MotoGP / 125 / 250 - Silly Season 2009

Det visar sig alltså att Pedrosa har tillgång till alla Honda-förares data, men ingen har tillgång till Pedrosas data. Undrar vem det är som inte kan ställa in en hoj på egen hand.
 
Det visar sig alltså att Pedrosa har tillgång till alla Honda-förares data, men ingen har tillgång till Pedrosas data. Undrar vem det är som inte kan ställa in en hoj på egen hand.

Ap! Nu glömmer Du ju igen allt som Puig gjort för Roadracingen igenom åren.. :rolleyes:
 
Kallio till Alice Team?? Vore ju ascoolt om så är fallet. :tummenupp Ska förarna för Alice Team presenteras nu inför Malaysia? någon som vet mer?
 
Bra koll han har efter alla år... :hihi

"Creo que el director actual

[Hayden no se acuerda del nombre y busca la respuesta en la responsable de prensa]... ¡Sí, ése, [Kazuhiko] Yamano! "

Antingen är han helt utfryst eller så intresserar han sig inte för teamet utan bara sig själv. Han har pratat med Dani 2-3 gånger under åren och kommer inte ihåg vad chefen heter.... :rolleyes:
 
"Kallio is set to graduate to MotoGP next season with Alice Ducati"

Enligt Eurosports hemsida i artikenln om att KTM drar sig tillbaks från 250cc.
Är det klart nu?

Trevligt att det är nån som smyger in lite nyheter mellan allt SKITSNACK!
Jag tittar alltid i den här tråden när den dyker upp på startsidan i hopp om att få reda på nåt nytt som händer i gp-cirkusen. Jag blir tyvärr oftast besviken.:gnissla
 
Antingen är han helt utfryst eller så intresserar han sig inte för teamet utan bara sig själv. Han har pratat med Dani 2-3 gånger under åren och kommer inte ihåg vad chefen heter.... :rolleyes:
Varför ska han prata med torpederaren för? Om torpederaren har skrivit in i sitt kontrakt att hans data är hemliga och alla andras är hans egendom, får man nog räkna med att pratstunderna blir få.

Vem fan vill prata med Pedrosa, förresten? Tråkigare förare har världen aldrig skådat.
 
Varför ska han prata med torpederaren för? Om torpederaren har skrivit in i sitt kontrakt att hans data är hemliga och alla andras är hans egendom, får man nog räkna med att pratstunderna blir få.

Vem fan vill prata med Pedrosa, förresten? Tråkigare förare har världen aldrig skådat.

Om du inte pratade med dina arbetskamrater, inte visste vad din chef hette och gnällde i tidningen om klimatet på jobbet så skulle du nog också bli ifrågasatt...
 
Om du inte pratade med dina arbetskamrater, inte visste vad din chef hette och gnällde i tidningen om klimatet på jobbet så skulle du nog också bli ifrågasatt...
Om en kollega hade access till alla datorer och kopierade friskt, samtidigt som ingen hade access till hans dator, skulle nog den kollegan blir skapligt utfryst.
 
Klart det finns bevis,
den misstänke är kort, mörkhårig och talar sisådär engelska. SKYLDIG!
 
Men vänta här nu, var det inte Hayden som blev utfryst?
Vem pratar med Pedrosa?

Han du några bevis för att det där inte bara är spekulationer?
Ingen har ju sett kontrakten, så nej.

Klart det finns bevis,
den misstänke är kort, mörkhårig och talar sisådär engelska. SKYLDIG!
Vad har det med saken att göra? Han yrar om att Hayden inte kan ställa in en MotoGP-racer. Något han själv och Pedrosa verkar ha ännu större problem med, om man räknar antalet titlar i riktiga klassen.
 
Last edited:
Kan ni inte skriva om pedrosa - hayden - puig i en annan tråd eller ringa dem/varandra så slipper vi läsa den skiten här.

någon som vet varför ktm slutar med 250 rr?
 
Last edited:
Varför det? Den diskussionen är definitivt en del av silly season.

Definitivt vad de har sagt MEN inte vad ni 3-4 personer tycker om dem. Det kan va ok i nåt inlägg men ni tar ju över tråden helt med era interna diskussioner om vad som räknas som segrar, riktiga klasser blablabla.
Håller med Goffe alltså.

Kan någon som vet varför ktm slutar med 250 rr?

