MotoGP 13 september - Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini

När han körde för Honda kom han 2 som bäst och 5a som sämst i mästerskapet, sedan blev han kickad?! Efter det hamnade han hos Ducati och sedan Kawasaki så det är ju omöjligt att säga om det är han som blev dålig eller om det var hojen.

När han körde "kawan" så imponerade han faktiskt med tanke på att det var ett privatteam med en gammal skithoj.
 
Nja, tycker du? Bättre än Melandri iaf! Även bättre placeringar än Hayden? Capirossi va väl iaf topp 10 eller iaf inte sämre än 15?? Melandri vart de mest tragiska tycker ja, fan synd om han..

Ber så mycket om ursäkt om vi spårar ur alldeles, men hittade en gammal tabell över Capirex karriär och de sista åren är sorgliga..:
2006 MotoGP Ducati GP6 Ducati Marlboro 17 3 8 2 5 229 3rd –
2007 MotoGP Ducati GP7 Ducati Marlboro 18 1 4 0 0 166 7th –
2008 MotoGP Suzuki GSV-R Rizla Suzuki 16 0 1 0 0 118 10th –
2009 MotoGP Suzuki GSV-R Rizla Suzuki 17 0 0 0 0 110 9th –
2010 MotoGP Suzuki GSV-R Rizla Suzuki 16 0 0 0 0 44 16th –
2011 MotoGP Ducati GP11 Pramac Racing 13 0 0 0 0 43 17th –
Total 328 29 99 41 32 3190 3

https://en.wikipedia.org/wiki/Loris_Capirossi#500cc_.26_MotoGP


Hoppas det blir ett fint race i helgen med "Ni-vet-vem" först över linjen! :)
 
Ber så mycket om ursäkt om vi spårar ur alldeles, men hittade en gammal tabell över Capirex karriär och de sista åren är sorgliga..:
2006 MotoGP Ducati GP6 Ducati Marlboro 17 3 8 2 5 229 3rd –
2007 MotoGP Ducati GP7 Ducati Marlboro 18 1 4 0 0 166 7th –
2008 MotoGP Suzuki GSV-R Rizla Suzuki 16 0 1 0 0 118 10th –
2009 MotoGP Suzuki GSV-R Rizla Suzuki 17 0 0 0 0 110 9th –
2010 MotoGP Suzuki GSV-R Rizla Suzuki 16 0 0 0 0 44 16th –
2011 MotoGP Ducati GP11 Pramac Racing 13 0 0 0 0 43 17th –
Total 328 29 99 41 32 3190 3

https://en.wikipedia.org/wiki/Loris_Capirossi#500cc_.26_MotoGP


Hoppas det blir ett fint race i helgen med "Ni-vet-vem" först över linjen! :)

Äh, vadå spårar ur? Det är ju snart höst;) Trevligt att du orkade gräva ner dig i resultaten, vill minnas hans res bättre:) Men han är en jävel på att köra hoj iaf. :)
 
Jag tror nog de snabba förarna kommer fortsätta vara snabba. Däremot kan det ju förhoppningsvis bli lite tajtare i toppen mellan de olika hojarna.

OOOOOOCH Michelin va?
Kan bli precis hur som helst.
Kan av någon anledning tänka mig att Lorenzo kommer missgynnas av detta mer än vissa andra.
 
OOOOOOCH Michelin va?
Kan bli precis hur som helst.
Kan av någon anledning tänka mig att Lorenzo kommer missgynnas av detta mer än vissa andra.

Ja, ny däckleverantör lär ju påverka till exempel Lorenzo skapligt mycket. Resten av fältet bör ju också bli påverkade, för nu har ju hojarna utvecklats för bridgestonedäckens egenskaper i några år, och så ska det bytas. Hur som helst som sagt. :D
Men, tror fortfarande att de som kan köra fort kommer fortsätta kunna köra fort, speciellt när förändringen väl börjat sätta sig.
 
Ja, ny däckleverantör lär ju påverka till exempel Lorenzo skapligt mycket. Resten av fältet bör ju också bli påverkade, för nu har ju hojarna utvecklats för bridgestonedäckens egenskaper i några år, och så ska det bytas. Hur som helst som sagt. :D
Men, tror fortfarande att de som kan köra fort kommer fortsätta kunna köra fort, speciellt när förändringen väl börjat sätta sig.

