Motogp -2014 Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix

Vad bra! Jag har alltid undrat vad VM i roadracing går ut på!! Fast är det som Miller att ogenerat varje pass utföra mer eller mindre sinnessjuka utfall mot sina medtävlande, så ska det sannerligen bli intressant att se hur flöjten klarar sig ens ett år i MGP. Ser onekligen mer och mer fram emot första träningen, då får han ju en gyllene chans att spela ut hela sitt register mot Jlo MM VR och såklart lille fimpen :lol

Något säger mig att han kommer mjukna avsevärt då han skall ut på banan med sina idoler. Att bråka med jämnåriga och göra detsamma med flerfaldiga motogp-världsmästare är vitt skilda saker. Kan säkert bli någon raceincident men inte mer.

Jag tror att Vinales kan orsaka minst lika mycket oreda då han knappast bangar för att chansa lite.

MM har säkert gjort det mkt enklare för rookies att komma upp och ta plats men då måste man leverera också. Drömmen vore att Ducati får till det ordentligt så Ianonne verkligen får chansen att fightas med MM.
 
Något säger mig att han kommer mjukna avsevärt då han skall ut på banan med sina idoler. Att bråka med jämnåriga och göra detsamma med flerfaldiga motogp-världsmästare är vitt skilda saker. Kan säkert bli någon raceincident men inte mer.

Jag tror att Vinales kan orsaka minst lika mycket oreda då han knappast bangar för att chansa lite.

MM har säkert gjort det mkt enklare för rookies att komma upp och ta plats men då måste man leverera också. Drömmen vore att Ducati får till det ordentligt så Ianonne verkligen får chansen att fightas med MM.

Ianonne måste helt klart höja sin lägstanivå om han vill vara med å leka med de stora pojkarna! Kraschar alldeles för ofta, känns stressad när han ligger med där uppe i toppen i inledningen av racen när han har lyckats bra i starten från en bra startposition. Han har dock potential, stor potential att bli riktigt bra, han kan köra riktigt fort men då måste den mentala biten i racen klaffa för jag tror inte att ducatihojen inom ett par tre år kommer att vara begränsningen längre så det är upp till bevis med början fr o m 2015!
 
Last edited:
Miller är gud. Rossi verkar tycka att det är kul att förlora mot Marquez och Marquez är en produkt framtagen av repsol att le för kameran och köra fort på bana. Jag gillar Marquez men MotoGP saknar en rebell som får saker att hettas upp och jag hoppas och tror att Miller kan ta den positionen. Höll stenhårt på Stoner just av anledningen att han fick saker att hända och rörde om i grytan. Förutom att han körde helt otroligt fräckt också.

Provade tålmodigt, systematiskt alternativa spår i varje kurva för att hitta hundradelar men det bet idag inte på kombinationen MM/Honda och då säkrade VR andraplatsen.
Ungefär som när han fajtade med Stoner på den första Ducati rakt-fram-raketen, åkte om där det svängde under ett antal varv och blev varje gång enkelt passerad på nästa långraka - förstod hur landet låg och ägnade resten av racet åt att vara på plats om Stoner skulle göra ett misstag.
Proffsigt!

Väldigt proffsigt, och anledningen till hans många titlar. Men tyvärr ganska tråkigt att kolla på. I det avseendet är det mycket roligare att kolla på Stoner som sladdar runt och kör som besatt.
 
Last edited:
Jag tycker Iannone ser trygg ut i sin körning, även dem varven när han är i ledning. Visst att han åker omkull, men även där har han bättrat sej. Jag tror han tar sin första vinst nästa säsong!
 
Jag har för mig att det skrevs en hel del inlägg om MM's framfart i Moto2. :)
Sedan följdes det upp med ett första MotoGP-år fyllt av "race incidents" och samtal med domare.
-"Spännande!" sa visa -"Vilken idiot!" sa andra.
I år har han, såvitt min research-avdelning hittar, ingen sådan incident.
-"Tråkigt!" säger vissa -"Han har växt upp!" säger andra.

