roffe_s
nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Dags att blicka framåt och ägna oss åt säsongen 2016 med stora förändringar då samtal team nu må använda sig av standardprogramvaran till ECU samt åka på gunni från den nya leverantören Michelin.
I år är schemat lite annorlunda med bara ett test på Sepang, därefter ägnar man sig åt Ph I innan kosan styrs mot Quatar. Fränt och kanske bra då asfalten på PhI ställt till det för Bridgestone...
Nåväl - just nu, den 10-11 nov 2015 pågår testerna i Valencia.
1-3 februari 2016 sker det stora avstampet på Sepang.
17-19 februari fortsätter testerna på Philip Islands.
3-5 mars avslutas sedan testerna på Quatar innan säsongen drar igång två veckor därefter.
Så låt oss lämna dåtid, titta framåt och ägna oss åt spekulationer! Kommer hela cirkusen att bromsa omkull sig på de nya däcken? Hittar JLo sitt edge grip. Behåller Hondan sitt övertag i inbromsningar? Funkar Yamahas visioner tillsammans med standard-ECU och programvara? Behåller Ducati sitt effektövertag och kommer den att gå att svänga med? Hur funkar Miller på fabriks-Honda? Kommer MM och VR att leka följa John på banan? Kommer Rabat att göra sig gällande direkt från start? Tar Bradl Aprilia till nya höjder? Kommer Sizuki att få en motor som matchar det fina chassit?
Frågorna är många så - bring it on
I år är schemat lite annorlunda med bara ett test på Sepang, därefter ägnar man sig åt Ph I innan kosan styrs mot Quatar. Fränt och kanske bra då asfalten på PhI ställt till det för Bridgestone...
Nåväl - just nu, den 10-11 nov 2015 pågår testerna i Valencia.
1-3 februari 2016 sker det stora avstampet på Sepang.
17-19 februari fortsätter testerna på Philip Islands.
3-5 mars avslutas sedan testerna på Quatar innan säsongen drar igång två veckor därefter.
Så låt oss lämna dåtid, titta framåt och ägna oss åt spekulationer! Kommer hela cirkusen att bromsa omkull sig på de nya däcken? Hittar JLo sitt edge grip. Behåller Hondan sitt övertag i inbromsningar? Funkar Yamahas visioner tillsammans med standard-ECU och programvara? Behåller Ducati sitt effektövertag och kommer den att gå att svänga med? Hur funkar Miller på fabriks-Honda? Kommer MM och VR att leka följa John på banan? Kommer Rabat att göra sig gällande direkt från start? Tar Bradl Aprilia till nya höjder? Kommer Sizuki att få en motor som matchar det fina chassit?
Frågorna är många så - bring it on
