MotoGP 2009: Brno

Grymt kört av Kallio men 0,5 före Hayden är ju inget som chockar direkt.

Fabrizio åkte fortare på sin vanliga Ducati för 2 veckor sedan.

1 99 Jorge LORENZO SPA Fiat Yamaha Team Yamaha 1'56.595 294.599
2 46 Valentino ROSSI ITA Fiat Yamaha Team Yamaha 1'56.994 293.000 0.399
3 3 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 1'57.584 297.684 0.989
4 5 Colin EDWARDS USA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'57.741 290.556 1.146
5 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Repsol Honda Team Honda 1'58.172 294.037 1.577
6 24 Toni ELIAS SPA San Carlo Honda Gresini Honda 1'58.295 288.847 1.700
7 36 Mika KALLIO FIN Ducati Marlboro Team Ducati 1'58.302 296.296 1.707
8 15 Alex DE ANGELIS RSM San Carlo Honda Gresini Honda 1'58.497 289.699 1.902
9 65 Loris CAPIROSSI ITA Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1'58.582 294.599 1.987
10 33 Marco MELANDRI ITA Hayate Racing Team Kawasaki 1'58.739 292.682 2.144
11 52 James TOSELAND GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 1'58.764 290.556 2.169
12 69 Nicky HAYDEN USA Ducati Marlboro Team Ducati 1'58.821 291.183 2.226
13 7 Chris VERMEULEN AUS Rizla Suzuki MotoGP Suzuki 1'59.041 290.010 2.446
14 14 Randy DE PUNIET FRA LCR Honda MotoGP Honda 1'59.055 290.791 2.460
15 88 Niccolo CANEPA ITA Pramac Racing Ducati 1'59.531 289.855 2.936
16 41 Gabor TALMACSI HUN Scot Racing Team MotoGP Honda 1'59.979 292.365 3.384
17 84 Michel FABRIZIO ITA Pramac Racing Ducati 2'00.423 292.762 3.828
 
Nej, runt tolfte är ju vad man förväntar sig av Hayden.
På Ducatin är det tyvärr så. Lider med honom och hans föregångare.

Först hade Melandri psykiska problem, nu viskas det om att Stoner skyller sin frånvaro på ett virus men att det rör sig om psykiska problem....
Sen undrar folk varför Bautista väljer Suzuki.
 
På Ducatin är det tyvärr så. Lider med honom och hans föregångare.

Först hade Melandri psykiska problem, nu viskas det om att Stoner skyller sin frånvaro på ett virus men att det rör sig om psykiska problem....
Sen undrar folk varför Bautista väljer Suzuki.
Det var ungefär vad han presterade på Honda de två sista åren också. Formkurvan pekar inte uppåt.
 
Det var ungefär vad han presterade på Honda de två sista åren också. Formkurvan pekar inte uppåt.
Nej, det blir nog svårt för Nicky att ta sig tillbaka till 2006-formen om han inte byter team fort som attan. Skulle Kallio köra ifrån honom de 3 närmsta racen borde han nästan självmant söka sig en annan styrning. Att kämpa i uppförsbacke ett år till lär inte göra saken bättre.
 
Han har inte så många alternativ kvar.... HRC lär ju inte vara sugna, eller vice versa, Suzuki har fullt och då är det bara Tech 3 kvar och varför Poncharal skulle välja Hayden kan jag inte komma på. OM Ducati vill konkretisera hans option bör han ta chansen med båda händerna.
 
Hayden har väl fortfarande stora pengar bakom sig - det lär ingen strunta i i dessa kristider!

(kan man ha två i efter varandra?)
 
Han har inte så många alternativ kvar.... HRC lär ju inte vara sugna, eller vice versa, Suzuki har fullt och då är det bara Tech 3 kvar och varför Poncharal skulle välja Hayden kan jag inte komma på. OM Ducati vill konkretisera hans option bör han ta chansen med båda händerna.
Yamaha Japan, som bestämmer ena platsen i Tech3, ska enligt uppgift vilja ha Edwards kvar och Toseland verkar vara på väg ut. Vore ju kanon för Yamaha USA med två amerikaner i samma team. Dorna har väl iofs lite att säga till om så jag skulle inte blir förvånad om Toseland, trots sina magra resultat, får stanna kvar.

(kan man ha två i efter varandra?)
Jag tycker vi bestämmer att man kan det! :)
 
Last edited:
Yamaha Japan, som bestämmer ena platsen i Tech3, ska enligt uppgift vilja ha Edwards kvar och Toseland verkar vara på väg ut. Vore ju kanon för Yamaha USA med två amerikaner i samma team. Dorna har väl iofs lite att säga till om så jag skulle inte blir förvånad om Toseland, trots sina magra resultat, får stanna kvar.

Jag tycker vi bestämmer att man kan det! :)
Fast Yamaha USA har aldrig petat in en krona så varför de skulle göra det nu om de får Hayden är lite ologiskt tycker jag. De Puniet är ju tex. minst lika intressant om inte intressantare för Tech 3 ur sponsorsynpunkt.

Hayden har väl fortfarande stora pengar bakom sig - det lär ingen strunta i i dessa kristider!

(kan man ha två i efter varandra?)
Har han det nu? Det var väl när Honda USA var inblandade och pynbtade en hel del för honom hos Repsol men nu?
 
Last edited:
Gött med Kallio på en 7de. Hayden körde inte där förra året och är lite osäker på spåren(Duh...), Fabrizio får psykiska problem på duccen under helgen och Capirossi överraskar med en 5e plats på kvalet imorrn efter en rejäl frukost. Pedrosa bränner sig i ögat på lördag kväll och kan inte starta, efter en 3e plats efter kvalet. Det blir en pisshelg för Lorenzo, men blir 2a ändå. Melandri är het på gasen och sladdar omkull på kvalet men åker in och mekar i natten, och kör på samma däck som på warmupen.
Race:
Lorenzo gör en usel start som alltid, men Capirex är bra med och 3a in i första böj från en 5e, och Melandri kommer från sin 8e kvaltid och upp på 5e bakom Kallio som startat 6a men tagit Lorenzo och en annan snubbe, och Lorenzo är 9e in i första kurvan, men klättrar upp till 4de på första varvet. Rossi vinner med 5 sekunders ledning över Lorenzo och Melandri faktiskt, som har hafte en grym fajt hela rejset även om Melandri brukar faila mer på slutet och tappar även här en sekund till Lorenzo. Capi slutar på 10e, hayden på 7e, Kallio på 6e och Tallemasken sist.
 
finns fler psykproblem i motogps historia,,criville fick väl sluta därför,,,,körde ju HONDA
 
Hur är det egentligen med att vissa får lite spö ändå av sbk? Är det effekten det ligger i?
 

Bifogat

  • criville_doohan.jpg
    criville_doohan.jpg
    152.1 KB · Visningar: 51
Last edited:
Stoner visar snarlika symtom som Criville gjorde, med skillnaden att Stoner bara "kollapsat" en gång inför omvärlden, Criville gjorde det tre(?) gånger.

Doktorerna skyller på samma saker, dvs. stress av olika former.





handen va ju som grädden på moset lr va fan de nu heter


Jordgubben på grädden menar du?

:fakta
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top