Tippar att Millers epitet "spännande" eller "idiot" förblir i betraktarens ögon. :rolleyes:
 
Jag tycker Iannone ser trygg ut i sin körning, även dem varven när han är i ledning. Visst att han åker omkull, men även där har han bättrat sej. Jag tror han tar sin första vinst nästa säsong!

som sagt, det gäller att höja sin lägstanivå om man vill vara med där uppe och då ingår det även att hantera stressen det innebär att veta att MM, VR, DP m fl ligger och jagar bakom och när han lärt sig det kommer han förmodligen att ev kunna vinna ngt enstaka race! tror inte att han kommer att vinna nästa år. det är en sak att känna sig trygg i sin körning bakom de stora gossarna, en sak att känna sig trygg med att ha dom bakom sig!

har själv stora förhoppningar på ianonne, tycker som sagt att han har en stor potential och med en fullfabrikare mellan benen samt full uppbackning från ducati kan det bli riktigt bra:)
 
MM har väl aldrig utanför racen visat något annat än en trevlig attityd vilket inte riktig stämmer om Miller men han tappar nog en del av stöddigheten med dom nya konkurrenterna.
Jag antog att vi diskuterade beteenden på banan, men du menar i depån?
 
Jag antog att vi diskuterade beteenden på banan, men du menar i depån?

Nej men visst är MM bättre även där.
Miller beter sig inte snyggt på banan utanför racen utan agerar som att alla borde specialbehandla honom som har bra grejer och mkt sponsorer. Att bråka under race är en sak vilket jag gärna ser mer av (tänk om det kunde bli lite som Rossi vs Biaggi) men att vifta åt konkurrenterna på fp1 säger ganska mkt om honom.
 
Nej men visst är MM bättre även där.
Miller beter sig inte snyggt på banan utanför racen utan agerar som att alla borde specialbehandla honom som har bra grejer och mkt sponsorer. Att bråka under race är en sak vilket jag gärna ser mer av (tänk om det kunde bli lite som Rossi vs Biaggi) men att vifta åt konkurrenterna på fp1 säger ganska mkt om honom.

Det måste vara något särskilt som australienska roadracingförare blir matade med under uppväxten. Han är ju inte den förste som beter sig så... Har inga problem med hård körning men just det där att åka runt och sura och hötta med näven är ju bara tråkigt.
 
3 av fyra på out. :)

Bra race, synd att Rossi inte höll hela vägen, tappade väldigt mycket sista 3 varven, han låg bakom Marquez nästan hela race, vilket iofs är betydligt bättre än i början på säsongen.

Han kanske slog av för att han ändå inte kunde ta sig förbi och ville säkra andraplatsen i racet och förhoppningsvis i världsmästerskapet.

Eller helt enkelt för att komma i mål.
Glöm inte att MotoGP är en bensinekonomitävling.
Med begränsad tankstorlek.
 
Sitter och kollar på hela Sepang racet nu fr åkarnas on-board kameror (rekomenderas) på motogp.com. Det som slår mig är hur överlägsen MM är i inbromsningsfasen. Det blir så övertydligt genom on-board kamerorna i vissa kurvor på vissa varv. Utan att ha på fötter så skulle jag vilja påstå att det är i huvudsak där han är mer alien än alla andra. Tankar??
 
Vale och Dovi är ju kända för att vara duktiga på bromsen. MM är säkert det, men han ser väldigt ostadig ut, kanske bara hans körstil, han går ju in som en supermotard-förare i varje kurva på bredställ.
 
Vale och Dovi är ju kända för att vara duktiga på bromsen. MM är säkert det, men han ser väldigt ostadig ut, kanske bara hans körstil, han går ju in som en supermotard-förare i varje kurva på bredställ.

Det är rätt intressant hur han bromsar ut bakänden och sedan tack vare det får ett par grader mindre kurva att svänga runt, men det är onekligen rätt annorlunda mot de andra i toppen.
 
Det är rätt intressant hur han bromsar ut bakänden och sedan tack vare det får ett par grader mindre kurva att svänga runt, men det är onekligen rätt annorlunda mot de andra i toppen.

Jag tycker att det ser ut som att utgångshastigheten blir lidande i detta förfarandet, men å andra sidan kan det vara en Honda vs Yamaha skillnad också.
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top