MotoGP 2012: Philip Island - Australien

P€RRA;5668192 skrev:
When asked which turn he would like named after him, Lorenzo brought the house down with "the last turn at Catalunya"

Killen har humor :hihi

Han växer i mina ögon för varje dag som går. En världsmästare med självdistans! Det saknas hos en del andra...
 
Det här allmänna pratet om Lorenzos fegkörning är rätt kul tycker jag, då det ger begreppet fegkörning en helt ny mening. Typ så här:

"Krossa alla förare utom en oavsett förhållanden och bana och utan att göra ett enda misstag. Detta mot förare som har allt att vinna, ingenting att förlora och ger precis allt för att glänsa i enstaka race. Dessa förare anses dessutom vara några av de allra bästa i hela världen."

Fegkörning!!! :yoparty

Det är just mot den bakgrunden som man kan fråga sig hur man vill att tävlingar ska avgöras.
Genom intensiv kamp ända in på mållinjen eller avslagen taktik körning.

Jlo anpassar sig bara till dom förutsättningarna som råder utan att ta några risker vilket är ganska naturligt nu när det i praktiken bara handlar om 2 stycken så gynnas fegkörnings konceptet bäst.

MotoGP skulle behöva 3-4 potentiella vinnare av racen så att det inte är lika givet.
Det bästa vore om Jlo DNF i helgen så det står och väger till Valencia.

Tycker jag i min soffa :rock
 
Fast han sa "not the last corner at Catalunya" och att han var tvungen att kolla på några repriser för att kunna välja en kurva.

P€RRA;5668192 skrev:
When asked which turn he would like named after him, Lorenzo brought the house down with "the last turn at Catalunya"

Killen har humor :hihi
 
Med tanke på hans facit i år, så finns det väll ingen som inte kan anse honom som en rättvis världsmästare, för det blir han till helgen :tummenupp

Go lorre!!
 
Det är just mot den bakgrunden som man kan fråga sig hur man vill att tävlingar ska avgöras.
Genom intensiv kamp ända in på mållinjen eller avslagen taktik körning.

Jlo anpassar sig bara till dom förutsättningarna som råder utan att ta några risker vilket är ganska naturligt nu när det i praktiken bara handlar om 2 stycken så gynnas fegkörnings konceptet bäst.

Det första är ju roligast för publliken förstås. Men jag tror inte att han fegar så mycket, utan snarare är medveten om att han inte kan matcha Pedrosas pace just nu. Då vore det rätt puckat att köra över gränsen för att ändå försöka.

Sedan är det skillnad på fegkörning och taktikkörning. Den tidigare ligger det en nedlåtande värdering i, som jag inte känner är rättvist för en så grymt kunglig förare som Lorre. Men ett visst mått av taktik håller jag med om att Lorre använder. Med all rätt och heder, tycker jag.
 
Lorre har helt enkelt blivit klokare med tiden :tummenupp

 
Det första är ju roligast för publliken förstås. Men jag tror inte att han fegar så mycket, utan snarare är medveten om att han inte kan matcha Pedrosas pace just nu. Då vore det rätt puckat att köra över gränsen för att ändå försöka.
Sedan är det skillnad på fegkörning och taktikkörning. Den tidigare ligger det en nedlåtande värdering i, som jag inte känner är rättvist för en så grymt kunglig förare som Lorre. Men ett visst mått av taktik håller jag med om att Lorre använder. Med all rätt och heder, tycker jag.
Du har så rätt:tummenupp
 
Angående motorer.

Jorge Lorenzo's engine usage:
[table="width: 600"]
[tr]
[td]Engine[/td]
[td]Sessions[/td]
[td]Races[/td]
[td]Status[/td]
[td]Total events[/td]
[td]Events used[/td]
[/tr]
[tr]
[td]#1[/td]
[td]46[/td]
[td]4[/td]
[td]Active[/td]
[td]15[/td]
[td]QAT, SPA, POR, FRA, CAT, GBR, NED, GER, ITA, USA, IND, CZE, ARA, JPN, MAL[/td]
[/tr]
[tr]
[td]#2[/td]
[td]47[/td]
[td]3[/td]
[td]Active[/td]
[td]14[/td]
[td]QAT, SPA, POR, FRA, CAT, GBR, NED, GER, ITA, USA, IND, CZE, RSM, JPN[/td]
[/tr]
[tr]
[td]#3[/td]
[td]4[/td]
[td]1[/td]
[td]Withdrawn[/td]
[td]1[/td]
[td]NED[/td]
[/tr]
[tr]
[td]#4[/td]
[td]11[/td]
[td]3[/td]
[td]Active[/td]
[td]5[/td]
[td]ITA, USA, IND, CZE, JPN[/td]
[/tr]
[tr]
[td]#5[/td]
[td]8[/td]
[td]3[/td]
[td]Active[/td]
[td]3[/td]
[td]CZE, RSM, JPN[/td]
[/tr]
[tr]
[td]#6[/td]
[td]9[/td]
[td]2[/td]
[td]Active[/td]
[td]2[/td]
[td]ARA, MAL[/td]
[/tr]
[/table]

Dani Pedrosa's engine usage
[table="width: 600"]
[tr]
[td]Engine[/td]
[td]Sessions[/td]
[td]Races[/td]
[td]Status[/td]
[td]Total events[/td]
* * * * [td]Events used[/td]
[/tr]
[tr]
[td]#5[/td]
[td]17[/td]
[td]0[/td]
[td]Active[/td]
[td]7[/td]
[td]USA, IND, CZE, RSM, ARA, JPN, MAL[/td]
[/tr]
[tr]
[td]#6[/td]
[td]11[/td]
[td]2[/td]
[td]Active[/td]
[td]3[/td]
[td]ARA, JPN, MAL[/td]
[/tr]

[/table]

(#1 - #4 är förbrukade. Honda bytte motor under säsongen.)
 
Stoner nästan en sekund för Peddo (2) vid FP2.
Tror lille Casey har ställt ut skåpet så alla kan se. :)
 
Enligt kommentatorerna i sändningen jag såg satte Casey sitt snabbaste varv på andrahojen och med hårt bakdäck = larvigt överlägsen :)

Måste säga att kontrasten mellan Viasats studiokommentatorer och den sändning jag såg på One (Australien), där tex Doohan intervjuar Livi Suppo vid depåräcket, var rätt stor... :crash
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top