MotoGP 2019 #17 : Pramac Generac Australian Motorcycle Grand Prix

Det försvann väl gradvis genom att förbudet kom i olika takt i olika länder. Googlade lite och det verkar som att Rizla hängde med till 2011.

Rizla är väl kanske ett dåligt exempel på tobaksreklam för såvitt jag vet gör de väl bara papper? Fast hemsidan är blockerad i "mitt land" pga förbud.
 
Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)
 
Förstår inte. Vilken info om förbud mot tobaksbolag att göra reklam vid motorevenemang finns vid länkarna?

Citatfrån
https://en.wikipedia.org/wiki/Sydney_Motorsport_Park#Motorcycling
Citat:
After the first Australian motorcycle Grand Prix held at Phillip Island in 1989, there was a conflict over advertising between the Victorian Government and the tobacco industry,...
The New South Wales Government saw this as an opportunity to bring the race to Sydney and in October 1990, a deal was made for the Grand Prix to be held at what was then known as Eastern Creek International Raceway from 1991 to 1993.
slut citat på svenska
Efter Australiens första motorcykel Grand Prix som hölls på Philip Island 1989 uppstod en konflikt mellan staten Victorias regering och tobaksindustrin vilket ledde till att Grand Prix flyttades från Philip Island banan till Eastern Creek banan
 
Ni kanske kallar Nya Råsunda något amerikanskt men jag gör det inte... :tungan

Dock kan jag tycka att Friends är rätt coolt med tanke på att Swedbank donerade namnet till en anti-mobbningorganisation. Swedbank arena är inte lika kul...

P


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Dock kan jag tycka att Friends är rätt coolt med tanke på att Swedbank donerade namnet till en anti-mobbningorganisation.

Ja, när dom inte tvättar miljardvis med svarta pengar i baltikum och sysslar med diverse andra skumraskaffärer, så gör Swedbank emellanåt även lite hederliga grejer också. Det ska erkännas.


I helgens race:
1. Zarco
2. Qvarten
3. Marquez
4. Miller
5. Abraham :fyllisar
 
Exakt, detta gäller under enskild säsong. Så vad Lorenzo gör kvittar, ja om inte han prejar ut Marquez då. :banana
 
Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)

Ska det kunna jämföras med Lorenzos rekord 383 p på 18 race så har MM bara två race på sig. Och då behövs lite skärpning av MM jämfört med 2018 för då blev det 0 p på Philip Island och 25 p i Malaysian dvs 375 p (utgående från MMs 350 p efter Motegi, Japan 2019.

Lyckas MM nå 384 p eller mer först efter Valencia ja då blir det ett nytt rekord för en säsong med 19 tävlingar. Men Lorenzos rekord för 18 tävlingar står sig. Om MM inte klarat 384 p redan efter Malaysia.
Som jag ser det.
 
Exakt, detta gäller under enskild säsong. Så vad Lorenzo gör kvittar, ja om inte han prejar ut Marquez då. :banana
Du skrev ”flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP”. Men inte ”någonsin” alltså, utan under en enda säsong? Flest poäng tror jag aldrig Marquez kommer få.
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2019-10-23 kl. 23.17.15.png
    Skärmavbild 2019-10-23 kl. 23.17.15.png
    57.9 KB · Visningar: 45
Last edited:
Ska det kunna jämföras med Lorenzos rekord 383 p på 18 race så har MM bara två race på sig. Och då behövs lite skärpning av MM jämfört med 2018 för då blev det 0 p på Philip Island och 25 p i Malaysian dvs 375 p (utgående från MMs 350 p efter Motegi, Japan 2019.

Lyckas MM nå 384 p eller mer först efter Valencia ja då blir det ett nytt rekord för en säsong med 19 tävlingar. Men Lorenzos rekord för 18 tävlingar står sig. Om MM inte klarat 384 p redan efter Malaysia.
Som jag ser det.

Man skulle kanske kunna räkna medelpoäng per race också? :va
Om Marc tar 56 poäng på de tre sista racen landar han på 406 som delat med 19 blir 21,37 i snitt per tävling.
Lorres 383 delat med 18 blir 21,28 per tävling.
 
Du skrev ”flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP”. Men inte ”någonsin” alltså, utan under en enda säsong? Flest poäng tror jag aldrig Marquez kommer få.

Nä, Rossi lär nog aldrig bli passerad där. :hihi
 
Du skrev ”flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP”. Men inte ”någonsin” alltså, utan under en enda säsong? Flest poäng tror jag aldrig Marquez kommer få.

Läser du hela inlägget så borde du förstått att jag syftat på en säsong, då det står 383 poäng.
 
Last edited:
Ska det kunna jämföras med Lorenzos rekord 383 p på 18 race så har MM bara två race på sig. Och då behövs lite skärpning av MM jämfört med 2018 för då blev det 0 p på Philip Island och 25 p i Malaysian dvs 375 p (utgående från MMs 350 p efter Motegi, Japan 2019.

Lyckas MM nå 384 p eller mer först efter Valencia ja då blir det ett nytt rekord för en säsong med 19 tävlingar. Men Lorenzos rekord för 18 tävlingar står sig. Om MM inte klarat 384 p redan efter Malaysia.
Som jag ser det.

Ja? Och vad skrev jag då menar du?

Jag citerar mig själv: "Blir grymma två race. Marquez behöver ta 34 poäng på två race för att slå Lorenzos gamla rekord, som är flest poäng någon någonsin tagit i MotoGP.

(det är tre race kvar men när Lorenzo tog 383 poäng 2010 så var det 18 race, nu är det 19 race)"
 
Intressant om Philip Island som kom från Ducati nu på morgonen. Otroligt häftig bana!

”Twelve corners make up the Phillip Island circuit, but it’s a curious fact that riders only brake in six of them. It is the circuit on the calendar where the brakes are used the least.”
 
1 MM
2 Fabbe Kvarten
3 Cal

8 Rossi , mycket som händer efter 40 års ålder. Det är väl så att just synen förändras både på långt och nära håll.
Självklart kollar de säkert synen med jämna mellanrum men ändå.
 
Intressant om Philip Island som kom från Ducati nu på morgonen. Otroligt häftig bana!

”Twelve corners make up the Phillip Island circuit, but it’s a curious fact that riders only brake in six of them. It is the circuit on the calendar where the brakes are used the least.”

Hmmm, hade inte Alatalo något inlägg där han sa att en av Quartararos styrkor och det som mest skiljde han från resten av yammaförarna var hur han bromsade?
Kan ju kanske bli problem på en bana där man inte bromsar.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top