MotoGP 2021 #1: Barwa Grand Prix of Qatar

Det där med däcken, hur mkt skiljer egentligen ett ex från ett annat ex? Vart och vartannat lopp så tar de ibland till synes random slut för somliga men inte för andra. Sen när har tex Viniales blivit mkt bättre på bevara däck en Quarten?
Missförstå mig inte för jag tycker det var kul att V vann - men däckvalen , och då menar jag inte hårt eller mjukt, får mig att tänka på bingo-lotto.

Däcken är väl den enskilt mest avgörande komponenten på en hoj så det är klart att det är av avgörande betydelse att ha förmågan att hålla liv i dom.
Vissa förare verkar ha förtvivlat svårt för det medans andra klarar det bättre. Tycker att jämförelsen mellan Zarco och Miller är väldigt talande, de sitter dessutom på identiskt material. Det är knappast så att den gode fransosen fiser runt och sparar däck... ändå har han oftast grepp kvar de sista varven något Miller nog aldrig har upplevt.

Oki jag verkar hur som helst inte vara den enda som har reflekterat över vad jag tycker mig ha sett under många års tid nu

"But apparently both tyres came from the same batch. Some will be good, some will be bad… you get what you get and you have to deal with it.”

Oki jag verkar hur som helst inte vara den enda som har reflekterat över vad jag tycker mig ha sett under många års tid nu

"But apparently both tyres came from the same batch. Some will be good, some will be bad… you get what you get and you have to deal with it.”
Det fina är att publiken inte heller vet vad som väntar. Spänning drar mer publik, mer pengar till Dorna.
Ett företag in underhållningsbranschen precis som galopp, trav, wrestling och MMA.

Viñales verkar ha mognat och gjort stora framsteg mentalt i vinter. Kan nog bli en bra säsong för honom.

Det finns en anledning till att alla tillverkare numera har flera personer som enbart jobbar med däckanalys. Att försöka förutspå däckets karakteristik och rent av välja racedäck så tidigt om möjligt under helgen kan bli den vinnande strategin. En del har kommit längre än andra på den fronten och olika förare är olika mottagliga för denna trots allt relevanta information.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman