MotoGP 2019 #15 - PTT Thailand Grand Prix

Otroligt va cool han är Quarten! :Bugar
Inte ett misstag med nr93i bakhjulet konstant.
 
Riktigt bra jobbat av Quartararo och det lilla man såg av Vinales som ändå tog sej på slutet.
Skitjobbigt för Miller... Uppdatering: Han råkade själv stänga av motorn :näsblod
Marquez behöver knappast kommenteras för han är ju ändå alltid där.
Kunde önskat att kamerorna visat lite mer ner i fältet.
I övrigt en lite blekare kopia av Misano..
 
Last edited:
Grattis Marc. :Bugar
Och tack för racet Quarten!:tummenupp
Hoppas det inte är sista ggn vi får se dem fightas!
 
Gott att Quarten spöade ännu en gång fabrikteamet& han ser ju lovande ut inför nästa säsongen:Bugar
 
Imponerande av både MM och FQ!
Underhållning på toppnivå.
 
Det största felet Fabio gjorde var att inte släppa om Marc så han kunde se var Marc var stark, men han är ju rookie så det ger sig nog. :hihi
Men bra jobbat ändå av Fabio, att köra snabbare än hela fältet är ju inte illa pinkat för en rookie på en satellithoj. Ja, Marc undantaget då, men han är ett unikum.
 
Är det någon annan yamma-pilot som provat ner-spec'ad i år? :va
Jag vet att det skall vara en "minor" skillnad men kan det göra något med cykeln?
Att Fabio är en talang är ju ingen hemlighet men är han så bra som förare att han gör skillnaden?
 
Är det någon annan yamma-pilot som provat ner-spec'ad i år? :va
Jag vet att det skall vara en "minor" skillnad men kan det göra något med cykeln?
Att Fabio är en talang är ju ingen hemlighet men är han så bra som förare att han gör skillnaden?
Som jag fattat det är det bara Rossi som kör de senaste uppdateringarna, Vinales kör t,ex inte dubbelavgas....
 
Som jag fattat det är det bara Rossi som kör de senaste uppdateringarna, Vinales kör t,ex inte dubbelavgas....

Gissar att Rossi, som väl är lite tyngre, letar motorstyrka i högre grad än de andra förarna?
 
Gissar att Rossi, som väl är lite tyngre, letar motorstyrka i högre grad än de andra förarna?
Så är det säkert, han har ju öppet kritiserat yamaha för att sakna toppeffekt..
Förra veckan sa Massimo att de kunde öka hk men inte tänkte göra det då det skulle drabba körbarhet..
Inte ens Rossi kan få allt tydligen.

Nu säger de att Fabio fått 500rpm till på topp...
Vet dock inte hur det står sej mot fabrikshojarna?
 
Last edited:
Det största felet Fabio gjorde var att inte släppa om Marc så han kunde se var Marc var stark, men han är ju rookie så det ger sig nog. :hihi
Men bra jobbat ändå av Fabio, att köra snabbare än hela fältet är ju inte illa pinkat för en rookie på en satellithoj. Ja, Marc undantaget då, men han är ett unikum.


Jag tänkte också på det:) Det såg ut som Fabios Yamahan accade väldigt bra efter varje kurva jämfört med MMs Honda förutom den sista då....
 
FaQ!! Nu tjöper jag biljett till Assen 2020! Bugar ödmjukast för MM#93, vilken kille! Mer värdig Världsmästare har jag svårt att se! Men 2020 ska han få lite att bita i hoppas jag....
 
Är det någon annan yamma-pilot som provat ner-spec'ad i år? :va
Jag vet att det skall vara en "minor" skillnad men kan det göra något med cykeln?
Att Fabio är en talang är ju ingen hemlighet men är han så bra som förare att han gör skillnaden?

Han kan tydligen hålla betydligt högre kurvhastighet än övriga Yamaha, enl. Morbidelli, men utan att kunna pinpointa exakt vad som gjorde skillnaden. Vinales är lite snabbare än Frankie men inte riktigt på Quartos nivå.
 
Han kan tydligen hålla betydligt högre kurvhastighet än övriga Yamaha, enl. Morbidelli, men utan att kunna pinpointa exakt vad som gjorde skillnaden. Vinales är lite snabbare än Frankie men inte riktigt på Quartos nivå.

Med tanke på hur mycket hans hoj rörde på sig stundtals kanske han kör med en vildare inställd hoj, och det hjälper till att hålla jämna steg med MM som också kör på en hoj som rör sig väldigt mycket.

Ingen aning om så är fallet däremot.
 
Att Fabio är en talang är ju ingen hemlighet men är han så bra som förare att han gör skillnaden?

Jag tror att en stor del av förklaringen är att det sätt FQ bromsar på och Yamahans nuvarande styrka är en så kallad "match made in heaven". Detta är sannolikt också en bidragande orsak till att FQ väljer att ligga först så länge som möjligt. Det är ju redan bevisat att han kan göra fantastiska varvtider med fritt spår, men också att hans varvtider blir tämlligen beskedliga då han är mitt i en klunga, just för att han inte kan bromsa som han vill.

På en bana som Buriram med fyra-fem tunga inbromsningar är nog hans bästa alternativ att försöka köra ifrån alla andra, för jag tror att han får svårt att passera Marquez, Vinales, Rins eller Dovi om han inte får köra igenom dem.

Också en bidragande orsak för honom själv att stanna på en Yamaha. Jag är långt ifrån säker på att denna körstil blir lika framgångsrik på andra hojar.

Idag är jag ändå mest glad för Luca Marini. Kul att det lossnar igen efter en mycket strulig säsong.
 
Såg vi ens samma lopp...??
Så när som på sista varvet så var racet ett jävla sömnpiller...IGEN!
:trött

Allt är inte omkörningar när det gäller racing. Kan man inte njuta av två förare som är mindre än en sekund från varandra från start till mål i kampen om segern så saknar man känsla för sporten.
 
Allt är inte omkörningar när det gäller racing. Kan man inte njuta av två förare som är mindre än en sekund från varandra från start till mål i kampen om segern så saknar man känsla för sporten.

+1 på den alla dar i veckan! :tummenupp
 
Allt är inte omkörningar när det gäller racing. Kan man inte njuta av två förare som är mindre än en sekund från varandra från start till mål i kampen om segern så saknar man känsla för sporten.

Det blir genast lite mindre pulshöjande när MM ligger bakom och vaktar och egentligen inte försöker förrän i slutet, när han började stressa Fabio lite. Men visst är det fint att titta på när de kör skitfort. Underhållande, men inte värst spännande.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top