MotoGP 2018 - Qatar GP

Haha exakt, efterbliven var det! :3freak

Njäe, jag menar att det låter som att han har svårt att komma fram till vad han menar. Liksom. Men det är väl jag som inte begriper bättre... :hihi

Hörde i en intervju:
-"I stand here with...with...eh...".
Sen räckte han över micken till personen som själv fick presentera sig. :hihi
OK att han är ny, och Dylans fotspår är svåra att fylla, men lite mer förberedd kan man vara.
 
Hörde i en intervju:
-"I stand here with...with...eh...".
Sen räckte han över micken till personen som själv fick presentera sig. :hihi
OK att han är ny, och Dylans fotspår är svåra att fylla, men lite mer förberedd kan man vara.

Haha jaså, det missade jag. Men jag tycker att han är för lite rakt på, jag hänger inte med i hans inlindade frågor.
 
Angående MMs placering i år i förhållande till förra året, är inte bara så att Hondan är avsevärt bättre redan från start?
De hade ju lite problem förra året så kanske att denna inledningen påvisar ännu en titel för MM/Honda..
 
MM var nästan 7 sekunder efter 2017 så ett riktigt fall framåt är det nog.
Jag kommer ihåg det genom tårarna... ;)

Jo, fast han har ju vunnit och varit på pallen tidigare, i ett så tätt fält som MotoGP presterat de senaste åren är det inte att ha problem, för mig. Att det inte är en bana likt Austin där han har ensamrätt på att vinna är ju rätt iofs. :hihi
 
Angående MMs placering i år i förhållande till förra året, är inte bara så att Hondan är avsevärt bättre redan från start?
De hade ju lite problem förra året så kanske att denna inledningen påvisar ännu en titel för MM/Honda..

Jepp exakt så är det, jag ser ingen som kan klå MM i år heller.
 
Haha jaså, det missade jag. Men jag tycker att han är för lite rakt på, jag hänger inte med i hans inlindade frågor.

Romano Albesiano, Aprilias teamchef, var det som fick presentera sig själv så det var ju ingen total doldis heller.

Ställer han ens några frågor? I parc fermé efter målgång så sa inledde han att säga ”congratulations to the win after several years of trying!” varpå Dovi svarade ”thank you” och väntade på att Crafar skulle fortsätta med frågor men han bara stod där och höll tyst? Efter några sekunder fattade Dovi vinken och började köra den vanliga svadan som förare kör i post race.

Man undrar lite på vilka meriter han anställdes? Har han förlorat sina fastigheter i Andorra och någon tyckte synd om honom?
 
Romano Albesiano, Aprilias teamchef, var det som fick presentera sig själv så det var ju ingen total doldis heller.

Ställer han ens några frågor? I parc fermé efter målgång så sa inledde han att säga ”congratulations to the win after several years of trying!” varpå Dovi svarade ”thank you” och väntade på att Crafar skulle fortsätta med frågor men han bara stod där och höll tyst? Efter några sekunder fattade Dovi vinken och började köra den vanliga svadan som förare kör i post race.

Man undrar lite på vilka meriter han anställdes? Har han förlorat sina fastigheter i Andorra och någon tyckte synd om honom?

Nä du har rätt, han har nog rätt dålig koll på vad publiken vill höra. Förhoppningsvis är han bara nybörjarbyxis, vi får väl ge honom några race så kanske han kommer in i matchen. :)
 
Jo, fast han har ju vunnit och varit på pallen tidigare, i ett så tätt fält som MotoGP presterat de senaste åren är det inte att ha problem, för mig. Att det inte är en bana likt Austin där han har ensamrätt på att vinna är ju rätt iofs. :hihi

Sist han vann på Losail vann han ju dessutom de nästkommande nio racen, så har han fått riktig ordning på hojen så kommer han att bli riktigt farlig i år (som om han nu inte är det i vanliga fall ändå). Men vi får hoppas att Dovi kan haka på så länge det går och undviker att hamna utanför top10 i vissa race, för det gör aldrig Marquez. Men så ligger han ju i gruset desto oftare. Jag hoppas att det kommer att vara fler förare uppe i toppen som kan sno en poäng eller två för både Marquez och Dovi. Det känns som att fältet har potential att leverera 10 olika vinnare under rätt omständigheter.
 
Crafar är total katastrof för övrigt och låter som en riktig retard. Kanske inte det bästa att ha en kille med sjukt skum dialekt och ett diffust uttal till att intervjua en massa spanjorer och italienare med minst sagt knagglig engelska. Undrar om de ens förstår vad han säger.....
 
Är det någon som förstår varför Pedrosa av alla människor valde Hard front - Soft Rear, precis som Marquez? Normalt brukar ju Crutchlow välja samma däck som Marquez. Att de två vill ha ett hårdare framdäck kan man ju fatta, men Pedrosa som ju är ökänt en av de "sämre bromsarna" på gridden väljer ett hårt framdäck när alla andra tar medium eller soft är en gåta.
 
