MotoGP 2013: Indianapolis - USA

Joråsåatte...

Spelar du det kortet redan nu?

Smith har legat 1 - 1½ s efter pole hela säsongen och 1.3 s nu. Förvisso efter ett sanslöst varv av MM, men det är nog för tidigt att säga redan nu att han kommer att bli något.

Spelar det så stor roll i första led Pedrosa står? Den lille räkan är ju hygglig på att ta sig ur startblocken.

Det är väl lika bra att erkänna, Marques kommer inte att släppa ifrån sig särskilt många poäng mer den här säsongen, från max poäng tillgängligt alltså.
Jag tror han bara kan förlora på egen hand s.a.s.
De andra får sopa ihop resterna.

Kan någon tala om för mig vad Rossi sysslar med?
1,4 efter, vaaa???

Rossi? Ingen aning. Så sent som 2009 tog han 7poles på Yammyn. Att hävda att han är dålig på att kvala känns sådär sant.

Rossi? Ingen aning. Så sent som 2009 tog han 7poles på Yammyn. Att hävda att han är dålig på att kvala känns sådär sant.

Fast kvalformatet har ju ändrats sedan dess. Han har ju iofs lyckats kvala rätt bra i år med, men han har väl inte riktigt fått ordning på vad som måste till för bra kval nu.

Risken är ju överhängande att det vurpas en del.... Bradl o Cru?.....

Mitt tips är :)

Pedrosa
Marques
Lorre
Bradl
Cru
Rossi
Hayden
Dovi

CRT
Edwards vinner, vore ju lite kul!

Smith har legat 1 - 1½ s efter pole hela säsongen och 1.3 s nu.
Det är förstås inte tiden som är uppseendeväckande, utan att Smith (som aldrig kommer bli något i MotoGP) är snabbare än The One utan skador på fabriks-Yamaha.

Bifogat

• MotoGP-Rookie-Bradley-Smith.jpg
    MotoGP-Rookie-Bradley-Smith.jpg
    32.2 KB · Visningar: 91
  • 220px-Valentino_Rossi_2010_Qatar.jpg
    220px-Valentino_Rossi_2010_Qatar.jpg
    18.7 KB · Visningar: 487
Onekligen en skitbana för Valentino som i det stora hela inte behöver betyda mer än så!

"This track, I think, is the worst for me"

Serien är lång, ingen ko_p_i1_199771336.jpg på isen precis.

Valentino är så här långt 2013 den ende icke spanjor som vunnit ett race. Jag misstänker att han kommer mer överens med återstående banor som: Brno, Silverstone, San Marino, Aragon, Sepang, Phillip Island, Motegi och Valencia

Kan bara hålla med Valentino. En "skitbana" och jag hoppas om de inte redan gjort det ändrar inför 2014!!

Last edited:
Indianapolis kommer vara kvar 2014. Förarna har krävt ny asfalt och att kurva fyra görs om dock.

Last edited:
Varför tror så många att pedrosa ska vinna varje race? Tycker han har sett riktigt blek ut denna säsongen! Känns till o med troligare att rossi gör ett riktigt bra race o vinner

Varför tror så många att pedrosa ska vinna varje race? Tycker han har sett riktigt blek ut denna säsongen!
Kanske för att somliga är så funtade att de gör prognoser om framtiden baserade på tidigare erfarenheter. Empiri kallas det visst för. Hur gör du själv? Konsulterar kaffesumpen? Gud?

Bifogat

• Skärmavbild 2013-08-18 kl. 15.18.29.png
    Skärmavbild 2013-08-18 kl. 15.18.29.png
    27.8 KB · Visningar: 85
Snart Warm up!

Inser snabbt att mitt tidiga tips i veckan är om möjligt mer verklighetsfrämmande och näst intill ogenomförbart idag än vanligt:

1. VR
2. MM
3. CC

Får nog hoppas att flera under har skett under natten i Valentinos depå!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph