MotoGP 2018 #8: Motul TT Assen

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
That's why I watch MotoGP! :banana

Inte ofta MotoGP är tätare än Moto3. :3freak
Det är precis sånna race jag vill se! :tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Jäklar vilket race! Hur många ledare var det, sju eller? :)



Testa html5-playern.
Håll koll på nedre högra hörnet innan du trycker på Play

Ska testa det, tackar!
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Ett uppiggande frejdigt Assenrejs.. Så där på rätt sida "respektlösa" mot varandra. Har någon sett kommentarer från Jlo ang VR lilla sniff i baken?
 

Smagatusk

Guest
Ett uppiggande frejdigt Assenrejs.. Så där på rätt sida "respektlösa" mot varandra. Har någon sett kommentarer från Jlo ang VR lilla sniff i baken?


Ja det, eller någon kommentar från Rins eller Marquez angående deras touch(?).
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Så jävla onödigt! Rossi vet att han inte har en chans mot ducati i slutet av rakan och borde således avstått från en bromsduell mot dovi och släppt förbi honom, han hade klippt dovi ändå och då mållinjen kommer väldigt tidigt hade inte dovi haft en chans att bygga upp ngn fart in mot sista chikanen, nu utökade MM sin totala ledning:mad:
 

Smagatusk

Guest
Så jävla onödigt! Rossi vet att han inte har en chans mot ducati i slutet av rakan och borde således avstått från en bromsduell mot dovi och släppt förbi honom, han hade klippt dovi ändå och då mållinjen kommer väldigt tidigt hade inte dovi haft en chans att bygga upp ngn fart in mot sista chikanen, nu utökade MM sin totala ledning:mad:

Så sant som det är sagt! Men... tänk om Rossi ändå visste någonting som du inte vet?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Så sant som det är sagt! Men... tänk om Rossi ändå visste någonting som du inte vet?

Vad tänker du på då? Såg du racet? Vann rossi en bromsduell mot ducati på start/målrakan? Låg han bakom ducati några varv in mot rakan och märkte att han inte hade en skugga av en chans mot ducati som seglade iväg utan större problem? Borde rossi undvikit en bromsduell mot dovi, JA, det borde han då han hade facit hela racet så vad är det du ev syftar på som jag inte vet/tänker på? Han gjorde bort sig och försökte att utbromsa dovi, idiotiskt och det tycker han nog själv nu i efterhand då han förmodligen hade tagit dovi ändå så en säker andraplats blev till en femteplats på en kurva. Tråkigt för mästerskapet i sig men vi knyter näven till sachsenring!
 

Smagatusk

Guest
Vad tänker du på då? Såg du racet? Vann rossi en bromsduell mot ducati på start/målrakan? Låg han bakom ducati några varv in mot rakan och märkte att han inte hade en skugga av en chans mot ducati som seglade iväg utan större problem? Borde rossi undvikit en bromsduell mot dovi, JA, det borde han då han hade facit hela racet så vad är det du ev syftar på som jag inte vet/tänker på? Han gjorde bort sig och försökte att utbromsa dovi, idiotiskt och det tycker han nog själv nu i efterhand då han förmodligen hade tagit dovi ändå så en säker andraplats blev till en femteplats på en kurva. Tråkigt för mästerskapet i sig men vi knyter näven till sachsenring!

Så här tänkte Rossi enligt dig:

"Jag har inte en chans mot Ducati, och jag kan inte vinna i en bromsduell mot honom. Jag har dessutom all möjlighet att passera honom senare. Men skit i det. Jag har ju inget att förlora."

Förstår jag dig rätt?

Och förstå mig rätt... Diskussioner är alltid kul, men det blir lite löjeväckande när du förklarar - från soffan - hur en 9-faldig världsmästare skulle ha gjort för att vinna ett race.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Så här tänkte Rossi enligt dig:

"Jag har inte en chans mot Ducati, och jag kan inte vinna i en bromsduell mot honom. Jag har dessutom all möjlighet att passera honom senare. Men skit i det. Jag har ju inget att förlora."

Förstår jag dig rätt?

Och förstå mig rätt... Diskussioner är alltid kul, men det blir lite löjeväckande när du förklarar - från soffan - hur en 9-faldig världsmästare skulle ha gjort för att vinna ett race.

Han borde nog ha tänkt så vilket jag framförde, ber om ursäkt för min soffanalys, självklart borde jag ju tänkt mig för, inte fan ska vi soffliggare tala om eller göra en hobbyanalys av vad han borde gjort eller inte, sorry för det, verkar på dig som att jag är den första som soffanalyserar och du ser din chans att slänga in ett par klämkäcka rader i hopp om en blinkande tumme nästa gång du loggar in på sporthoj men visst, absolut, skall aldrig mer ha åsikter om vad grabbarna kunde ha eller inte ha gjort så slipper vi "löjeväckande" inlägg i fortsättningen eller så kanske vi ska stämma av med dig först innan vi postar åsikter etc:):gnissla
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Han borde nog ha tänkt så vilket jag framförde, ber om ursäkt för min soffanalys, självklart borde jag ju tänkt mig för, inte fan ska vi soffliggare tala om eller göra en hobbyanalys av vad han borde gjort eller inte, sorry för det, verkar på dig som att jag är den första som soffanalyserar och du ser din chans att slänga in ett par klämkäcka rader i hopp om en blinkande tumme nästa gång du loggar in på sporthoj men visst, absolut, skall aldrig mer ha åsikter om vad grabbarna kunde ha eller inte ha gjort så slipper vi "löjeväckande" inlägg i fortsättningen eller så kanske vi ska stämma av med dig först innan vi postar åsikter etc:):gnissla

Äh, han tog en kalkylerad risk för att jaga MM och kunna vinna, inte säkra en andra, Rossi är sugen trots åldern!

