MotoGP 2018 #2: Gran Premio Motul de la República Argentina

Lorenzo skulle antagligen funka ganska bra med Suzuki, varesig yamaha eller honda lär ju vilja ha honom, och Ducati bör ju kasta ut honom eftersom att han uppenbarligen inte levererar enligt lön. KTM tvivlar jag på är en hoj som passar honom, och Aprilian är ju mest utfyllnad så Suzuki kanske?
Lorre och Iannone i samma team. :hihi
Men Suzuki kommer inte kunna betala hans fantasilön.
 
Lorenzo skulle antagligen funka ganska bra med Suzuki, varesig yamaha eller honda lär ju vilja ha honom, och Ducati bör ju kasta ut honom eftersom att han uppenbarligen inte levererar enligt lön. KTM tvivlar jag på är en hoj som passar honom, och Aprilian är ju mest utfyllnad så Suzuki kanske?
Lorre och Iannone i samma team. :hihi
Men Suzuki kommer inte kunna betala hans fantasilön.

Kloka betraktelser.

Jag tänker mig att Dani hoppar till KTM, Zarco hoppar på Danis cykel, Lorenzo till Suzuki tillsammans med Rins. Iannone hoppar på Petruccis Ducati samtidigt som Petruccis blir befordrad att köra tillsammans med Dovi.
 
Lorenzo skulle antagligen funka ganska bra med Suzuki, varesig yamaha eller honda lär ju vilja ha honom, och Ducati bör ju kasta ut honom eftersom att han uppenbarligen inte levererar enligt lön. KTM tvivlar jag på är en hoj som passar honom, och Aprilian är ju mest utfyllnad så Suzuki kanske?
Lorre och Iannone i samma team. :hihi
Men Suzuki kommer inte kunna betala hans fantasilön.

Iannone är enligt vissa uppgift ännu mindre populär hos Suzuki än vad Lorenzo är hos Ducati så skulle inte bli förvånad om Iannone får kicken snart också. Lorenzo och Rins däremot, kan kanske vara något?
 
Får han 12 miljoner € för årets säsong så är det väl bara och ta pengarna och dra !
Och ägna de kommande 60 åren åt att fiska som tidsfördriv.
Borde inte vara några problem med att klara sig på 100000 € om året.

Det finns ett skäl för Lorre att göra detta. Hans körstil passar inte Teaterlednings ekonomi. Så man har gjort om reglerna.
Förr bestämdes Pole Position av snabbaste varvet under träning. Kruxet var att Lorre ofta hade snabbaste varvet och kom i 1a startled. Sedan tog Lorre starten, hojen preppad för detta av stallet med låg tyngdpunkt långt fram, och väl i täten körde han ifrån resten av fältet på en hoj som passade honom, Yamaha.
Kruxet med detta var minskat intresse från betalande publik. Hade Lorre Pole behövde man inte se loppet för att veta vem som segrade.
Så då gjorde Teaterledningen om reglerna med särskilda Kvalificeringsminuter. Vilket gjorde det svårare, mer slumpartat för förarna att få bra kvaltid, få Pole.
För att undvika att Lorre lika ofta som förut hade Pole.

Det här är inget nytt. När det kommer en stjärna som rubbar marknaden/ekonomin, ja då ändras reglerna av majoriteten. Ingmar Stenmark från ett litet land i norra Europa på skidor från ett litet land i Södra Europa(?) lyckades genom att som en robot vinna enbart Slalom och Storslalom ta hem Alpina Världs Cupen några år.
Men pengarna (publiken och utrustningstillverkarna) fanns ju i de Stora Alpina Länderna. Tyskland, Österike, Schweiz, Italien och Frankrike.
Ja då ändrar man genom att dubbla antalet fartgrenar från en, Störtlopp, till två, Störtlopp och Super-G. Eftersom Ingemar enbart är bra i Slalom och Storslalom.
När man sedan ändrar portarna från träpålar man ska åka runt till vipportar man ska köra över i slalom så väljer Stenmark att lägga ner. Om han inte redan gjort det ?

Åter till Argentina
Enligt yr.no ska det regna till 1200 lokal tid, dvs alla teamen kör WarmUp i regn.
Och sedan ska det vara torrt från 1200 lokal tid,
https://www.yr.no/place/Argentina/Santiago_del_Estero/Santiago_del_Estero/

Lokal tid
1200 Moto3 slicks eller regndäck ? Svensk tid 17:00
1320 Moto2 borde bli slicks, ---------Svensk tid 18:20
1500 MotoGP slicks ---------------------Svensk tid 20:00

Nu låter du nästan som en konspirationsteoretiker... ;)

Jag kallar det utveckling, motståndet jobbar hela tiden på att förbättra sig, delvis genom att kopiera det som de framför gör för att hitta något, en sak som händer när man kopierar någon annan är att man ibland hittar något mellanting mellan den man kopierar och den man själv är som tar en ett steg framåt samtidigt som man får en inblick i hur man kan motverka det den man kopierat gör då man plötsligt förstår vad det är han gör.

Vill säga, de som fortsätter utvecklas gör så, att Rossi varit kvar så länge är inte för han var bäst när han började, det är just för han utvecklat sig hela tiden ofta genom att försöka kopiera det han ser nya konkurrenter göra och hitta något där som passar honom på den hoj han kör.

Samma med Stenmark, sporten utvecklas och pinnarna var väl en svensk innovation, ett resultat att det började bli "plockepinn" mellan åkarna då alla, för att köra snabbare, körde kortare väg och rev loss pinnarna och detta som ett resultat av att just Stenmark var så skicklig på att ta kortaste vägen i fall-linjen utan att ta med pinnarna, när de andra såg vad han gjorde och utvecklade det så började de plocka med pinnarna och då såg en innovatör ett problem som var tvunget att lösas.

