MotoGP 2020 Gran Premio Liqui Moly de Teruel

Javisst gör jag det, 2000 vann Roberts Jr 4 lopp (Sepang, Jerez, Catalunya, Motegi) och 2006 vann Hayden 2 lopp (Assen, Laguna Seca)
Får ta ett snack med polaren som har vilselett mig.:4skrika

En du kan ta och kolla upp istället på den fronten är ju Emilio Alzamora.
 
Zarco visar att han vill vara med Ducati iallafall, satte en bra tid innan crash i Q2, hade kanske kunnat bli ännu bättre.
Det måste vara en slump att de 4 som inte gillar banan råkar köra ducati. Samt att två av dem ändå inte ska köra dem nästa år.
Dovi kämpade ändå tills Espargaro knuffade ut honom, ska man knuffa så ska man hålla spår som Mir

Ja Zarcos - 19 hoj verkade ju lira betydligt bättre. Och även om Ducati hade motflyt är det ju inget mot Honda... Tyckte inte det såg så farligt ut när sparrisen körde om Dpvi igen. Det var väl snarare när Dovi helt missade ingången på korkskruven som han beredde sin plats i listan.
 
En du kan ta och kolla upp istället på den fronten är ju Emilio Alzamora.

Är det därför han är så jäkla bitter och håller på bakom kulisserna i depån? :tungan

OnT: Morbidelli har rätt lik körstil som Lorre hade. Inte en slump att de har samma coach/teamchef kanske. Tyckte Marquez körde riktigt snyggt och stabilt fram tills han kraschade också. Inte alls som sin bror. Ska bli intressant att se hur det går nästa år.
 
Är det därför han är så jäkla bitter och håller på bakom kulisserna i depån? :tungan

OnT: Morbidelli har rätt lik körstil som Lorre hade. Inte en slump att de har samma coach/teamchef kanske. Tyckte Marquez körde riktigt snyggt och stabilt fram tills han kraschade också. Inte alls som sin bror. Ska bli intressant att se hur det går nästa år.

Jag tycker båda Petronas förarna liknar Lorre i sina bästa stunder. :)
Det är väl helt enkelt så man kör den hojen snabbast? :va
 
Ja, så är det i viss mån, men tycker nog att Quarten har en mer aggressiv körstil emellanåt, jämfört med Lorre och Morbi.

Nja, inte när han "kör själv" sas.
Där tycker jag han har den där kattmjuka, metronom lika stilen.
Däremot så är han nog mer aggressiv när han skall om.

Men jag är nog kanske inte den som skall bedöma stilar alls...:rodnar
 
Alla Öhlins kunder inom MotoGP har haft tillgång till den ”nya” stötdämparen sedan Sepangtesten i Februari och en föregångare har testats med vissa fabrikers interna testteam långt innan dess. Det är bara media som precis har upptäckt den och sedan fått för sig att den nyligen har introducerats mitt under ett GP...

Ett flertal förare använder denna, exakt vilka och när är information som tillhör kunderna.
 
Alla Öhlins kunder inom MotoGP har haft tillgång till den ”nya” stötdämparen sedan Sepangtesten i Februari och en föregångare har testats med vissa fabrikers interna testteam långt innan dess. Det är bara media som precis har upptäckt den och sedan fått för sig att den nyligen har introducerats mitt under ett GP...

Ett flertal förare använder denna, exakt vilka och när är information som tillhör kunderna.
Jag fick för mig att media "upptäckt den" pga att vissa förare bytte mitt i säsongen.. Stämmer det?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 
Alla tillverkare som använder Öhlins är väl medvetna om denna stötdämpare, men olika tillverkare har olika planering och olika scheman för hojens utveckling. Något som blir väldigt uppenbart under en konstig säsong som denna med ett fyra månader långt uppehåll och - i de flesta fall - total avsaknad av testmöjligheter.

Därav lite olika fokus på fjädring och därmed lite olika introduktionstillfällen. Flera förare har använt denna stötdämpare sedan Sepangtesten, ytterligare ett flertal sedan tisdagstesten mellan de två racen i Misano. Exakt vilka och när är inte offentlig information.
 
Alla tillverkare som använder Öhlins är väl medvetna om denna stötdämpare, men olika tillverkare har olika planering och olika scheman för hojens utveckling. Något som blir väldigt uppenbart under en konstig säsong som denna med ett fyra månader långt uppehåll och - i de flesta fall - total avsaknad av testmöjligheter.

Därav lite olika fokus på fjädring och därmed lite olika introduktionstillfällen. Flera förare har använt denna stötdämpare sedan Sepangtesten, ytterligare ett flertal sedan tisdagstesten mellan de två racen i Misano. Exakt vilka och när är inte offentlig information.

Kul (som alltid) med lite info från någon som faktiskt har insikt i depån!

Läste någon artikel där Suzukis framgång berodde på er "mirakeldämpare" som ingen annan hade vågat använda än. Det kändes lite konstigt, din förklaring känns mer rimlig ^^
 
Back
Top