Sist han vann på Losail vann han ju dessutom de nästkommande nio racen, så har han fått riktig ordning på hojen så kommer han att bli riktigt farlig i år (som om han nu inte är det i vanliga fall ändå). Men vi får hoppas att Dovi kan haka på så länge det går och undviker att hamna utanför top10 i vissa race, för det gör aldrig Marquez. Men så ligger han ju i gruset desto oftare. Jag hoppas att det kommer att vara fler förare uppe i toppen som kan sno en poäng eller två för både Marquez och Dovi. Det känns som att fältet har potential att leverera 10 olika vinnare under rätt omständigheter.

Det är fördjävla väl att säkringen i huvudet brinner på honom när han kör race, så att han gör rent galna attacker trots att han egentligen borde vakta serieledningen. Som sista racet förra säsongen när han höll på att parkera hojen i sandlådan i en bromsfajt. :D Det gör det iaf lite spännande över säsongen, annars hade det ju varit skrämmande ensidigt. Plus att det är roligt att se honom köra när hojen mer ser ut som en vildhäst under inridning.
Apropå det, näst sista varvet så sa kommentatorerna att Dovi såg ut att hålla Marquez på gränsen av vad Marquez klarade av att köra, och Hondan såg ut att gå som på räls. Så ser inte hondan ut när Marquez ligger på gränsen av vad han klarar utbrast jag till sambon, och mycket riktigt så körde han ikapp i kurvorna fort som attans på sista varvet. :D Inte riktigt samma kvalité på pratkvarnarna i båset heller, iofs var det en del svammel innan med. :hihi
 
Det är fördjävla väl att säkringen i huvudet brinner på honom när han kör race, så att han gör rent galna attacker trots att han egentligen borde vakta serieledningen. Som sista racet förra säsongen när han höll på att parkera hojen i sandlådan i en bromsfajt. :D Det gör det iaf lite spännande över säsongen, annars hade det ju varit skrämmande ensidigt. Plus att det är roligt att se honom köra när hojen mer ser ut som en vildhäst under inridning.
Apropå det, näst sista varvet så sa kommentatorerna att Dovi såg ut att hålla Marquez på gränsen av vad Marquez klarade av att köra, och Hondan såg ut att gå som på räls. Så ser inte hondan ut när Marquez ligger på gränsen av vad han klarar utbrast jag till sambon, och mycket riktigt så körde han ikapp i kurvorna fort som attans på sista varvet. :D Inte riktigt samma kvalité på pratkvarnarna i båset heller, iofs var det en del svammel innan med. :hihi

Ska man tro Marquez själv så hade han inte mer att ge och tappade framändan i var och varannan kurva. Ett möjligt scenario är ju att han faktiskt talar sanning men också insett att en massa do or die-omkörningar kan leda till situationen på Valencia förra året när han var en kvarts hårsmån från att krascha bort världsmästerskapet.
 
Ska man tro Marquez själv så hade han inte mer att ge och tappade framändan i var och varannan kurva. Ett möjligt scenario är ju att han faktiskt talar sanning men också insett att en massa do or die-omkörningar kan leda till situationen på Valencia förra året när han var en kvarts hårsmån från att krascha bort världsmästerskapet.

Fast det säger han ju efter vartannat race. :hihi
 
Dovi och Marquez ser ut att ta upp där de avslutade förra säsongen, bådar gott för året. :hihi
Inte utan att man saknar Dylan nere i depån, han verkar haft mycket mer koll än Crafar. Mummel gör sig inte värst bra när GPhojarna dånar förbi :D

Men läsa innantill på papper helt oförberett går utmärkt :D
 
Överhettad bakbroms=börjar ligga på ordentligt kan eventuellt låsa fast bakhjulet. Man får hoppas att den tar bort det lagret av belägg så man får utrymme mellan skivan och beläggen. Sen får man låta bli att bromsa ett tag tills den kyls ner ordentligt. Vilket han lyckades med
Skivan expanderas ganska rejält vid överhettning som leder till nämnda problem.

Han märkte det ganska snabbt och lyckades köra igenom problemet och sluta före Pasini vilket var bra gjort.

Dovi fick också bakbromsen överhettad vid träning. Vissa använder bakbromsen ganska mycket medans andra mindre. Men sällan det överhettas till den punkten som Marquez fick då man brukar börja känna ganska tidigt när de väl börjar överhettas.
 
Jag är mest tacksam för att de fått ordning på Lorenzos kommunikation med depån. När kedjan höll påatt trassla in sig i hojjen behövdes det bara ett meddelande på dashboarden så kom han in direkt, mycket bättre än de där jobbiga 'map 8' meddelandena som aldrig kom fram ordentligt förra året.
 
Jag är mest tacksam för att de fått ordning på Lorenzos kommunikation med depån. När kedjan höll påatt trassla in sig i hojjen behövdes det bara ett meddelande på dashboarden så kom han in direkt, mycket bättre än de där jobbiga 'map 8' meddelandena som aldrig kom fram ordentligt förra året.

:D :rofl :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top