MotoGP 2012: Jerez - Spanien

Jäkligt imponerande av Stoner! :tummenupp
Trodde helt klart att Lorenzo bara låg och väntade för att plocka honom med 2-3 varv kvar.

Rossi tar sig upp 4 placeringar samtidigt som Hayden tappar 5. Ducati nästan 30 sekunder efter i mål vilket är lite lustigt med tanke på att Hayden säger att det är den bästa Ducati han kört och experterna är eniga om att problemet är Rossi. Får det inte att gå ihop :va

Vad håller Spies på med? Något är ju larvigt fel när han är sämsta Yamaha i mål och nästan 40 sekunder efter en identisk hoj.

Du ger verkligen inte upp, haha. Nu får du snart lugna ner dig med ditt Stoner-tjöt, ingen snackar så mycket om Stoner som du gör.
Jag tycker att han beter sig som en primadonna titt som tätt och den åsikten får jag väl ha eller är han en helig ko som inte får kommenteras? I det här fallet var det någon annan som nämnde hans senaste gnäll om att TV fokuserade på hans arm och det var vad jag kommenterade.

Mat Oxley
Big up the 1000s. 2.4 secs 'tween 1st & 4th. Only once did top 4 finish closer than that in 5 years of 800s! Great, tense race. Top work Cal

Rätt så roligt race att se på, starkt av Stoner att hålla Jörgen bakom sig, trodde han skulle plocka honom faktiskt.
Synd att Hayden inte klarade hålla sig kvar däruppe. Tycker det börjar likna nåt ändå, bara att hoppas att Rossi hittar rätt nån gång också så vi får lite fler märken och förare som kan kriga om det. :tummenupp

Kanske skulle man kunna ge Ducati 200cc extra..

Du ger verkligen inte upp, haha. Nu får du snart lugna ner dig med ditt Stoner-tjöt, ingen snackar så mycket om Stoner som du gör.

Grymt Moto3-race, Fenati!:Bugar

Halvspännande Moto2 race, men glad att inte Marquez vann.

Nu återstår MotoGP. Trevligt att Ducati fått ordning på grejjerna!

Nidbilden av Stoner och hans genuina Stoner hat verkar vara en del i hans personlighet utan att någon förstår varför.

Stoner levererade verkligen och ingen kör så hårt och ändå så kontrollerat. Imponerande!

Spies vad har hänt?

Last edited:
Riktigt starkt av Stoner, såg verkligen ut som Lorenzo bara lallade bakom Stoner. Rätt kul race också :tummenupp

Hur var det med däcksvalen eg, som jag uppfattade det valde lorenzo mjuka däck och hade därför problem med att det släppte fram? (stoner hårda, dani mjuka och cal hårda?)
Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Bra, bra bra! MGP går faktiskt att se på i år :)
Cal, över hela banan stundtals, full mutter rakt in i kurvan men klart underhållande.
Stoner, ett hyggligt styrkebesked. Har de börjat hitta inställningarna på Hondan? Sladdar nästan lika bra som grabbarna i Moto2 :yoparty
Spies, kom inte igång?
Kul att se Dovi funka på Yamahan också

Inte lång väntan till nästa race! :tummenupp

Jag tycker att han beter sig som en primadonna titt som tätt och den åsikten får jag väl ha eller är han en helig ko som inte får kommenteras? I det här fallet var det någon annan som nämnde hans senaste gnäll om att TV fokuserade på hans arm och det var vad jag kommenterade.
Inga primadonnakommentarer eller pekfingrar om gnäll nu när både Jorge och Dani påpekade att de valt fel hårdhet på framdäcket?

Hur var det med däcksvalen eg, som jag uppfattade det valde lorenzo mjuka däck och hade därför problem med att det släppte fram? (stoner hårda, dani mjuka och cal hårda?)
Eller har jag fått det helt om bakfoten?

Alla i topp tre hade de mjuka däcken, Cal hade det nya, hårda framdäcket.

Grymt race, fantastiskt kul att se Crutchlow såhär bra!

EDIT: Enl. BBC så gick inte Stoner ut på Warm-up för han hade bara ett set wets kvar och ville spara dem till ett eventuellt wet-race.

Intressant att så många tycker att Lorenzos och Pedrosas redogörelser för sina race är på samma nivå som Stoners åsikt om vad TV-producenten ska filma eller inte.

@McDoktorn: Din selektiva läsförståelse missade återigen att jag hyllade Stoner för körningen idag. Jag är inte förvånad :lol

Onej, det är bara fakta. Hade Stoner sagt det hade han dock gnällt och kallats nedsättande namn.
När det gäller gnäll och nedsättande namn kanske du ska ligga lågt, om inte lägst, med tanke på din SH-historia :7peta

Niklas Ajo kommer för övrigt inte att köra nästa helg. Han ska ha gjort något mot en funktionär som tydligen inte var så smart. Men sånt händer ju bara i Sverige...

Det kändes som Crutchlow hade problem med omkörningarna rent generellt igår eller berodde det kanske på hans setup/körsstil?

Missuppfattade jag situationen, eller blev Rossi helt ignorerad av Barbera efter målgång? Mellan kurva 1 och 2 sträckte Rossi ut handen mot Barbera för att tacka för racet, och Barbera ser ut att bara titta bort mot publiken. Kanske en incident i sista kurvan igen :)

Det kändes som Crutchlow hade problem med omkörningarna rent generellt igår eller berodde det kanske på hans setup/körsstil?
Han hade ju stora problem i början av racet då han missade grovt i flera inbromsningar vilket jag tror berodde på att han var den enda som körde med Bridgestones nya hårdare däckkonstruktion, alla andra hade det mjukare däcket.
när han skuggade Pedrosa kom han aldrig riktigt nära för att köra om eftersom Honda/Pedrosa var mycket snabbare ut ur kurvorna och Crutchlow inte kom nära nog för att sätta in en stöt.

Missuppfattade jag situationen, eller blev Rossi helt ignorerad av Barbera efter målgång? Mellan kurva 1 och 2 sträckte Rossi ut handen mot Barbera för att tacka för racet, och Barbera ser ut att bara titta bort mot publiken. Kanske en incident i sista kurvan igen :)
Såg ut som en solklar diss av Barbera, tror Rossi gick lite hårt åt honom på innern i nån kurva tidigare. Verkade vara kontakt när man ser reprisen. Barbera surnade kanske till efter den manövern.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon