MotoGP 2018 #6: Gran Premio d'Italia Oakley

Alltså... innan Lorenzo har upprepat bedriften att vinna såhär så känns det lite påskyndat att sätta honom på en piedestal kanske. Crutchlow har också vunnit GP-race liksom :fakta

Alltså... innan Lorenzo har upprepat bedriften att vinna såhär så känns det lite påskyndat att sätta honom på en piedestal kanske. Crutchlow har också vunnit GP-race liksom :fakta

Jo, men det hörde ju inte till ovanligheterna att han vann på det här sättet tidigare. CC har inte tagit överlägsna vinster på rad nån gång i MotoGP. Lorenzo har förmågan, när materialet funkar för honom. Och om det han sagt stämmer att Ducatin äntligen funkar för honom så kanske vi kan få se honom göra det några gånger till i år. :D
Hade ju kunnat vara intressant att se det ivf.

vafan, tittar via Appen/AppleTV3 på Annan Ort, allt funkar top notch surfmässigt, bilden är perfekt men ljudet droppar ut hela tiden och verkar ur synk. Jag har bootat om varenda inblandad pryl i kedjan utan framgång.

Fler som har det så eller är det bara jag?

Det har hänt mig flera gångar via mobilwebsiten. Med appen har det dock alltid funkat (också med AppleTV3). Idag såg jag dock racet först i efterhand och då funkade det bra.

Jo, men det hörde ju inte till ovanligheterna att han vann på det här sättet tidigare. CC har inte tagit överlägsna vinster på rad nån gång i MotoGP. Lorenzo har förmågan, när materialet funkar för honom. Och om det han sagt stämmer att Ducatin äntligen funkar för honom så kanske vi kan få se honom göra det några gånger till i år. :D
Hade ju kunnat vara intressant att se det ivf.

Jag ser gärna Lorenzo i toppstriderna igen, jag gillar honom litegrann.
Det här var kul.

Det har du rätt i. :)
Enda gången Lorre vunnit MotoGP överlägset är
2010 JL 383 poäng Dani P 245 poäng
2011 JL 260 Casey Stoner tog hem MotoGP med 350
2012 JL 350 Dani P 332
2013 JL 330 MM tog hem MotoGP med 334
2014 JL 263 MM tog hem MotoGP med 362
2015 JL 330 VR 325 Det var inte MMs och Hondas år MM 242
2016 JL 233 MM tog hem MotoGP med 298
2017 JL 137 MM tog hem MotoGP med 298
2018 JL hittils 41 MM har hittills 95
MM har rätt i att ju fler poäng Lorre tar från Valentino , Maverick, Andrea D, Johann Zarco osv.
Dessto bättre är det för MM. :)

Precis en gång är ingen gång. Man ska dock ha klart för sig att JL slog MM över en hel säsong som dessutom var MMs andra år nämligen 2015.

VR i intervju: "We had to race with the hard tire and we know it was going to be hard.." :D

Gillar inte Lorenzo, men kan inte låta bli att tycka lite synd om honom. Visserligen hade Vale ungefär lika tufft hos Ducati som Lorenzo.

Men tror denna tid varit bra för Lorenzo, han har mognat och blivit mer ödmjuk.
Hoppas han får en bra hoj nästa år så fler förare kan slåss mot Marquez.

Hade hoppats på Vale igår såklart, men ändå glad för Lorenzos skull.
Nu ska man inte dra för snabba växlar av ett race, men det såg bra ut..

Blir intressant om Lorre håller hela racen nu. Han hade fått en nydesignad tank vilket ytdligen hjälpte honom att vara mer konsekvent i sin körning. Kanske var det trötthet som gjorde att han tappade i de tidigare racen?

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Äsch, vem bryr sig om MotoGP när vi har den typen av underhållning som bjöds på i Moto2?!?!?! Bästa jävla racet jag sett i den klassen, ever. Sedan blir jag kanske lite partisk då min nya absoluta favorit Mir står för delar av underhållningen. Hoppas att vi får se honom på en Suzuki nästa år!

Hmmmmmm.
Betyder inte detta att Lorre faktiskt är bättre än Rossi?
Rossi gjorde väl inga direkta resultat på Duccen.

(slänger in brandfackla och duckar)

Jag satt iaf och väntade på en "RD is investigating...".
Antar att de tyckte "Race incident".

Vilket iaf jag tycker är lite besynnerligt med tanke på hur de härjade med bestraffningar förra racet samt hur lik Argentina-torpederingarna incidenten var.

Hmmmmmm.
Betyder inte detta att Lorre faktiskt är bättre än Rossi?
Rossi gjorde väl inga direkta resultat på Duccen.

(slänger in brandfackla och duckar)

Rossi var väl åtminstone bästa Ducatiförare på den tiden, konstant 0,6-0,7 sekunder efter toppen per varv.
(Okollade påståenden direkt ur minnet, kan vara hur fel som helst.)

Vilket iaf jag tycker är lite besynnerligt med tanke på hur de härjade med bestraffningar förra racet samt hur lik Argentina-torpederingarna incidenten var.

Kan , trots mina lätt rosa glasögon ;), bara hålla med.
MM är ju lite återfalls-förbrytare också så dom kunde åtminstone skickat upp en banner att de tittade på det.
Petrux lät inte helt lycklig åt den incidenten i intervjun efter racet...

Rossi var väl åtminstone bästa Ducatiförare på den tiden, konstant 0,6-0,7 sekunder efter toppen per varv.
(Okollade påståenden direkt ur minnet, kan vara hur fel som helst.)

Haha, sluta nu.... Rossi var skit på Duccen, men det är ok. Han ligger återigen 2a i mästerskapet - ingen ifrågasätter hans förmåga att köra hoj. Vissa saker funkar bara inte.

Bra om Lorres ökenvandring är över. Vore ju bra med lite spanskt inbördeskrig. I krig får man de mest oväntade sängkamraterna. Lorre + Rossi= sant? Eller väger fosterlandskärleken tyngre? Lorre + MM = sant när det hettar till? Eller sparkar alla på alla?
Den som lever och får ordning på tv-sändning får se.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT