MotoGP 2016: Gran Premio Motul de Valenciana

Missade volymen, var det däcket som rök i slomon där de visade Kallio eller var det problem?
0,4 efter Baz, klart intressant tycker jag.
 
Kallio nästa 3 sek efter.
Kom igen Mika! :banana
 
Det rök ju rejält från MM:s bakdäck också, i samma kurva. :tummenupp
 
Jösses, vad här hänt med Suzukis motor?

Pos. Num. Rider Nation Team Bike Km/h Time Gap 1st/Prev.
1 99 Jorge LORENZO Movistar Yamaha MotoGP Yamaha 316.5 1'30.463
2 93 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team Honda 314.4 1'30.710 0.247 / 0.247
3 25 Maverick VIÑALES Team SUZUKI ECSTAR Suzuki 321.5 1'30.775 0.312 / 0.065
 
Jösses, vad här hänt med Suzukis motor?

De har säkert gjort hemläxan, men extremt avvikande toppfartsnoteringar brukar allt som oftast kunna förklaras med slipstream precis på det ställe där man mäter toppfarten.
 
Pramac, Avintia, och Aspar kommer väl att ha ett virrvarr av olika GP15, GP16 och GP17 cyklar...
Aspar och Avintia kommer att testa på dom cyklar dom ska köra på 2017. (Barbera GP16, Baz GP15, Bautista GP16, Abraham GP15). I Pramac är det väl inte bestämt ännu vem som kommer få vilken hoj men det lutar väl åt att Petrucci får en GP17 och Redding en GP16 (Petrucci leder med 16p över Redding i dagsläget).

Var det inte även snack om att en GP17-hoj eventuellt skulle gå till Aspar eller Avintia? HAr för mig att jag läste något om det någonstans, kan dessvärre inte riktigt minnas var. Men det har kanske blivit ändrade planer igen?
 
Kul med KTM såpass nära men det måste vara lite jobbigt för Rabat att förklara varför gapet inte är större?
 
Miller i vätan på Assen var riktigt kul o överaskad
Om detta tjafsade vi som såg racet ihop en del...
Är Miller en så infernaliskt skicklig förare att han åker ifrån hela gänget bara väder eller annat hindrar de bästa hojarna ifrån att använda all sin effekt eller datateknik.
Eller hade Millers team 'bara' lyckats få till inställningar som var bättre än alla andras?
 
Kul med KTM såpass nära men det måste vara lite jobbigt för Rabat att förklara varför gapet inte är större?

Att ligga toksist, 2,5 sek efter ledaren OCH 0,8 sek efter Tito är inte vad jag skulle klassa som nära på något sätt?

-edit- särskilt när KTM själva säger att det krävs seriösa justeringar av chassit för att få bukt med spinnande bakhjul, ett problem de inte upptäckt förrän nu.
 
Last edited:
Fin insats av Kallio på KTM i Q1!
Man får liksom ha i åtanke att karln enbart kört tester hela året, att det inte var igår han körde race i MotoGP och att hojen är helt ny.

Ska bli intressant att se vad Smith och Espargaro kan åstadkomma.

Crutchlow är bara för störtskön, vilket jävla temperament!
 
Att ligga toksist, 2,5 sek efter ledaren OCH 0,8 sek efter Tito är inte vad jag skulle klassa som nära på något sätt?

-edit- särskilt när KTM själva säger att det krävs seriösa justeringar av chassit för att få bukt med spinnande bakhjul, ett problem de inte upptäckt förrän nu.
Du menar trea sist och lite före Rabat?
De kommer hitta rätt tror jag. Inte i år men det kommer.
 
Så otroligt vackert han kör, Lorre :) Hoppas att han får till det på Duccen!

Jävlar va förbannad Cal blev på "the German" då

Skickat från min Moto G (4) via Tapatalk
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top