda kämpa i motvinden, risk för ett tufft 2023 för Mir och Rins.

Jag kan absolut ha fel men det är min magkänsla just nu!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fantastiskt race idag! Riktigt imponerande prestationer från hela främre gruppen!

Ducati har verkligen dammsugit upp några riktiga guldkorn, Enea, Jorge och Bez

Marquez körde ju ett brilliant race, såpass brilliant att jag tror det finns en överhängande risk att Honda faller i samma grop som tidigare! Alltså hojen behöver bara bli lite bättre till, sen sköter Marquez förmåga resten. För att citera Marc själv
” I don’t want an easy bike I want a fast bike”

Återigen får vi se alla andra förare på Honda kämpa i motvinden, risk för ett tufft 2023 för Mir och Rins.

Jag kan absolut ha fel men det är min magkänsla just nu!
Inte omöjligt att du har rätt och det ska bli oerhört intressant att höra Rins' och Mirs, kul att se honom tillbaka förresten, kommentarer om Hondan.
Jag tror inte man kan ignorera Rins och Mirs åsikter på samma sätt som Taka, Pedrosa, AM och PEsp (om man nu gjort det).
Så jag tror på en ljus framtid för Honda och alla dess förare. ?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Och Morbidelli har gått från "en bra dag klarar jag topp 15" till "med lite flax kan jag klara topp 20 men det gick inte idag heller". Hur och varför vet inte jag men snart är det tre wasted years. Jag är så klart glad om jag har fel men det ser inte bra ut. PI som bana levererade som vanligt
 

Lodet

Today it´s win or hospital !
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Lomma
Hoj
ST3R
Inte omöjligt att du har rätt och det ska bli oerhört intressant att höra Rins' och Mirs, kul att se honom tillbaka förresten, kommentarer om Hondan.
Jag tror inte man kan ignorera Rins och Mirs åsikter på samma sätt som Taka, Pedrosa, AM och PEsp (om man nu gjort det).
Så jag tror på en ljus framtid för Honda och alla dess förare. ?

Hoppas du har rätt, om fler förare är konkurrenskraftiga med Hondan desto bättre för oss fans ?

Dock har det ju återigen visats i de tre sista racen vilken som är boss i Honda om någon hade glömt det.

Jag tänker lite på det Marc sa på presskonferensen angående om han kunde ge några råd till Rins angående Hondan tills nästa år haha ?
Självklart gör han inte det men det var ju inte heller någon direkt inbjuden att ta projektet framåt tillsammans!

jaja iaf är det jävligt roligt att Marquez är tillbaka, satt och tänkte på det i racet att han måste fan älska det här! Massa nya unga förare och stånga sig blodig med ?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Hoppas du har rätt, om fler förare är konkurrenskraftiga med Hondan desto bättre för oss fans ?

Dock har det ju återigen visats i de tre sista racen vilken som är boss i Honda om någon hade glömt det.

Jag tänker lite på det Marc sa på presskonferensen angående om han kunde ge några råd till Rins angående Hondan tills nästa år haha ?
Självklart gör han inte det men det var ju inte heller någon direkt inbjuden att ta projektet framåt tillsammans!

jaja iaf är det jävligt roligt att Marquez är tillbaka, satt och tänkte på det i racet att han måste fan älska det här! Massa nya unga förare och stånga sig blodig med ?
Ja, det blir sannerligen inte lätt att putta bort Marc från Hondas tron. ?

Jag tyckte det var lite småsint och kanske även långsiktigt dumt att inte hjälpa och ta hjälp av Rins (och Mir? ).
En bra relation är bättre för team och Marc än en dålig.
Kolla hut Miller och Bagnaia pushar varandra.

Bredden på Marcs leende var ett tydligt kvitto på hur kul han tyckte det var att vara tillbaka i hetluften. ?
Och det finns många unga talanger att dela hetluften med. ?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Är det ett citat eller nåt du har hittat på själv? Jag minns honom som den gnälligaste förare jag någonsin har hört. Tittat man på resultat så fanns det personer i hans era som åstadkom betydligt mer tex Lorenzo, Rossi och MM.

Hans karriär var ju inte heller inte så lång. Har sett flera initierade som anser att Stoner är den förare med mest intuitiv talang av alla MotoGP-förare, med störst förmåga att köra snabbt oavsett hoj. Men någon charmknutte var han ju inte.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Tog dagens Mästerskapspoäng och sorterade efter fabrikat och räknade ut genomsnittet för alla förarna,(avrundat): Ducati 125 poäng, Aprilia 109 poäng, KTM 79 poäng, Yamaha 57 poäng,
Suzuki 54 poäng, Honda 43 poäng.
1666081380943.png
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top