Självklart visste han att det förnuftiga alternativet vara att vänta till sista varvet och säkra andra men kände sig stark och sugen på mer, att vara före i första var tvunget då han inte kom om på något annat ställe än sista så före där och chans på MM, efter där och 2:a eler 3:a, han ville försöka på första.

Fy fan, det är ju denna vinnarviljan som gör racing spännande!

Fantastiskt race, helt fantastiskt!

Undrar om det var Lorres framdäck som tröttnade lite, han körde väl soft.
 

codde

Eddie Riders MC Munkewalley
Gick med
3 Nov 2008
Ort
kungshamn
Hoj
2016 Harley-Davidson Breakout
marques tittade på sekvensen på en mobilelefon och garvade och tog på sig skulden för han låg på insidan so no hard feelings.
 

Smagatusk

Guest
Han borde nog ha tänkt så vilket jag framförde, ber om ursäkt för min soffanalys, självklart borde jag ju tänkt mig för, inte fan ska vi soffliggare tala om eller göra en hobbyanalys av vad han borde gjort eller inte, sorry för det, verkar på dig som att jag är den första som soffanalyserar och du ser din chans att slänga in ett par klämkäcka rader i hopp om en blinkande tumme nästa gång du loggar in på sporthoj men visst, absolut, skall aldrig mer ha åsikter om vad grabbarna kunde ha eller inte ha gjort så slipper vi "löjeväckande" inlägg i fortsättningen eller så kanske vi ska stämma av med dig först innan vi postar åsikter etc:):gnissla

Det enda jag skrev var att Rossi troligen visste något som du inte gjorde.

Lugna dig lite.
 

Slappskinnet

Medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Järfälla
Hoj
Hojlös för tillfället
"Anylsera mera" var det väl någon film som hette. Det är väl bra o analysera i rätt dos.

Vad kan vi analysera om Lorres insats?
Tyckte han såg stark ut och tänkte ett tag att han klarar nog spara sina däck och tar en tredje vinst på raken.
Men det sket sig.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
"Anylsera mera" var det väl någon film som hette. Det är väl bra o analysera i rätt dos.

Vad kan vi analysera om Lorres insats?
Tyckte han såg stark ut och tänkte ett tag att han klarar nog spara sina däck och tar en tredje vinst på raken.
Men det sket sig.
Jag var övertygad om att han skulle dra till med ännu en placering på podium, men sen händer det som hänt vid ett par tidigare tillfällen när han kört duccen, han går ut stenhårt och sen tappar han tempo väldigt fort och återhämtar inte sig.
Lite besviken blev man, jag gillar Lorre som förare skarpt, när han är i toppform så är han tveklöst bäst på gridden, får han rätt på hondan nästa år så har MM inte en chans :tummenupp
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
MM är ju oslagbar....tråkigt.:(
Alla figtas på toppen av sin förmåga, MM är av banan, men ändå så går det inte att slå honom.
Han kör ju så intensivt och fruktansvärt snabbt och effektivt.

Oslagbar är väl ordet. Så pisstråkigt för MotoGP. Lika tråkigt som WSBK och Rea.:gråta
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Tråkigt är väl det sista man kan säga om racet. Visst verkar VM-striden gå åt helskotta, men varför inte njuta under tiden?
Den här gången fick MM kämpa hårt för segern och kunde inte bara glida iväg och göra halvkrascher för sig själv 30 sekunder före de andra på banan.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jäklar vilket race! Hur många ledare var det, sju eller? :)
Efter
Varv 1 JL,
Varv 2 och 3 MM byte 1
Varv 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 och 14 JL byte 2
Varv 15 och 16 Andrea Dovizioso byte 3
Varv 17 JL byte 4
Varv 18 Andrea Dovizioso byte 5
Varv 19 Maverick Vinales byte 6
Varv 20 MM byte 7
Varv 21 VR byte 8
Varv 22, 23, 24 och 25 MM byte 9

Dvs JL, MM, AD, MV, VR hade ledningen vid passagen av start och mål i varje fall ett varv.
Och jag får det till 9 byten av ledare vid passagen av start och mål
Och sedan kan det ju skett flera byten av ledare ute på banan som inte syns vid passagen av start och mål.

Fick genomleva MotoGP loppet på "Analysis by Lap" då jag hade SMC-kurs som elev på Gelleråsen lördag och söndag.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top