MotoGP 2021: Silly Season

Hur mycket har Hondan utvecklats sedan MM skadade sig? Och är den verkligen mer körbar? Presterar Nakagami och CC betydligt bättre i år än förra året?

CC är ju en mindre talangfull MM, pushar till det brister, fast det brister lite mer och oftare...
Skadad med i år så det går väl inte riktigt att värdera hans säsong.

Har inte kollat statistiken men nog "känns" det iaf. som Naka presterar bättre och Hondan ser mer lätthanterlig ut, kan ju ha lite med nya stöten med som kom till förra(?) racet.

Får väl se med tiden. :)
 
Fast om du kollar lite längre ner i artikeln vad Rivola säger om Brad är det väl inte direkt skitsnack eller..?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk
 
Fast om du kollar lite längre ner i artikeln vad Rivola säger om Brad är det väl inte direkt skitsnack eller..?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Jo det är skitsnack, Smith får ingen styrning för att de vill se vad en Italienare med en bra säsong i ett nationellt mästerskap går för i MotoGP.
Ska bli intressant att se, han har vad jag kan läsa mig till ingen nämnvärd erfarenhet av annat än racing på nationell nivå men det betyder ju inte att han kommer bli varvad av konkurrenterna.
Synd bara att det snart inte är andra nationaliteter än Spanjorer och Italienare i MotoGP. Ett par fransmän och en Australiensare typ... Visst ja Naka o Binder oxo höll ja på att glömma o Olivieira men Portugis är ju nästan samma :gnissla

Var är Jänkarna? och måste ALLA britter åka WSBK?
 
Last edited:
Jo det är skitsnack, Smith får ingen styrning för att de vill se vad en Italienare med en bra säsong i ett nationellt mästerskap går för i MotoGP.
Ska bli intressant att se, han har vad jag kan läsa mig till ingen nämnvärd erfarenhet av annat än racing på nationell nivå men det betyder ju inte att han kommer bli varvad av konkurrenterna.
Synd bara att det snart inte är andra nationaliteter än Spanjorer och Italienare i MotoGP. Ett par fransmän och en Australiensare typ... Visst ja Naka o Binder oxo höll ja på att glömma o Olivieira men Portugis är ju nästan samma :gnissla

Var är Jänkarna? och måste ALLA britter åka WSBK?

Den italiensk-spanska dominansen har väl förvisso vara större delen av de senaste 20 åren så inget nytt så? Britterna är i allmänhet inte bra nog för motogp, det är nog den enda förklaringen till varför de harvar runt i WSBK eller BSB.
 
Ska bli intressant att se, han har vad jag kan läsa mig till ingen nämnvärd erfarenhet av annat än racing på nationell nivå men det betyder ju inte att han kommer bli varvad av konkurrenterna.

Han vann Stock 1000 VM och körde därefter ett par säsonger i WSBK utan några egentliga större framgångar. Så internationell erfarenhet har han. Men det var också precis efter att Aprilia lagt ner sin satsning i WSBK och gick över till en ny privat teamägare. Han blev också tvåa efter en viss Johan Zarco i Reb Bull Rookies när det begav sig. Dock tror jag inte att han kommer att kunna åstadkomma något bättre än vad Smith gjort i MotoGP, baserat både på talang och material.
 
Fast om du kollar lite längre ner i artikeln vad Rivola säger om Brad är det väl inte direkt skitsnack eller..?

Skickat från min SM-G973F via Tapatalk

Jag tror du missuppfattar mig. Exempelvis Ducati har ju inte direkt varit speciellt....diplomatiska i en del uttalanden om Dovizioso. På samma sätt var ju Paolo Bonora inte speciellt diplomatisk i sin indirekta bedöming av Bradley Smith ("At Barcelona, Aprilia Racing Track Manager Paolo Bonora had said that one of the development problems Aprilia had was that they only had Aleix Espargaro able to push the bike"). Två italienska tillverkare av två i serien som snackat skit om sina piloter offentligt.
 
Jag tror du missuppfattar mig.

Jag fattar vad du menar. Men just i denna artikeln var det (för ovanlighet skull kanske) inte direkt skitsnack om Brad från Aprilias sida. Sen att Aprilia vill prova en annan förare är kanske inte så konstigt, hade t.ex Iannone varit på plats TROR jag att utvecklingen av hojen hade varit bättre. Om Savadori är rätt gubbe för jobbet kan man ju fundera på men han är ju inte helt grön ändå...
 
Jag fattar vad du menar. Men just i denna artikeln var det (för ovanlighet skull kanske) inte direkt skitsnack om Brad från Aprilias sida. Sen att Aprilia vill prova en annan förare är kanske inte så konstigt, hade t.ex Iannone varit på plats TROR jag att utvecklingen av hojen hade varit bättre. Om Savadori är rätt gubbe för jobbet kan man ju fundera på men han är ju inte helt grön ändå...

Inte direkt, men indirekt menar de ju att BS inte kan pressa hojen. Oavsett det sägs direkt eller indirekt så är det en märklig sak att insinuera offentligt om man vill ha någorlunda trivsam miljö.
Självklart hade utvecklingen varit bättre med Iannone på plats, för då hade de haft minst 3 förare som kan driva utvecklingen och BS hade fått mer tid för testning då han inte varit lika begränsad som idag. BS är ju för tillfället inhoppare tills de vet vad som händer AI, men för den sakens skulle kanske de inte ska insinuera att deras testpilot inte duger för testning/utveckling.
 
Den italiensk-spanska dominansen har väl förvisso vara större delen av de senaste 20 åren så inget nytt så? Britterna är i allmänhet inte bra nog för motogp, det är nog den enda förklaringen till varför de harvar runt i WSBK eller BSB.

Nä så är det väl...
Såg nån startlista från senaste (sista) ? GP500 racet i Sverige, var väl i mitten på -90talet nångång, tror inte det var en enda spanjack eller makaron på gridden...
Tiderna förändras :va
 
Britterna är i allmänhet inte bra nog för motogp, det är nog den enda förklaringen till varför de harvar runt i WSBK eller BSB.
Och Smith tycks ha haft sin peak för länge sedan. Han låg ibland i tätklungan på sin Tech 3-Yamaha, men det var som sagt många säsonger sedan. Han har haft sin chans.
 
Last edited:
Har någon här koll på hur Repsol kommer att se ut 2021 nu när Alex Marquez visat att han är en vass förare som kan hantera Hondan?
Alberto Puig fick nyligen den frågan av Simon Crafar och svarade helt lugnt att inget har förändrats, att AM är fabriksförare och kommer ha samma support från Honda och HRC som han har nu.
 
Alberto Puig fick nyligen den frågan av Simon Crafar och svarade helt lugnt att inget har förändrats, att AM är fabriksförare och kommer ha samma support från Honda och HRC som han har nu.

Tack för svaret, fick höra samma glädjande besked av en kompis. Att Alex ska köra med Nakagami och köra en hoj som kan lika mycket som nuvarande Repsol hoj :banana
 
Kul med ett rookie-team med ducati, ingen press och de kan utvecklas sakta med säkert.
Är det bara Aprilia kvar som ska fylla ut sin plats om inte Iannone får till sin läppförstoring?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top