MotoGP 2021 #9: Motul TT Assen

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dags för Assen. :)
Är Marc tillbaka på riktigt eller var det pga ringen som han kunde vinna?
Vad hände med Yamaha och kan dom vända trenden (utom fabulösa Fabio såklart)?
Kommer Oliveira fortsätta rada upp podium?

Tider söndag 27/6:
11:00 Moto3 Race
12:20 Moto2 Race
14:00 MotoGP Race
15:30 MotoE Race

Länk till alla helgens tider á la DjDiff här:

Länken till Strongliquids MotoGP-Fantasy-tråd för er som deltar.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag vågar mig på en gissning redan nu för det spelar ingen roll om jag gissar fel nu eller fel sen...
1. Oliveira
2. Quarten
3. Marc
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Svårt att tippa Assen efter Sachsenring.
Oliviera måste nu ses som en valid pallkandidat.

1.FQ
2.Oliveira
3.Miller

VR kommer säkert prestera sin bästa placering under säsongen men det räcker inte till pallen och inte heller topp 6 :(
MV har jag gett upp på.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Morbi missar Assen.
Jag funderar på om det är något annat än skada?
Är Franco lite less med tanke på förra racet också?
Med tanke på det uppkommande racet så tycker man väl att han borde vara motiverad då det faktiskt borde vara en bra bana för yamma men vem vet. De två racen efter förstår jag om han kan både ha och missa.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Med tanke på det uppkommande racet så tycker man väl att han borde vara motiverad då det faktiskt borde vara en bra bana för yamma men vem vet. De två racen efter förstår jag om han kan både ha och missa.
Ja, man tycker ju det.
Sen verkar han inte vara den personen som tjurar direkt.
Men ändå.
Även förra racet borde ju ha varit en ok Yamma-bana.
Nu var ju iofs inte Franco ensam om att vara så långt efter.
Ändå lite ovant att se Morbi så långt bakom FQ.
Hoppas han kryar på sig och är tillbaka snart!
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Gerloff ersätter och det ska bli spännande att se för han har kört bra i år med. Startade sist nyligen och körde upp sig till sjätte plats eller nåt liknande-
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Gerloff ersätter och det ska bli spännande att se för han har kört bra i år med. Startade sist nyligen och körde upp sig till sjätte plats eller nåt liknande-
Spännande. Känner inte till honom alls men då får man hålla ögonen öppna alltså. :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Gerloff ersätter och det ska bli spännande att se för han har kört bra i år med. Startade sist nyligen och körde upp sig till sjätte plats eller nåt liknande-
Fan så roligt! Han ersatte väl Rossi en dag förra säsongen med och gjorde bra ifrån sig
 

Draco

1:a REC 2012 #56
Gick med
25 May 2009
Ort
Bredared
Hoj
CBR 1000 racer Gixxer 600 racer och KTM 690 SMC-R
Fan så roligt! Han ersatte väl Rossi en dag förra säsongen med och gjorde bra ifrån sig
Japp! Han körde på valencia, en bana han inte kört innan om jag kommer ihåg rätt? O gjorde ett jäkligt bra jobb, så på Assen som han kört Wsbk på innan så gör han säkert en bra helg ?
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Möcket braaa!
MotoGP är tyvärr för många spanjacker och och italianos som får styrningar i bara pga deras nationalitet.
Jag tror att upplägget som gäller med insteg i Moto3 för att nå en styrning i högsta klassen är fel, det exkluderar i princip alla jänkare då de är för gamla när de är färdiga med highscool typ...
Det blir som att börja om för då har de ju redan börjat köra i respektive superbikeklasser.
Gör dom som Miller kan det ju gå vägen men den satsningen som hans familj har gjort på hans karriär är det få som varken kan eller vågar. Nu vet jag inte exakt hur gammal han var när han debuterade i Moto3 men han hoppade ju över Moto2
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
upplägget som gäller med insteg i Moto3 för att nå en styrning i högsta klassen är fel, det exkluderar i princip alla jänkare då de är för gamla när de är färdiga med highscool typ
Oliveira har på något sätt hunnit med att både ta en tandläkarexamen - med mycket tidsödande idiotplugg av stora textmassor - och kvala in i RR-VM.
Det går att komma sig fram även om man inte är sydeuropeiskt RR-proffs på heltid från 12-årsåldern.
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Oliveira har på något sätt hunnit med att både ta en tandläkarexamen - med mycket tidsödande idiotplugg av stora textmassor - och kvala in i RR-VM.
Det går att komma sig fram även om man inte är sydeuropeiskt RR-proffs på heltid från 12-årsåldern.
Han är väl undantaget som bekräftar regeln, sen är han ju Portugis jag tänker mer på förare från andra delar av världen...
Att det är för många Spanjorer o Italienare i högsta klassen känns rätt uppenbart. ingen från Storbritannien eller USA, när var en jänkare ens med senast?
Nicky Hayden? RIP...
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top