Som jag minns det har Lorenzos resa till att bli mr. Svinsäker föregåtts av många ganska brutala krascher och min spaning var att han litar stenhårt på sitt material.
Marquez och Rossi (och Stoner) har väl gjort sig kända för sin otroliga känsla och att kunna köra sig runt vissa problem?

Jag TROR att dessa båda förartyper kommer glida isär i listorna under åtminstone första halvan av 2016.
Ren spekulation. Har inga som helst vetenskapliga belägg för mina idéer.
 
Som jag minns det har Lorenzos resa till att bli mr. Svinsäker föregåtts av många ganska brutala krascher och min spaning var att han litar stenhårt på sitt material.
Marquez och Rossi (och Stoner) har väl gjort sig kända för sin otroliga känsla och att kunna köra sig runt vissa problem?

Jag TROR att dessa båda förartyper kommer glida isär i listorna under åtminstone första halvan av 2016.
Ren spekulation. Har inga som helst vetenskapliga belägg för mina idéer.

Ja, han har ju en egenhet att halka ner i resultatlistan ganska fort vid suboptimala förhållanden. Det ska bli spännande att se hur det hela faller ut. Det kommer ju påverka ordningen som toppförarna och topphojarna kommer över mållinjen, utan tvekan.
 
Ja, ny däckleverantör lär ju påverka till exempel Lorenzo skapligt mycket. Resten av fältet bör ju också bli påverkade, för nu har ju hojarna utvecklats för bridgestonedäckens egenskaper i några år, och så ska det bytas. Hur som helst som sagt. :D
Men, tror fortfarande att de som kan köra fort kommer fortsätta kunna köra fort, speciellt när förändringen väl börjat sätta sig.

Jag är inne på din linje med. Det visar tidigare förändringar att de som var snabba fortsätter lika så. Det är sällan om ens någon i den absoluta toppen fallit ur märkbart för reglementet ändras!!
 
Undrar om Pirro kan överraska något i racet... Bra jobbat i vilket fall.
 
Kval: Jag tror Jorge boy tar Pole...
Race: Jag tror Jorge tar ledning och med Marques och Rossi som efterföljare.
Ser framför mig en incident mellan Marques och Jorge....

1a: Rossi
2a: Pedrosa
3a: Dovi
4a: Marquez
5a: Jorge boy

Solklart! :fakta
 
Om jag inte såg fel körde Rossi på hårt bak sista stinten, ser bra ut inför kvalet isf.
 
Marquez och Rossi (och Stoner) har väl gjort sig kända för sin otroliga känsla och att kunna köra sig runt vissa problem?

Jag har uppfattat det som att Marquez och Stoner anpassar/anpassade sin körstil efter materialet, men Rossi får utveckla hojarna för att passa hans.

Och innan jag blir sågad vill jag poängtera att det är vad jag läst och hört av brittiska kommentatorer. Dock tycker jag det verkar trovärdigt.
 
Jag har uppfattat det som att Marquez och Stoner anpassar/anpassade sin körstil efter materialet, men Rossi får utveckla hojarna för att passa hans.

Och innan jag blir sågad vill jag poängtera att det är vad jag läst och hört av brittiska kommentatorer. Dock tycker jag det verkar trovärdigt.

Kanske. Men han va klart bättre än lorre i fjol när det saknades edgegrip. Och nog tycker iaf jag att han har något annorlunda körstil idag än förr
 
Kanske. Men han va klart bättre än lorre i fjol när det saknades edgegrip. Och nog tycker iaf jag att han har något annorlunda körstil idag än förr

Ja, Rossi har utvecklat sin körstil till den här säsongen. Han pratade en del om det i intervjuer innan och i början av säsongen.
 
Ja, Rossi har utvecklat sin körstil till den här säsongen. Han pratade en del om det i intervjuer innan och i början av säsongen.

Precis. I en intervju i SportRider så säger Rossi att förberedelserna för årets säsong var de hårdaste han någonsin genomgått, samt att han i år har haft EN dag ledigt. Intervjun är för övrigt läsvärd i sin helhet (bl.a om hans förhållande till Lorenzo och hur sporten har ändrats under hans år som aktiv): http://www.sportrider.com/valentino-rossi-interview-may-best-man-win
 
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Back
Top