Motogp -2014 Shell Advance Malaysian Motorcycle Grand Prix

Vad tänker ni om Pol Espargaros kommentar efter kvalet?

”I saw Dovizioso and Redding pointing to let me know something wasn't right on the rear, but I couldn't see anything wrong with the bike as the oil leak was so small. Therefore I continued riding normally...”
 

Bifogat

  • 7.jpg
    7.jpg
    110.5 KB · Visningar: 110
  • 5.jpg
    5.jpg
    135.5 KB · Visningar: 112
De vart som fan! Trodde Rossi skulle klippa M, men där gick ja bet! Dock jävligt nöjd över att rossi spö Lorenzo :)
 
Rossi är alldeles för långt bakom för att överhuvud taget kunna fightas med trion.

Imorgon är det MM, Lorre och Pedrosa som gäller för hela slanten. Svårt att dra vinnaren där dock... vi får se. Dock hoppas jag innerligt att Rossi förbättrar sitt race pace jämfört med de övriga träningarna. Några tiondelar hade funkat :)

Med facit i hand var det här ett roligt inlägg
 
"Ja gilar det här när dom är glada och kommer fram till varnadra" mm Lorenzo såg så jävla nöjd ut över att Rossi kom för han.. Eller hur..
 
Rossi är alldeles för långt bakom för att överhuvud taget kunna fightas med trion.

Imorgon är det MM, Lorre och Pedrosa som gäller för hela slanten. Svårt att dra vinnaren där dock... vi får se. Dock hoppas jag innerligt att Rossi förbättrar sitt race pace jämfört med de övriga träningarna. Några tiondelar hade funkat :)

:rolleyes:
 
Vad tänker ni om Pol Espargaros kommentar efter kvalet?

”I saw Dovizioso and Redding pointing to let me know something wasn't right on the rear, but I couldn't see anything wrong with the bike as the oil leak was so small. Therefore I continued riding normally...”
Kanske lite mer hjärta än hjärna, tror inte de andra två försökte visa honom svängpunkter... å andra sidan heroiskt att ta sin sjätteplats.

Vilket tight tejs, skoj att se Rossi överallt för att försöka sätta press på MM. Rossi - vilken räv, men det var i sista ögonblicket han slog av för att ha framdäck nog att ta sig in före JL... JL försöker välja däck och lyckades så när, medan roligaste placeringen kanske får sägas vara Bradl.

Dagens olycksgubbe kan vi nog enas om är Dani, hjältestatus på hans uppkörning innan andra vurpan! Det borde Du gilla, Mozz?

Men det är bara att konstatera - är Rossi inom fem tiondelar under WU blir han att räkna med under rejset. Det är väl det man kallar racecraft... :)
 
Vad tänker ni om Pol Espargaros kommentar efter kvalet?

”I saw Dovizioso and Redding pointing to let me know something wasn't right on the rear, but I couldn't see anything wrong with the bike as the oil leak was so small. Therefore I continued riding normally...”

Som situationen var, 10:e i fp3 och jagande bakom med några minuter kvar, och inte se något uppenbart felaktigt så är det kanske inte så märkligt att köra vidare och vänta tills teknisk flagg eller tavla visas om det skulle vara något fel på riktigt..........

Vart ju inte rätt beslut men backspegeln är lätt att titta i och göra rätt.....
 
...inte se något uppenbart felaktigt så är det kanske inte så märkligt att köra vidare...
Nja, han såg något väldigt ”felaktigt”: flera förare vinkade/pekade mot hans hoj. Och vad brukar det betyda...?

:)
 

Bifogat

  • PA1218480.jpg
    PA1218480.jpg
    101.7 KB · Visningar: 143
  • PA1211905.jpg
    PA1211905.jpg
    153.8 KB · Visningar: 157
Last edited:
Nja, han såg något väldigt ”felaktigt”: flera förare vinkade/pekade mot hans hoj. Och vad brukar det betyda...?

:)

Ser inget, märker inget, känner inget, ont om tid.............behöver bara hålla ett varv, detta är kval i högsta serien i hojvärlden, inte en bandag!

Sen så, om det är ett riktigt problem, så finns det ju flagg för det......eller "crash and burn" men det var ju en risk han uppenbarligen var villig att ta. ;)
 
skoj att se Rossi överallt för att försöka sätta press på MM. Rossi - vilken räv, men det var i sista ögonblicket han slog av för att ha framdäck nog att ta sig in före JL...
Provade tålmodigt, systematiskt alternativa spår i varje kurva för att hitta hundradelar men det bet idag inte på kombinationen MM/Honda och då säkrade VR andraplatsen.
Ungefär som när han fajtade med Stoner på den första Ducati rakt-fram-raketen, åkte om där det svängde under ett antal varv och blev varje gång enkelt passerad på nästa långraka - förstod hur landet låg och ägnade resten av racet åt att vara på plats om Stoner skulle göra ett misstag.
Proffsigt!
 
Nej, det var inte kval.

Jo, sista delen i första kvalomgången (fp1-3) , målet är att ligga top-10 vilket han då gjorde med några 1000-delar tillgodo och de jagande går ut på nya sulor med optimerade hojar och några minuter kvar, undrar varför han tog beslutet att testa..........
 
Kollar moto3-reprisen nu, jäklar vad hårt han kör, Miller!
Där läggs inga fingrar emellan....om man inte vill ha dom krossade då. :D

Lite Väl tufft ibland men kul att kolla! :yoparty
 
En dag som denna är det lätt att känns lite extra för en snubbe som Tito Rabat. Det hade onekligen varit kul med en finsk världsmästare, men det känns minst lika rätt och riktigt att Tito Rabat till slut vann. Även om han kommer från en mycket rik familj så har han inte haft en helt lätt väg genom livet. För några år sedan dog mamman, Tito tog detta mycket hårt, hamnade i allehanda problem och roadracingkarriären skenade brant utför. Han lyckades dock komma ur sin livskris och komma tillbaka starkare än förut.

