MotoGP 2014 utan Laguna seca va Fan!!!!

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Hur tänkte man nu???

inget GP på Laguna seca men på fucking super tråkiga indinapolis?

men för fan kan någon bara skjuta av höjdarna på Dorna Sports!!!

Det var laguna seca som tackade nej eftersom att det kostade för mycket för banan, om jag inte minns fel.
wsbk kör där i år, om du vill se hojräjs där.

Buhuuuuuu gnäll lagom!!!
Formel 1 kör iår med miljöbilar och sista 3 loppen ska beläggas med DUBBEL POÄNG för att skapa "spänning".

de kan få köra trampbilar om det vill , kan nog inte bry mig mindre!

Nej, inte t-rex! :(
Tråkigt såklart, en av dom roligaste banorna/racen att kolla på.

För er som inte fattar referensen.

Det var laguna seca som tackade nej eftersom att det kostade för mycket för banan, om jag inte minns fel.
wsbk kör där i år, om du vill se hojräjs där.

Var det inte så att det var Dorna som ville ha mer betalt än vad banägarna kunde betala? De är iaf skyldiga Dorna ett antal miljoner dollar, och ville inte fortsätta gå back. Dvs, det säger ju inte emot det du skriver, men det känns rätt mycket som att Dorna har stor del i varför det kostar för mycket för banana. Mycket synd, hur som helst.

Var det inte så att det var Dorna som ville ha mer betalt än vad banägarna kunde betala? De är iaf skyldiga Dorna ett antal miljoner dollar, och ville inte fortsätta gå back. Dvs, det säger ju inte emot det du skriver, men det känns rätt mycket som att Dorna har stor del i varför det kostar för mycket för banana. Mycket synd, hur som helst.
Mmh, synd, laguna seca är en speciell bana.

Skjuta av höjdarna på Dorna...??? Ta och lugna ner dig och ta framförallt reda på fakta innan du sänker dig till någon jävla grottmänniskonivå...! Det finns orsaker till att Laguna Seca inte längre ingår i MotoGP kalendern och det finns också orsaker till att andra banor fortfarande gör det. Som vanligt är orsakerna ekonomiska och om du var en av "höjdarna på Dorna" så skulle nog inte du heller ha särskilt stort utrymme för att bedriva välgörenhet.

Om Dorna får bestämma så blir det väl spanska mästerskapen snart och kanske en tävling på Valensia.:gnissla

I så fall tror jag mer på Sydostasiatiska mästerskapen. En expanderande marknad med många intressanta, potentiella sponsorer och inte lika mycket hinder i form av tobaks- och miljölagstiftning. Spanien och resten av Europa är stendött då ingen längre har några pengar.

Diskussioner om att inleda såväl som avsluta säsongen i Sepang har pågått en längre tid.

I så fall tror jag mer på Sydostasiatiska mästerskapen. En expanderande marknad med många intressanta, potentiella sponsorer och inte lika mycket hinder i form av tobaks- och miljölagstiftning. Spanien och resten av Europa är stendött då ingen längre har några pengar.

Diskussioner om att inleda såväl som avsluta säsongen i Sepang har pågått en längre tid.
För att understryka Ditt inlägg: http://motomatters.com/press_release/2014/03/01/hrc_press_release_indonesian_distributor.html

Alla möjliga förslag har varit i omlopp mellan Dorna, teamchefer och potentiella sponsorer. Jag har hört förslag om att inleda säsongen med ett GP i Sepang eftersom alla ändå bor där under hela februari. Jag har hört detta som enskilt förslag och jag har hört detta i kombination med att ha kvar nuvarande Sepang GP under hösten, alltså att ha två GP i Sepang. Det finns också andra banor i Malaysia och Indonesien som vill köpa sig in i kalendern och de verkar ha bra uppbackning av sponsorer. Att dessa tar en plats i kalendern istället för vilket europeiskt GP som helst (som får minsta problem med ekonomin) är inte osannolikt. Lägg detta i kombination med att världens motorcykelförsäljning just nu sker i denna del av världen så förstår man hur samtliga inblandade ser på saken. Man rejsar inte längre för att sälja tusenkubikare i latinoländerna. Man rejsar numera för att sälja enstånkor i Sydostasien. Att ett team som Aspar har bytt ut sponsringen av en spansk bank till en Sydostasiatisk energidryck säger allt om situationen.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra