MotoGP 2012 - diskussioner

Undra hur många CRT-team som verkligen kommer slutföra säsongen...och med samma förare säsongen igenom...

Eller hur hopplöst långt efter dom kommer vara.

Outvecklade produkter i kombination med förare utan någon erfarenhet på denna nivå eller som är avdankade.

MotoGP-12 kommer definitivt delvis vara rundningsmärkenas klass.

okey! hoppas att gode Pasini får bättre flyt i rejsen och inte hela tiden kraschar bort fina placeringar!

Fasiken, Jag kommer ju nästan känna doften från sepangtestet då jag landa i Thailand på måndag. Undrar om de sänder testerna på tv på hotellet : ) ?

Killen gillar att åka hoj helt enkelt, mycket sympatiskt!

Den lille australiensiske blekfisen vill däremot inte ha någon som helst kontakt med motorcyklar mellan rejsen...
Den lille verkar klara sig rätt bra oavsett vad du tycker.

En liten rättelse angående mitt tidigare inlägg om att testerna börjar på Sepang på tisdag. 2 st CRT med Aprilia-motorer börjar sina tester på Valencia i morgon.

Hej!

Är det någon som har koll på om det går att följa testerna från Sepang Live med bild någonstans?

Verkar inte som Viasat motor visar något o fan vet om ens Motogp.com har livesändningar från testerna!?

M.v.H
Micke

Från Twitter:

De Puniet leads MotoGP (CRT) test in Valencia, 1.35.3 Espargaro 2nd 1.36.7 and Pasini 3rd 1.37.8

RdPs tid är ca 3.5 sekunder från Pedrosas bästa i november och då var det varmare än i dag.
Rossi körde 1.33-tider i november.

EDIT: En sämre förare, på en sämre hoj, med sämre väder och första dagen. Inte så jäkla illa.

Last edited:
Tycker det ser lovande ut för att vara första dagen på hojen!
Ska bli intressant att följa utvecklingen dom kommande dagarna :)

Hoppas det blir något vettigt av hela den här farsen. Tittade på race från 2007 på viasat sport (Spanien, cata... vad stället nu heter som jag aldrig lär mig) Stoner och Rossi i kamp. Helvete va race det var! Hoppas det kan bli lite racing i motoGP igen.

Helt appropå såg det ut som Lorentzo pinkat på sig när man tittade på bilden ovan. Var tvungen att förstora upp den för att fatta det var skuggan från hans hand.... :D

Hej!

Är det någon som har koll på om det går att följa testerna från Sepang Live med bild någonstans?

Verkar inte som Viasat motor visar något o fan vet om ens Motogp.com har livesändningar från testerna!?

M.v.H
Micke

Jag undrar detsamma.

Skulle väll visas lite filmat från testerna på motogp.com om man har betalt för ett konto.
Brukar annars bara vara IRTA-testet där man kan vinna en bil som sänds på tv.

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025