Att reglementen ändras är utveckling det med, man kan tycka mycket om vissa grejer men faktum kvarstår, det är samma regler för alla och ,man kan välja att kliva av om man inte gillar de.
Joo, det är ju inte samma regler för alla nu..det gillar jag inte så mycket men, samtidigt så är det inte garanterad poäng att ta sig i mål så det har ju resulterat i något bra när det kommer till antalet startande så jag kan acceptera det.

Race i torrt då, fantastiskt kul! :yoparty

...man kan ju hoppas iaf.

I torrt står MM Rossi och Pedrosa på pallen, skaka om och dra en lapp vilken ordning, helblött ingen aning men, upptorkande eller blandväder så är MM den givne vinnaren.
 
Iannone är enligt vissa uppgift ännu mindre populär hos Suzuki än vad Lorenzo är hos Ducati så skulle inte bli förvånad om Iannone får kicken snart också. Lorenzo och Rins däremot, kan kanske vara något?

Tror inte heller att iannone får nytt kontrakt med suzuki men han är en kompetent förare.....på ducati, OM han håller huvudet kallt och inte torpederar andra i vansinniga omkörningsförsök.....jag hoppas att.....petrux får jörgens hoj.....att iannone får petrux pramacducati.....att jörgen degraderas till att erbjudas ett moto2-kontrakt eller i bästa fall går över till superbike alternativt lägger av, för sportens skull, han tillför absolut ingenting enligt mig!
 
Nu låter du nästan som en konspirationsteoretiker... ;)

Jag kallar det utveckling, motståndet jobbar hela tiden på att förbättra sig, delvis genom att kopiera det som de framför gör för att hitta något, en sak som händer när man kopierar någon annan är att man ibland hittar något mellanting mellan den man kopierar och den man själv är som tar en ett steg framåt samtidigt som man får en inblick i hur man kan motverka det den man kopierat gör då man plötsligt förstår vad det är han gör.

Vill säga, de som fortsätter utvecklas gör så, att Rossi varit kvar så länge är inte för han var bäst när han började, det är just för han utvecklat sig hela tiden ofta genom att försöka kopiera det han ser nya konkurrenter göra och hitta något där som passar honom på den hoj han kör.

Samma med Stenmark, sporten utvecklas och pinnarna var väl en svensk innovation, ett resultat att det började bli "plockepinn" mellan åkarna då alla, för att köra snabbare, körde kortare väg och rev loss pinnarna och detta som ett resultat av att just Stenmark var så skicklig på att ta kortaste vägen i fall-linjen utan att ta med pinnarna, när de andra såg vad han gjorde och utvecklade det så började de plocka med pinnarna och då såg en innovatör ett problem som var tvunget att lösas.

Att reglementen ändras är utveckling det med, man kan tycka mycket om vissa grejer men faktum kvarstår, det är samma regler för alla och ,man kan välja att kliva av om man inte gillar de.
Joo, det är ju inte samma regler för alla nu..det gillar jag inte så mycket men, samtidigt så är det inte garanterad poäng att ta sig i mål så det har ju resulterat i något bra när det kommer till antalet startande så jag kan acceptera det.

Race i torrt då, fantastiskt kul! :yoparty

...man kan ju hoppas iaf.

I torrt står MM Rossi och Pedrosa på pallen, skaka om och dra en lapp vilken ordning, helblött ingen aning men, upptorkande eller blandväder så är MM den givne vinnaren.

Två förslag för att utveckla sporten.
1) Startordning i följande lopp blir DNF tar Pole platserna i tur och ordning, sedan sist i mål och så vidare till "Pallen" startar i sista startledet.

2) Det finns bara däck så det räcker till hojarna. Är det 21 startande finns det 7 hårda, 7 mellan, 7 mjuka.
Först att välja däck DNF, sedan de som kom sist i föregående lopp, sist att välja däck "Pallen i föregående lopp.

Visst blir det mer spännande ! När sporten utvecklas !
Nu drar jag med Busan till Kortedala MK för lite Underhållning
(premiär idag för Busan, och massvis med hojar ute i vårluften)
 
Lorenzo skulle antagligen funka ganska bra med Suzuki, varesig yamaha eller honda lär ju vilja ha honom, och Ducati bör ju kasta ut honom eftersom att han uppenbarligen inte levererar enligt lön. KTM tvivlar jag på är en hoj som passar honom, och Aprilian är ju mest utfyllnad så Suzuki kanske?
Lorre och Iannone i samma team. :hihi
Men Suzuki kommer inte kunna betala hans fantasilön.

Lorre 2019 i MotoGP är nog som du säger typ bara Suzuki med en riktig sketlön. Kan inte tänka mig att någon annan vill ta i honom med tång ens. Iannone ut ur racing, alla är trötta på honom.
 
Om inte de andra får ställa upp från startled 9 nu kommer DORNA få sätta sig på något vasst och rotera.
 
Släpp iväg dem och ge alla förutom Miller ett 25 sekunders tidstillägg. :yoparty
 
Banan ser ju schyst ut! Så varför Safety conditions? ?

KAos för att det inte fanns någon startordning?
De testade ju att starta en hord från pit lane för ett tag sedan och det var rätt hårigt, hela fältet låter inte som en bra idé.
 
Kan någon vara snäll och förklara vad som händer?
Jag är helt förvirrad just nu????


Skickat från min iPad med Tapatalk
 
Va fan sysslar han med:mad:
 
Marques sitter kvar på sin tron som det största rövhålet i MotoGP.
 
Känns som att det nästan är dags för en sådan här snart för Marquez.

52d8c4f4eee94460f2f35fe2cee1d002.jpg
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top