MotoGP 2021 #15: Red Bull Grand Prix of the Americas

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Back to the land of the fast and... ja, ni vet vad jag menar! :)

Dags då för race 15 på COTA.
Ser fram mot detta då flera förare borde blivit ännu lite varmare i kläderna!
Dovi, Morbi, Vinales inte minst. :tummenupp
Sedan får vi också se om testerna efter Misano kan visa något konkret.

OBS! Rejält andra tider än vanligt (förstås)!

Racetider för Söndag 3/10:

18:00 Moto3 Race
19:20 Moto2 Race
21:00 MotoGP Race

Länk till alla helgens tider á la DjDiff här:


Länken till Strongliquids MotoGP-Fantasy-tråd för er som deltar:

Länken till Tissot's Pole Predictor (gissa pole-tiden vinn klocka):
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Satt precis och undrade var din tråd var :)

Som vanligt på vänstervarvsbanor är MM en mkt trolig segrare men baserat på senaste prestationerna så finns det iaf andra kandidater till segern. En av orsakerna till att han blir ännu lite farligare är att pga vänstervarv så belastas inte hans svagare högra axel som tydligen är ett problem på fysiska högervarvsbanor som Misano.

Med det sagt så hoppas jag på att Bagnaia ska fortsätta sin segersvit men ser gärna en repris på fighten från Aragon.
Miller saknar fortfarande den lilla sista procenten för vinst medans Morbidelli inte är varm i kläderna än.
Aesp fortsätter producera på aprilian men bara mellan placering 4-7. Mir ligger i samma kategori medans Rins kommer ligga före sin teamkamrat fram tills han tar en DNF...
Skulle ju vara kul om BB och Oliviera kunde blanda sig i striden men de känns svajiga just nu.
Martin är min Dark horse för racet då han och Basta känns som de har högst tak av de övriga.
Zarco vette tusan då han kan hamna mellan 5-15 beroende på dag.

Tippning:
1. Bagnaia
2. MM
3. FQ
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Satt precis och undrade var din tråd var :)

Som vanligt på vänstervarvsbanor är MM en mkt trolig segrare men baserat på senaste prestationerna så finns det iaf andra kandidater till segern. En av orsakerna till att han blir ännu lite farligare är att pga vänstervarv så belastas inte hans svagare högra axel som tydligen är ett problem på fysiska högervarvsbanor som Misano.

Med det sagt så hoppas jag på att Bagnaia ska fortsätta sin segersvit men ser gärna en repris på fighten från Aragon.
Miller saknar fortfarande den lilla sista procenten för vinst medans Morbidelli inte är varm i kläderna än.
Aesp fortsätter producera på aprilian men bara mellan placering 4-7. Mir ligger i samma kategori medans Rins kommer ligga före sin teamkamrat fram tills han tar en DNF...
Skulle ju vara kul om BB och Oliviera kunde blanda sig i striden men de känns svajiga just nu.
Martin är min Dark horse för racet då han och Basta känns som de har högst tak av de övriga.
Zarco vette tusan då han kan hamna mellan 5-15 beroende på dag.