Tito Rabat är förmodligen den av förarna i världstoppen som tränar mest roadracing "på riktigt". Mellan tävlingarna flyger han tillbaka till Almeria där han lever ett enkelt liv i en husbil och åker flera hundra varv Moto2-hoj varje vecka. Just denna Moto2-hoj var en starkt bidragande orsak till att han bytte team från Pons till Marc VDS. Tito ville ha en identisk kopia av sin racehoj just för att kunna träna på Almeria. Pons vägrade medans detta inte var något som helst problem för van der Straten. Så de svenskar som åker på bandag eller försäsongsträning på Almeria kan försöka mäta sina krafter med en Moto2-världsmästare...

Tito är dessutom en jävel på att meka själv och däckbyten är inga problem. Den spanske däckimportören älskar honom då han köper ungefär lika många däck som hela spanska mästerskapet. Han kan dessutom svetsa TIG-svets. Då Tito hittade en spricka i svingen åkte han ner till en verktygsaffär, köpte en TIG-svets, tog en online-kurs i svetsning och fixade svingen själv. Så kunde han träna de två-tre dagar det tog för Kalex att skicka en ny sving...
 
En dag som denna är det lätt att känns lite extra för en snubbe som Tito Rabat. Det hade onekligen varit kul med en finsk världsmästare, men det känns minst lika rätt och riktigt att Tito Rabat till slut vann. Även om han kommer från en mycket rik familj så har han inte haft en helt lätt väg genom livet. För några år sedan dog mamman, Tito tog detta mycket hårt, hamnade i allehanda problem och roadracingkarriären skenade brant utför. Han lyckades dock komma ur sin livskris och komma tillbaka starkare än förut.

Tito Rabat är förmodligen den av förarna i världstoppen som tränar mest roadracing "på riktigt". Mellan tävlingarna flyger han tillbaka till Almeria där han lever ett enkelt liv i en husbil och åker flera hundra varv Moto2-hoj varje vecka. Just denna Moto2-hoj var en starkt bidragande orsak till att han bytte team från Pons till Marc VDS. Tito ville ha en identisk kopia av sin racehoj just för att kunna träna på Almeria. Pons vägrade medans detta inte var något som helst problem för van der Straten. Så de svenskar som åker på bandag eller försäsongsträning på Almeria kan försöka mäta sina krafter med en Moto2-världsmästare...

Tito är dessutom en jävel på att meka själv och däckbyten är inga problem. Den spanske däckimportören älskar honom då han köper ungefär lika många däck som hela spanska mästerskapet. Han kan dessutom svetsa TIG-svets. Då Tito hittade en spricka i svingen åkte han ner till en verktygsaffär, köpte en TIG-svets, tog en online-kurs i svetsning och fixade svingen själv. Så kunde han träna de två-tre dagar det tog för Kalex att skicka en ny sving...


Skön snubbe låter det som, OM det blir Almeria nån gång kan han gärna få köra åttor runt mig.
Vore intressant att se hur många kurvor man klarar att hålla en sådan inom synhåll.
Jag gissar på tre. Plus/minus två.
 
En dag som denna är det lätt att känns lite extra för en snubbe som Tito Rabat. Det hade onekligen varit kul med en finsk världsmästare, men det känns minst lika rätt och riktigt att Tito Rabat till slut vann. Även om han kommer från en mycket rik familj så har han inte haft en helt lätt väg genom livet. För några år sedan dog mamman, Tito tog detta mycket hårt, hamnade i allehanda problem och roadracingkarriären skenade brant utför. Han lyckades dock komma ur sin livskris och komma tillbaka starkare än förut.

Tito Rabat är förmodligen den av förarna i världstoppen som tränar mest roadracing "på riktigt". Mellan tävlingarna flyger han tillbaka till Almeria där han lever ett enkelt liv i en husbil och åker flera hundra varv Moto2-hoj varje vecka. Just denna Moto2-hoj var en starkt bidragande orsak till att han bytte team från Pons till Marc VDS. Tito ville ha en identisk kopia av sin racehoj just för att kunna träna på Almeria. Pons vägrade medans detta inte var något som helst problem för van der Straten. Så de svenskar som åker på bandag eller försäsongsträning på Almeria kan försöka mäta sina krafter med en Moto2-världsmästare...

Tito är dessutom en jävel på att meka själv och däckbyten är inga problem. Den spanske däckimportören älskar honom då han köper ungefär lika många däck som hela spanska mästerskapet. Han kan dessutom svetsa TIG-svets. Då Tito hittade en spricka i svingen åkte han ner till en verktygsaffär, köpte en TIG-svets, tog en online-kurs i svetsning och fixade svingen själv. Så kunde han träna de två-tre dagar det tog för Kalex att skicka en ny sving...

Rabat har varit oerhört stark andra halvan av säsongen, snudd på omöjlig att göra ngt åt vilket jag tror t o m kallio började inse för några race sedan, vilken strategi kallio än lagt upp har han blivit uppäten av rabat. En helt klart värdig vinnare och när allt lagt sig tror jag kallio kommer att njuta av sin andraplats och jag är helt säker på att kallio kommer tillbaka nästa år ännu mer tjurskallig ala finländare och kommer att vara med å fightas där uppe i toppen:)
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top