MotoGP 2017 #2: Gran Premio Motul Argentina

Någon som har koll på hur många gånger det har hänt? Jag blir inte ens förvånad längre när jag ser det hända.

Enligt mig så var det Dovi som fixade denna krasch själv, bytte helt spår för att inte köra in i Petrus och Espargaro gjorde nog vad han kunde för att inte köra in i den plötsligt uppdykande italienaren. Aleix kunde välja att köra av banan eller försöka på innern, där valde han fel tyvärr.
Dovi antyder även att det nog var hans fel i intervjun även om han skyller på att Petrucci körde konstigt, Jorge skyllde förövrigt på att Ianonne körde för långsamt och därför bangade in i hans bakhjul.

Jag kanske är jävig här i detta fall då min nya favvis börjar bli Aleix Espargaro, han hade troligt lotsat in Aprilian på en femteplats om inte om hade varit.
 
Jorge skyllde förövrigt på att Ianonne körde för långsamt och därför bangade in i hans bakhjul.

Det här är ju lite extra roligt, eftersom att de var exakt vad Iannone sa när han T-boneade Lorenzo när Lorenzo faktiskt körde långsamt. :hihi
 
http://m.crash.net/motogp/news/243527/1/dovi-taken-out-again-bemused-by-grip-petrucci.html

Tycker att Dovi klagar omotiverat mycket på Danilo. Tappade sympatin för honom nu. "He is heavier and he is able to brake harder. This is not fair." ?? Håller med övriga om att Aleix börjar bli en favorit!

Jävla gnäll både på Dovi och Lorenzo, mycket dålig stil.

Skrattretande att Lorenzo tror att han hade klarat en top 6-placering om han inte hade kraschat, inte en chans. http://www.crash.net/motogp/news/243528/1/disappointed-lorenzo-sure-of-top-six-potential.html
 
Många bra kommentarer redan, jag tycker dock att det finns en förare som må nämnas så här långt in i säsongen 2017 - Alvaro Bautista på sin GP16 förtjänar någon av ett hedersomnämnande för sin insats under försäsong och race!

Kan han bara hålla sina kraschtendenser i schack hoppas jag på att han kan förgylla säsongen ytterligare med sin fjolårsducati.

Tech 3 har rekryterat morgondagens stjärnor, det kan vi nog redan nu konstatera. Om än Yamahan är lättkörd så kör både Zarco och Folger fantastiskt vackert, med Zarco som den kanske lite mer modige och framfusige. De kommer att erbjudas fabriksstyrningar inom en inte allt för avlägsen framtid och det blir en fröjd att följa deras fortsatta framsteg i klassen. Tech3 kommer att stå på pallen i år.

Trist för Suzuki, hoppas verkligen att deras förare kan hålla huvudet kallt och ta hojarna över mållinjen.
 
Last edited:
Angående Dovis gnäll om att Petrucci kunde bromsa senare för att han är tyngre, blir jag lite less när förare som Dovi eller Pedrosa gnäller om att de skulle ha en nackdel. Dagens MotoGP förare börjar ju allt mer likna backhoppare i kroppsbyggnad och man får alltid höra hur någon förare lyckats gå ner si och så många kilo inför säsongen. Snittvikten i MotoGP måste ligga någonstans runt omanliga 65kg. Om det nu skulle vara en fördel att vara tyngre så är det ju bara att gymma lite mer i kombo med lite öl och pizza. :näsblod
 
Angående Dovis gnäll om att Petrucci kunde bromsa senare för att han är tyngre, blir jag lite less när förare som Dovi eller Pedrosa gnäller om att de skulle ha en nackdel. Dagens MotoGP förare börjar ju allt mer likna backhoppare i kroppsbyggnad och man får alltid höra hur någon förare lyckats gå ner si och så många kilo inför säsongen. Snittvikten i MotoGP måste ligga någonstans runt omanliga 65kg. Om det nu skulle vara en fördel att vara tyngre så är det ju bara att gymma lite mer i kombo med lite öl och pizza. :näsblod

Vikten tillsammans med räckvidden är väl problemet då DP måste klänga som en apa runt sin hoj för att få den att svänga medans VR och Petrucci inte alls behöver röra sig lika mycket. Sen har väl DP numera utan fabrikselektronik svårt att både få vikt bak vid acceleration samt även fram vid bromsning.
Att lägga på sig mer vikt som fortfarande måste flyttas är nog en dålig idé.
 
Jag tyckte helgen var skitintressant iaf.
Skulle vara kul ifall någon Med Insikt™ kunde klura lite på varför fabriksduccarna hade så svårt att få upp farten och ifall man tror Lorenzo kommer kunna åka fort på den röda plus lite annat kul som åtminstone inte jag fattar utan hjälp.
 
Riktigt grym helg!

Hoppas Rossi får ordning på känslan i framändan med däcket med hårdare stomme till nästa race.

Tycker nästan lite synd om Lorenzo, han börjar nog få lite panik nu..

Hoppas Marquez håller sig på hjulen i många race i år annars kommer Maverick vinna alldeles för enkelt.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top