MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

Dani Amatriain, Spansk ex GP-förare som var manager åt GP-förare och teamchef för Belson Derbi och Lotus aprilia, fick gå ifrån sina uppdrag i GP pga drogproblem.
 
Jag tror att han behöver köra in sig en hel del, men topp 5 är han inte än på länge, om ens top 10!?

Detta var ju rätt kul!
Vad kan han prestera på en superbike tror ni? Topp 5 - topp 10????
Top 3? Nä, fixar han det?
 
Frågan är väl om Ben vill köra för TECH 3? Följt hans framfart i AMA men trodde i ärlighetens namn inte han var såå snabb som han visat än så länge i WSBK. Ger han bara tusan i att göra en "Loreno 2008" så kan han säkert välja en bättre plats än i ett satelitteam.
Med tanke på att Yamaha under de senaste två åren knutit tightare och tightare band med Tech 3 och att Spies verkar vara helt inställd på att köra Yamaha så är det troligt att han kan hamna där. Rossi och Lorenzo flyttar man inte på i första taget, om inte Lorenzo själv vill flytta vill säga. Som Bennybåge säger är det nog bättre än flera andra alternativ.

Dani Amatriain, Spansk ex GP-förare som var manager åt GP-förare och teamchef för Belson Derbi och Lotus aprilia, fick gå ifrån sina uppdrag i GP pga drogproblem.
Kokain antar jag?
 
Last edited:
Dani Amatriain, Spansk ex GP-förare som var manager åt GP-förare och teamchef för Belson Derbi och Lotus aprilia, fick gå ifrån sina uppdrag i GP pga drogproblem.

Larvigt en helt vanlig Spanjor! Det är som att jag skulle få sparken för att jag dricker för mkt Miller på helgerna!
 
Axxex skrev inte att killen drogat på jobbet!?

Jobbsituationen kan ju inte passerat obemärkt om han fick kicken!

Lite i sakens natur att om Du/jag får kicken så finns det vetskap om ett problem att lösa, säkert en stor oro att det påverkar sättet att styra teamet :)
 
Jobbsituationen kan ju inte passerat obemärkt om han fick kicken!

Nu kan det ju vara så att det ligger nåt annat bakom och att man krökar lite hårt på fritiden tas som en förvändning, vilket motogg antyder och han har nog bättre insyn i depåpolitik än du och jag.

Lite i sakens natur att om Du/jag får kicken så finns det vetskap om ett problem att lösa, säkert en stor oro att det påverkar sättet att styra teamet :)
alla är tydligen alltid ärliga och godhjärtade i din värld... utom Alberto Puig förståss ;)
 
Nu kan det ju vara så att det ligger nåt annat bakom och att man krökar lite hårt på fritiden tas som en förvändning, vilket motogg antyder och han har nog bättre insyn i depåpolitik än du och jag.

Sant! motogg har säkert fin erfarenhet av depålivet :tummenupp

Fast om det står som Axxexs citerade, att killen fått kicken pga drogproblem så har jag svårt att tro något annat än att just hans drogverksamhet skulle ha påverkat hans jobb. Något annat! Då skulle isåfall beskyllningar om drogproblemen gå under grovt förtal även i Spanien :)
 
Du drar dina tvärsäkra slutsatser utifrån din erfarenhet, den stora världen är mer komplicerad så lite mindre naivitet är en bra skyddsväst.
 
Med tanke på att Yamaha under de senaste två åren knutit tightare och tightare band med Tech 3 och att Spies verkar vara helt inställd på att köra Yamaha så är det troligt att han kan hamna där. Rossi och Lorenzo flyttar man inte på i första taget, om inte Lorenzo själv vill flytta vill säga. Som Bennybåge säger är det nog bättre än flera andra alternativ.


Kokain antar jag?

Tänkte mer som så att om Spies fortsätter hela 2008 i samma anda som han börjat än så länge så har han ju ett rätt bra utgångsläge inför en stundande förhandling. Har ju svårt & tro att han tackar nej när Ducati, Repsol eller FIAT Y sen står där med stora plånboken och viftar.. Nån av de 6 förarna i de teamen kommer ju misslyckas under 2009, har då Spies-dominansen slagit ut för fullt så är det nog bra mycket hetare alt. än TECH 3. Det var så jag spekulera. Men, 2race har gått, lika stor chans att han gör en Lorenzo i WSBK och blir kraschkung istället..
 
Chris Vermeulen 7 pallplatser, 1 seger
 
Last edited:
Friska upp mitt minne: vilka förare (bortsett Bayliss one-hit-wonder) har kommit från WSBK och verkligen tagit för sig i MotoGP?

Jag kommer inte på nån. Men vilka förare har gått direkt från AMA till att vinna 3 av 4 inledande lopp i WSBK? Ibland händer saker som inte vanligtvis händer, se bara Lorenzo's inledning på 2008, när såg vi en rookie göra något liknande sist?
 
Tänkte mer som så att om Spies fortsätter hela 2008 i samma anda som han börjat än så länge så har han ju ett rätt bra utgångsläge inför en stundande förhandling. Har ju svårt & tro att han tackar nej när Ducati, Repsol eller FIAT Y sen står där med stora plånboken och viftar.. Nån av de 6 förarna i de teamen kommer ju misslyckas under 2009, har då Spies-dominansen slagit ut för fullt så är det nog bra mycket hetare alt. än TECH 3. Det var så jag spekulera. Men, 2race har gått, lika stor chans att han gör en Lorenzo i WSBK och blir kraschkung istället..

Även om han nu skulle dominera WSBK så måste i princip någon förare i de tre stora fabriksstallen göra bort sig totalt, typ Melandri-style, för att det ska finnas en plats ledig. Hayden är den som jag tror (och troligen de flesta andra) kommer plocka minst poäng av de sex, men om han bara kommer tia eller liknande så tror jag Ducati behåller honom ett år till för att han ska få chans att komma till sin rätt. Att någon av de andra t.ex. Rossi, Stoner osv. skulle tappa sin plats till Spies 2010 känns helt overkligt.:)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top