MotoGP 2014 Quatar test satellit + Open 7-9 mars

Det var ju inte många varv avklarade från dag tre. Dåliga väderförhållande, eller håller de fortfarande på och kör?

Den där NGM Mobile Forward Racing Skramlahan blev kanske lite för bra...
Tech3 skulle ha lyssnat på mig och signat båda bröderna Espargaro. :fakta

Det skulle ju vara riktigt kul om han lyckades ta en pallplats eller två på den. Eller för den delen faktiskt hänga på de tre spanjorerna i toppen någorlunda reguljärt.

Pol Espargaro har brutit nyckelbenet. Hoppas han är fit till premiären!

Ja fi sjutton - det där var ju lite onödigt...:näsblod

Av simuleringarna att döma verkar AEsp och Smith väldigt jämna på höga 1.55 - låga 1.56, med Aleix imponerande snabb ut ur startblocken (snabbt ned på låg varvtid, typ JLo). PEsp verkar ligga några tiondelar upp i f t de bägge ytterligare några tiondelar bakom (mid 1.56) hittar vi Bautista och Iannone. Bradl såväl som Hayden verkar ha avstått från simulering idag, kikar vi på Aoyama och Redding talar vi höga 1.57 - låga 1.58.

Det känns lite tufft för RCV-teamen, hade det handlat om höga 1.56 - låga 1.57 för de bästa hade det kanske känts mer hoppfullt...

Men nu är det bara att hålla tummarna får att Pols nyckelben hinner ta ihop och se fram emot premiären!

Last edited:
OpenFactory 3:
Om NGM Mobile Forward Racing har 2 förstaplatser, 3 andra platser lr 7 platser mellan 3 och 6 så får man:
-9 motorer vara 3 ganska dåliga.
-21,04871 liter soppa.
-Lite sämre däck.

:)

Hoppas EsP kryar på sig fort!

Hayden långt ner kan jag tycka, jag tror ju han kan mycket fortare än så där.
Men jag tror han har roligare nu, för nu blir det ju skillnad när han ändrar, det blev det ju inte på den andra cykeln..

"Down on power" sa han, men vad betyder det i hk, hur mycket mer vill han ha av Honda?

..."Down on power" sa han, men vad betyder det i hk, hur mycket mer vill han ha av Honda?
I en intervju igår menade Hayden att de tappade 0.5s/varv på raksträckorna i f t fabriksmaterialteamen. I Sepang nämndes väl siffran 15 km/h i toppfart? Leker vi med siffrorna 340 km/h för fabrikarna och 325 km/h för RCV1000 handlar det väl om runt 10% i effekt. Det lär inte Honda kunna krama ur utan hydrauliska ventiler etc, men säg att 5% kunde vara möjligt genom trimningsåtgärder, lufttillströmning i insug etc?

väldigt dyra 10% det där..
hade förväntat mig mycket mer ur den där cykeln.
hayden är nog inte problemet iaf.

väldigt dyra 10% det där..
hade förväntat mig mycket mer ur den där cykeln.
hayden är nog inte problemet iaf.
Nope, när Redding är så tydlig med att hans nästa delmål är att köra cykeln på samma tider som Nicky kan vi nog vara på det klara med att det är inte där problemet ligger. Att det finns mer att göra på att tweaka in chassit är fullt möjligt. Men att hämta in på ren effekt tappade 0.5s genom att öka kurvhastigheten låter sig knappast göras... http://www.crash.net/motogp/news/200998/1/hayden-losing-half-a-second-on-straights.html

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...