Tippning:
1. Bagnaia
2. MM
3. FQ

Vad har egentligen hänt med Zarco och Oliveira?
Det är ju nästan en tråd i sig. :)
BB räknar jag inte in för han presterar ju iaf på race-dagen. :)
Zarco har väl någon skada som håller honom tillbaka men hur mycket?
Oliveira är ju den riktiga enigman?
Skadad? Problem utanför banan som påverkar? eller bara dålig hoj? :va
Jag förstår verkligen inte hans svacka.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Vad har egentligen hänt med Zarco och Oliveira?
Det är ju nästan en tråd i sig. :)
BB räknar jag inte in för han presterar ju iaf på race-dagen. :)
Zarco har väl någon skada som håller honom tillbaka men hur mycket?
Oliveira är ju den riktiga enigman?
Skadad? Problem utanför banan som påverkar? eller bara dålig hoj? :va
Jag förstår verkligen inte hans svacka.
Oliveira tros lida av sin handledsskada som han ådrog sig tidigare men då måste han ha ordentligt ont då han inte ens är i närheten av sin tidigare nivå.
Zarco har jag ingen aning om men luften kanske gick ur lite då han inte var med i toppen av totalen längre.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Glömde skriva något om Vinales då man undrar hur han påverkas av kusinens bortgång i wss 300. Inte för att jag förebrår honom på något sätt om så skulle vara fallet utan mer hur mkt då vi alla sett hur hans mentala tillstånd stått ivägen för honom tidigare.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
1:a MM. Vill Bagnaia ta risken missa podium för 5 poäng till mot Quartararo, tveksamt. Eller ?
2:a Bagnaia Finns inget skäl för Quartararo att inte låta honom bli före, varför ta risker ?
3:a Quartararo
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
1:a MM. Vill Bagnaia ta risken missa podium för 5 poäng till mot Quartararo, tveksamt. Eller ?
2:a Bagnaia Finns inget skäl för Quartararo att inte låta honom bli före, varför ta risker ?
3:a Quartararo
Frågan är om Qvarten är så kall…kanske
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Givet historien är detta MM-bana. Dock tror jag att hans form inte kommer bereda honom plats på podiet.
Bagnaia har visat god form och tar segern. Miller tar andraplatsen.
A. Espargaro tar tredjeplatsen.

Kommer säkert revidera mina funderingar efter fredag och lördag...
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Givet historien är detta MM-bana. Dock tror jag att hans form inte kommer bereda honom plats på podiet.
Bagnaia har visat god form och tar segern. Miller tar andraplatsen.
A. Espargaro tar tredjeplatsen.

Kommer säkert revidera mina funderingar efter fredag och lördag...
Ja, riktigt så snabbt skulle jag inte räkna ut Marquez. Han har på årets vänsterbanor vunnit överlägset eller varit mycket tät tvåa och även på flera av högerbanorna varit topp fem. Vad är det som gör att du inte tror att han kan prestera på CotA?
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Tycker ni inte att Circuit of the Americas är en riktig skitbana för övrigt? Fåniga tvärstoppkurvor och skitbeläggning. ?
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Vad är det som gör att du inte tror att han kan prestera på CotA?

Den lilla avtrubbningen i hans spets. Jag upplever att han ofta "bara" klarar av att köra 99% och inte 101% av vad som är tekniskt möjligt.
Där han tidigare Marquez-räddade ett framhjulssläpp blir ganska ofta nuförtiden en lowsider.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Den lilla avtrubbningen i hans spets. Jag upplever att han ofta "bara" klarar av att köra 99% och inte 101% av vad som är tekniskt möjligt.
Där han tidigare Marquez-räddade ett framhjulssläpp blir ganska ofta nuförtiden en lowsider.
Har han inte sagt just det själv?
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Den lilla avtrubbningen i hans spets. Jag upplever att han ofta "bara" klarar av att köra 99% och inte 101% av vad som är tekniskt möjligt.
Där han tidigare Marquez-räddade ett framhjulssläpp blir ganska ofta nuförtiden en lowsider.

Ja, men skillnaden mellan 99% eller 101% hittills har ju varit att istället för att vinna med flera sekunders marginal så fightas han nu om vinsten på vänsterbanorna, eller är med i topp fem på andra banor. Tror som sagt inte man ska räkna ut honom från podiet på vänsterbana som är en av hans favoriter.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Ja, men skillnaden mellan 99% eller 101% hittills har ju varit att istället för att vinna med flera sekunders marginal så fightas han nu om vinsten på vänsterbanorna, eller är med i topp fem på andra banor. Tror som sagt inte man ska räkna ut honom från podiet på vänsterbana som är en av hans favoriter.
Nej, givetvis inte. Marquez kan bara räknas ut då han inte kommer till start.
Dock står min gissning på pallen fast,
63
43
41
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top