MotoGP 2012 - diskussioner

Det är 1,5 timmes bilfärd upp till nationalparken ovanför Monaco. Man ser skidorten bra under inflygningen till Nice. Det är väl inte så anmärkningsvärt med 1,5 timme till liften, jag har kollegor som pendlar längre än så varje dag till jobbet. Det är mindre än 4 timmars bilkörning till närmsta World Cup-ort.

Vad gäller träning för motorsport i ett land där tävlingar är förbjudet så gissar jag att de inte investerat särskilt tungt i träningsanläggningar.

Oh well, så kanske det är. :)

Det finns säkert en del mindre banor och så även i Schweiz, "lägre" klasser inom racing var ju tydligen inte förbjudna, och 2007 så lade dom tydligen ner förbudet helt för att hjälpa turismen lite extra (även om man inte verkar tävla där).
 
Körde inte 100% av startfältet 2011 på samma ECU (Magneti Marelli Marvel 4)?
Du förstod nog att jag menade att det ska vara en ECU med tillhörande programvara som INTE får/kan ändras. Då blir programmerarna till stor del överflödiga och förarna får visa vad de verkligen kan.
 
Det där håller jag med om till 100% Sandström, elektronikfreaken måste stoppas!
 
Det är så klart flera anledningar till varför han bor där men att det skulle pga förbjudet mot motorsport är nog ganska befängt. Förmånligt ur skattehänseende, centralt i Europa, bra kommunikationer, vacker miljö lär ju komma betydligt högre upp på skalan...
Han hade kunnat bo var som helst, bättre med både hänsyn till skatter och natur, men han väljer just det enda land med motorsportsförbud, det var mer det som var min poäng. Varför han har gjort det har jag inte en aning om, bara en spekulation. Han verkar vara en sån typ som gärna tar avstånd och drar sig tillbaka. Han är ju inte direkt känd för att gilla media.

Det hör inte till tråden, och har inget med MotoGP att göra.
 
Han hade kunnat bo var som helst...

Han verkar vara en sån typ som gärna tar avstånd...

Han är ju inte direkt känd för att gilla media.
Du borde kanske skriva en biografi om Stoner? Låter som du vet hurdan han är och hur hans liv ser ut.

Själv tror jag Gustav sätter fingret på de skäl som fick Stoner att välja Schweiz. Det är ju inte precis ett annorlunda val för någon som arbetar internationellt och tjänar massor av pengar.
 
Du borde kanske skriva en biografi om Stoner? Låter som du vet hurdan han är och hur hans liv ser ut.
Alla som följt Stoners karriär vet att det som Skurken skriver stämmer. Han gillar inte uppmärksamheten, har sagt att läktarna gärna skulle få vara tomma och han hatar mediauppdrag.
 
Alla som följt Stoners karriär vet att det som Skurken skriver stämmer. Han gillar inte uppmärksamheten, har sagt att läktarna gärna skulle få vara tomma och han hatar mediauppdrag.
Varför vara så tvärsäker om hur Stoner ”är”?

Jag tror Stoner är ganska genomsnittlig i sitt svala intresse för medial uppmärksamhet. Vem av MotoGP-förarna tycker inte om att ”dra sig tillbaka” när deras arbetsvardag innebär att vara i centrum för allas uppmärksamhet? Svara på frågan ”Hur känns det?” från Öhlins, Bridgestone, HRC, tidningar och tevekanaler. Skriva autografer på kepsar, tröjor, affischer och armar. Försöka le in i kameror och så prestera på topp inför allas ögon och efteråt möta alla igen och förklara varför man inte är lika snabb som x, y eller z.

Knappast någon ”gillar media”. Rossi (som sällan ser besvärad ut) flyttade till London för att slippa de italienska journalisterna. Jag tror att den största skillnaden mellan Stoner och många andra förare är att Stoner är ovanligt obesvärad över att säga vad han tycker.
 
Last edited:
Ännu en tråd på sporthoj som kör av vägen, eller off topic som det sägs på andra forum!
 
Men frågan är ju om Stoner är annorlunda än andra förare i det här avseendet. Jag tror inte det.
Det är den uppfattning jag fått av Stoner. Han är väldigt speciell och gillar inte alls uppmärksamheten som hans framgångar medför, på gränsen till folkskygg.
 
Stoner är en av mina idoler och han får bo vart han vill för min del.

Det jag dock kan vara orolig inför nästa säsong är hans något korta stubin gällande andra förare som råkar ligga i vägen ute på banan. Med tanke på CRT-hojarna som ännu så länge verkar vara långsammare än motsvarande SBK-hojar är det nästan upplagt för lite gruff och bråk under säsongen.
 
Hernandez och West får inte ihop pengarna för att köra CRT.
 
Undra hur många CRT-team som verkligen kommer slutföra säsongen...och med samma förare säsongen igenom...
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top