MotoGP 2020 MSHARK Helmets Grand Prix de France

Det ser väldigt fuktigt ut ! 13:09
 
Den pallen skulle man ha satsat en 500-hundring på, då hade man nog kunnat vara ledig resten av året...:D:rock:rock
 
Andra gången i år som Rossis skyddsänglar räddade honom från allvarligare skada.
Och vilken reaktionsförmåga på alla som lyckades undvika köra på honom.
Men utan sådan reaktionsförmåga kommer man inte till MotoGP.
 
Alex Marquez på pallen. Visste inte att han kunde köra....

Jag vet inte om det är det som kallas karma, men det är onekligen lite småkul när vissa tyckare får äta upp sina ord...Killen har uppenbarligen bättre känsla och större kulor än alla andra utom möjligtvis Petrucci...
 
Jag vet inte om det är det som kallas karma, men det är onekligen lite småkul när vissa tyckare får äta upp sina ord...Killen har uppenbarligen bättre känsla och större kulor än alla andra utom möjligtvis Petrucci...

Jag vet att man ska ta sig i mål utan att vurpa, men Rins inbromsning där han var på väg att gå om alla Duccarna i täten gör att han borde hamna högt upp på den där listan av folk med stora kulor! Petrucci och Dovizioso höll visserligen på att bråka sinsemellan, men ändå... Trodde inte han skulle hålla ihop det utan bowla av alla, men icke!
 
Jag vet att man ska ta sig i mål utan att vurpa, men Rins inbromsning där han var på väg att gå om alla Duccarna i täten gör att han borde hamna högt upp på den där listan av folk med stora kulor! Petrucci och Dovizioso höll visserligen på att bråka sinsemellan, men ändå... Trodde inte han skulle hålla ihop det utan bowla av alla, men icke!

Lowes framhjulslåsning... :hej
 
Jag vet inte om det är det som kallas karma, men det är onekligen lite småkul när vissa tyckare får äta upp sina ord...Killen har uppenbarligen bättre känsla och större kulor än alla andra utom möjligtvis Petrucci...

Vad är det som gör att han kan köra så bra i väta, men knappt syns i rutan när det är torrt?
Hondan verkar inte helt lättkörd.
 
Frågan är var miller placerat sig utan motorproblem(?). Quarten tar sina poäng och överkör inte som många andra gjort i samma situation. Det kan vara avgörande i slutändan.
 
Här kommer man hem från en resa till Stockholm och får ett sånt j@vla race i knät! :banana

Herregud Alex vilket lopp! :Bugar
HRC visste att de skulle behöva ha tålamod så detta är helt klart bonus! :tummenupp
Och Petrux, så kul för en sån gentleman!
Pol förstås men kanske ännu mer Oliveira för också en fanatisk prestation.

Inte helt fel med lite väta ibland. :D

Edit: Och fan va synd att inte Miller fick kriga in i kaklet. :(
 
Last edited:
Vad är det som gör att han kan köra så bra i väta, men knappt syns i rutan när det är torrt? Hondan verkar inte helt lättkörd.

Jag vet inte. Både Alex och Cal gör ju ganska bra race. Ser man bara till de tekniska bitarna och sedan jämför med bådas prestanda i halvdåliga, torra förhållanden så blir ju den ekvationen lite svår att få ihop...

Men samtidigt som Alex alltid har varit en "slow learner" så har han ju också varit grymt bra i regn, både i Moto3 och Moto2. Han kanske har lyckats bygga upp en exceptionellt bra känsla för hur mycket grepp han har tillgängligt då friktionen är rejält låg...?
 
Jag vet inte. Både Alex och Cal gör ju ganska bra race. Ser man bara till de tekniska bitarna och sedan jämför med bådas prestanda i halvdåliga, torra förhållanden så blir ju den ekvationen lite svår att få ihop...

Men samtidigt som Alex alltid har varit en "slow learner" så har han ju också varit grymt bra i regn, både i Moto3 och Moto2. Han kanske har lyckats bygga upp en exceptionellt bra känsla för hur mycket grepp han har tillgängligt då friktionen är rejält låg...?

Tyckte Mårtensson var inne på något om det där, i regn handlar det ju mest om att hitta känslan för hoj och bana inte att köra hojen på absolut max för det går ju liksom inte...

Ofta kommer det väl med erfarenhet men den med mest erfarenhet av alla gjorde ju ett riktigt nybörjarmisstag så det är nog mer komplext än så, kul race var det i alla fall och fortfarande vidöppet vem som kommer stå som mästare när säsongen är över.

Undrar när 93 är tillbaka? Kanske redan till nästa race...
 
Undrar när Rossi kommer tillbaka ?

2017 hade han En (1) Notclassified efter 9 lopp och var 4:a
2018 hade han nått mållinjen i samtliga efter 9 lopp och var 2:a
2019 hade han Tre (3) Notclassified efter 9 lopp och låg 6:a
2020 har han Tre (3) Notclassified och En (1) Not finished first lap efter 9 lopp och är 13:e

Så vitt jag kan se har Rossi "mest inte komma i mål" bland dom som kört alla 9 loppen.

Jag tycker det är sorgligt. Hoppas det går bättre i fortsättningen.
 
Last edited:
Visst är det kul med ett annorlunda podium men jag hade fortfarande föredragit ett torrt race.

Miller kan snart inte ha mer otur dock så har han väl på Le mans förbrukat all tur efter sin krasch på hondan som lika väl hade kunnat gå mkt illa.
https://www.youtube.com/watch?v=rs4i-KdJq5M

Kul för Petrux och AM men regnrace är som sagt inget jag tycker är kul att titta på.
 
Visst är det kul med ett annorlunda podium men jag hade fortfarande föredragit ett torrt race.

Miller kan snart inte ha mer otur dock så har han väl på Le mans förbrukat all tur efter sin krasch på hondan som lika väl hade kunnat gå mkt illa.
https://www.youtube.com/watch?v=rs4i-KdJq5M

Kul för Petrux och AM men regnrace är som sagt inget jag tycker är kul att titta på.

Håller med om att torrrace är "ärligast". :tummenupp

Men det kan vara uppfräschande med väta ibland så länge det inte är flag-to-flag.
Iaf om själva banan är "jämn blöt" hela racet, dvs det inte regnar satan, torkar upp, regnar satan osv.
Och i detta fall såg det ju väldigt "ärligt" ut för att vara blött (även om ni som kör är bättre att avgöra det).
Det måste ha varit över ett år sedan vi hade wet race sist?

Jag tycker dessutom att köra både på blött och torrt hör till för att avgöra vem som är bäst helt enkelt. :)
Så jag tycker Dorna kan fortsätta planera in ett wet race per säsong. ;)
 
Jag tittar gärna på regnrace så länge jag kan göra det från soffan. Det ger en extra dimension till förarna att bemästra.
För mig som amatöråskådare så hade det varit naturligt om det gick lättare att köra i blötan med lägre effekt, men Yamaha verkade inte funka alls. Det är väl körbarheten i motorn som spelar in och inte max effekt, kanske.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top