MotoGP 13 september - Gran Premio TIM di San Marino e della Riviera di Rimini

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Tisdag morgon och inte många dagar kvar tills det är dags att njuta av MotoGP igen.

Snart dags för race igen alltså, denna gång på legendariska Misano med Rossi i VM-ledning.
Känns som ett på förhand förbannat spännande race.

Vad tror vi om racet?

JAg tror att vi kommer få se en hård fajt mellan Rossi och Lorenzo, med Marquez som en gubbe i lådan nånstans i mixen. Pedrosa har ju tagit en seger där med, som enda hondaförare om jag inte minns fel, men tror inte han är riktigt i form för att utmana.
Med lite tur så kan ju ducatisarna ha lite fart där med och bjuda på lite skoj show.

Ruggigt svårtippat men om VR är med från början så tror jag han kan ta det annars springer JL iväg som vanligt. Känns som banan svänger för mkt för att ducati ska hävda sig utan får slåss med tech3 och kanske suzuki också.

Svårtippat! Men Rossi vann ju förra året, så jag hoppas på en repris. Hoppas Marquez kan hålla sig på hjulen den här gången.

Min gissning:
1. Rossi
2. Marquez
3. Lorenzo

Rossi med vinst förra året och med seger i bagaget, hoppas ja innerligt att gubben drygar ut ledningen till Lorenzo. Inte alls bra för hjärtat när de står "lika". Hoppas att detta är en bana där AEsp kan vara med och stöka till de lite, även Danilio hade varit kul, skön snubbe:)

Men mina topp tre är iaf

Rossi
Marc
Hoppas peddo men de blir nog lorre..

Det känns som att VR är den jämnaste föraren för tillfället men att JL är snabbare när han väl får till det. Om VR ska vinna tror jag det hänger på att JL inte är nöjd med setupen.

MM är bara ett störande moment för tillfället, han kan inte vinna mästerskapet men kan förstöra för de andra förarna.

Som vanligt ett svårförutsett rejs. Tipset på pallen blir denna gång helt fritt från Honda :)

1. VR
2. Jlo
3. Dovi

JLo
VR
Ianonne/Marc

Blir nog inte pallen för jag har aldrig haft rätt. :)

Last edited:
Ser ut att bli riktigt varmt och bra väder på Misano till helgen, så förutsättningarna verkar bli perfekt för ett grymt race! :tummenupp

Pallen;

Rossi
Marq
JLo

Det känns som att VR är den jämnaste föraren för tillfället men att JL är snabbare när han väl får till det. Om VR ska vinna tror jag det hänger på att JL inte är nöjd med setupen.

MM är bara ett störande moment för tillfället, han kan inte vinna mästerskapet men kan förstöra för de andra förarna.

Ja, Rossi har väl inte ens varit utanför pallen? Tycker det känns som "hans" år i år.

Men om han tar titeln, hur gör han då nästa år, orkar han ladda om för en säsong till (för visst har han kontrakt med Yamaha nästa år också)?

Ja, Rossi har väl inte ens varit utanför pallen? Tycker det känns som "hans" år i år.

Men om han tar titeln, hur gör han då nästa år, orkar han ladda om för en säsong till (för visst har han kontrakt med Yamaha nästa år också)?

Jo, han har kontrakt för 2016 med, och jag har för mig att han skrev under för två år till efter det med, men vet inte exakt hur det var med den saken.
Sålänge han tycker det är roligt så kommer han nog hitta motivationen att köra iaf. JAg hoppas att han slutar innan han blir en föredetting som harvar nere på plats 10-12 nånstans bara. Skulle kännas ovärdigt.

Jo, han har kontrakt för 2016 med, och jag har för mig att han skrev under för två år till efter det med, men vet inte exakt hur det var med den saken.
Sålänge han tycker det är roligt så kommer han nog hitta motivationen att köra iaf. JAg hoppas att han slutar innan han blir en föredetting som harvar nere på plats 10-12 nånstans bara. Skulle kännas ovärdigt.

Som Hayden eller Melander? Äh önskar Hayden allt gott :)

Dock har man ingen aning om vad som händer nästa år med enhetselektronik. Kanske blir helt andra förutsättningar som gör att massor med andra förare helt plötsligt är närmare toppen och vi inte längre har 3-4 förare som alltid gör upp om pallen.

Dock har man ingen aning om vad som händer nästa år med enhetselektronik. Kanske blir helt andra förutsättningar som gör att massor med andra förare helt plötsligt är närmare toppen och vi inte längre har 3-4 förare som alltid gör upp om pallen.

Jag tror nog de snabba förarna kommer fortsätta vara snabba. Däremot kan det ju förhoppningsvis bli lite tajtare i toppen mellan de olika hojarna.

Ja, jag hoppas han orkar hänga i länge till i topp fem i allafall. MotoGP behöver honom!
Trots det skulle jag vilja se vad han kan i WSBK innan han blir gubbgammal på riktigt.

Som Hayden eller Melander? Äh önskar Hayden allt gott :)
Och Capirossi, hans sista 3-4 år var en plåga att se.

Ja, jag hoppas han orkar hänga i länge till i topp fem i allafall. MotoGP behöver honom!
Trots det skulle jag vilja se vad han kan i WSBK innan han blir gubbgammal på riktigt.

Och Capirossi, hans sista 3-4 år var en plåga att se.

Vinner biaggi lär Rossi vinna lätt;) Men visst hade de varit ett snyggt avslut:) Men just nu skiter ja i WSBK, bara han får detta året med, åh vad jag önskar att Rossi tar det och får säga ha!! Till alla er som sa att Qatar va "tur"..

Nja, tycker du? Bättre än Melandri iaf! Även bättre placeringar än Hayden? Capirossi va väl iaf topp 10 eller iaf inte sämre än 15?? Melandri vart de mest tragiska tycker ja, fan synd om han..

Last edited:
Melandri vart de mest tragiska tycker ja, fan synd om han..

När han körde för Honda kom han 2 som bäst och 5a som sämst i mästerskapet, sedan blev han kickad?! Efter det hamnade han hos Ducati och sedan Kawasaki så det är ju omöjligt att säga om det är han som blev dålig eller om det var hojen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT