MotoGP 2021: Silly Season

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Teamet tar väl över 2022 som det snackats om tidigare, VR46 alltså, undrar vem som blir försteförare då, och märke att köra på.

Trots relationerna till Yamaha tror jag det blir Ducati.
Forza Italia! :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation

Bifogat

  • FB_IMG_1605009278830.jpg
    FB_IMG_1605009278830.jpg
    192.9 KB · Visningar: 24
Last edited:

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Är det bara jag eller är det lite provokativt att man i Motogp:s kalender skriver land och sen bana men när det kommer till Spanien skriver man bara landet på Jerez och sen provinserna framför de andra?
Katalanerna är ju redan rätt avigt inställda till Spanien så att ge dom vatten på kvarnen kanske inte är det bästa...

Dorna kan ju knappast hävda ovetskap heller då företaget kommer från landet i fråga.

Kalendern:
https://www.motogp.com/en/news/2020/11/10/2021-provisional-motoe-world-cup-calendar-announced/355702
 
Last edited:

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag är inte helt övertygad om att han kommer vara ok till nästa år heller. Skulle inte förvåna mig om skadan är mer problematisk än vad som presenteras utåt. Ren spekulation (och konspirationsteoretisernade) från min sida, givetvis.

Jag tror tyvärr du har rätt. :(
När han hänvisar till sin doktor sådär.

Jag hoppas dock att vi har fel och MM visar ungtupparna vem som är alfa. ;)
 

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Ort
Bonnahult
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Jag är inte helt övertygad om att han kommer vara ok till nästa år heller. Skulle inte förvåna mig om skadan är mer problematisk än vad som presenteras utåt. Ren spekulation (och konspirationsteoretisernade) från min sida, givetvis.

Lite skumt, men var det inte "skadade armen när jag öppnade fönster"?

Och, om han inte kommer till nästa år, pratar vi AM och Taka i Repsol?

Spekulation, yes!
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
fyra år allt som allt för Iannone, han verkar ha blivit ertappad en gång till med otillåtna preparat.....trist men ett schysst duckface går inte av för hackor....
 
Last edited:

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Är det bara jag eller är det lite provokativt att man i Motogp:s kalender skriver land och sen bana men när det kommer till Spanien skriver man bara landet på Jerez och sen provinserna framför de andra?
Katalanerna är ju redan rätt avigt inställda till Spanien så att ge dom vatten på kvarnen kanske inte är det bästa...

Dorna kan ju knappast hävda ovetskap heller då företaget kommer från landet i fråga.

Kalendern:
https://www.motogp.com/en/news/2020/11/10/2021-provisional-motoe-world-cup-calendar-announced/355702

Fast det är ju med mening och är vanligt i motorsport när man kör flera GPn i ett land under säsongen. Bara ett GP kan vara Spaniens GP typ.
Samma med Italien, normalt är Mugello Italiens GP medan Misano får bli San Marinos. Osv.
Så det är klart de har koll.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dovi står över 2021. :(
Han hoppas bara tillbaka 2022.
 

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Lite skumt, men var det inte "skadade armen när jag öppnade fönster"?

Och, om han inte kommer till nästa år, pratar vi AM och Taka i Repsol?

Spekulation, yes!

Armbrott i premiären men kom tillbaka redan nästa lopp för att ge upp efter lördagen när armen svullnade. Sen påstås han ha knixat till plåten i armen när han skulle öppna/stänga ett fönster, så de fick operera om den. Sen dess har han varit borta.

Det har fladdrat runt nåt löst(!) rykte om att han skulle behöva ytterligare operationer i armen. Som Kratoz säger, när det nu verkar ta 4711 år för armen att läka så är frågan hur pass allvarligt det är egentligen.
När han först bröt armen så fanns ju en oro över att det skulle kunna vara en karriäravslutande skada om nerver skadats. De säger ju iofs att det inte skulle uppstått nån nervskada, men det tar ju uppenbarligen mer tid än väntat.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Fast det är ju med mening och är vanligt i motorsport när man kör flera GPn i ett land under säsongen. Bara ett GP kan vara Spaniens GP typ.
Samma med Italien, normalt är Mugello Italiens GP medan Misano får bli San Marinos. Osv.
Så det är klart de har koll.

Ser inte riktigt självklarheten i att bara ett gp kan bli "lands"-gp och San Marino är ju de facto ett annat land även om banan ligger i Italien.
Att det är med mening utskrivet förstår jag då Dorna knappast skulle råka skriva det.
Inte ute efter att argumentera mer utan var mest intresserad av själva processen.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Ianonne känner sig orättvist behandlad.
https://www.crash.net/motogp/news/947984/1/andrea-iannone-worst-injustice-i-could-have-imagined

Doping är doping och inget jag vill ha i sport.
Men jag hade gärna sett en odopad Ianonne då jag gillade (och ibland ogillade) hans aggressiva, snabba stil.

Han kanske använde samma läppsalva som Johaug bara att han nu har mycket större läppar? ;)

Tyckte också han var en färgstark karaktär på banan men hans övriga liv var lite tragiskt med alla skönhetsoperationer osv.

Inlägget på sociala medier ger ju mig lite kväljningar då han verkar ha kopierat alla 14åriga influencers "starka citat" och lagt upp.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top