Kan nog vara för de förlorar sin toppförare till moto-gp(om det nu är klart) + att 250-klassen på sikt försvinner o blir "mini"moto-gp med 600 cc fyrtaktare. Det är bara vad jag tror
 
Last edited:
Vem pratar med Pedrosa?


Ingen har ju sett kontrakten, så nej.


Vad har det med saken att göra? Han yrar om att Hayden inte kan ställa in en MotoGP-racer. Något han själv och Pedrosa verkar ha ännu större problem med, om man räknar antalet titlar i riktiga klassen.

HRC pratar med Pedrosa..

Frågan är vem som svamlar och yrar nu.. Repsol kunde ju aldrig göra fel tidigare enligt dig, hur kommer det sig att du nu gör en sådan helomvändning?

Om man räknar titlar så kanske man också räknar med motståndet? 2006 var motståndet decimerat på grund av skador och fabrikationsfel hos motståndarna. När sedan de sakerna hos motståndarna är fixat, så är ju deras världsmästare nere på sin vanliga nivå, d.v.s på pallen ibland, men oftast utanför. Sen kom det ett par talangfulla förare till, förutom Rossi att slå, Stoner, Lorenzo och Dovi, vilket inte gör det lätt för Pedrosa eller någon att vara säker på någon titel. Alla är ju dock före 2006 världsmästaren i år som de flesta också förväntade sig.

Det är fler än Puig som nämnt Haydens problem att ställa in cyklar.. Rossi och Burgess gjorde det redan under sin HRC-tid. Det visade sig också rätt tydligt att Hayden inte kunde få cykeln att gå under försäsongen när Pedrosa var skadad. Sen när Pedrosa kom tillbaka så började ju bägge repsolhondorna mystiskt gå fortare för bägge två.. Så jag har väldigt svårt att tro på att Hayden inte skulle få input från andra sidan..
 
HRC pratar med Pedrosa..

Frågan är vem som svamlar och yrar nu.. Repsol kunde ju aldrig göra fel tidigare enligt dig, hur kommer det sig att du nu gör en sådan helomvändning?

Om man räknar titlar så kanske man också räknar med motståndet? 2006 var motståndet decimerat på grund av skador och fabrikationsfel hos motståndarna. När sedan de sakerna hos motståndarna är fixat, så är ju deras världsmästare nere på sin vanliga nivå, d.v.s på pallen ibland, men oftast utanför. Sen kom det ett par talangfulla förare till, förutom Rossi att slå, Stoner, Lorenzo och Dovi, vilket inte gör det lätt för Pedrosa eller någon att vara säker på någon titel. Alla är ju dock före 2006 världsmästaren i år som de flesta också förväntade sig.

Det är fler än Puig som nämnt Haydens problem att ställa in cyklar.. Rossi och Burgess gjorde det redan under sin HRC-tid. Det visade sig också rätt tydligt att Hayden inte kunde få cykeln att gå under försäsongen när Pedrosa var skadad. Sen när Pedrosa kom tillbaka så började ju bägge repsolhondorna mystiskt gå fortare för bägge två.. Så jag har väldigt svårt att tro på att Hayden inte skulle få input från andra sidan..
Det är alltså inte flest poäng som räknas om någon är skadad eller har problem med hojen? Vart står det i reglementet?

HRC gjorde ett gigantiskt misstag inför 2007 när man byggde en hoj som endast passar en 45-kilos förare med maxlängd 150 cm. Jag tror inte man vinner VM med den kombinationen 2009 heller.
 
Det är alltså inte flest poäng som räknas om någon är skadad eller har problem med hojen? Vart står det i reglementet?

HRC gjorde ett gigantiskt misstag inför 2007 när man byggde en hoj som endast passar en 45-kilos förare med maxlängd 150 cm. Jag tror inte man vinner VM med den kombinationen 2009 heller.

Flest poäng av Honda-förarna har väl ändå Pedrosa haft de två sista åren, räknas inte det?
Melandri lyckades bättre än Hayden 2007 också.

Det är svammel att cykeln enbart byggts för Pedrosa, men samtidigt var 800cc hondan inte särskilt bra från start. Alla förare får anpassa hojarna efter sin körställning och vikt, det gäller i alla team, fjädrar och dämpare. Finns inte en cykel i depån som är lika på den fronten.
Pedrosa var dessutom inte långt ifrån att spöa Hayden redan sin rookie-säsong på en hoj som honda inte designat kring honom.
 
Kan ni inte skriva om pedrosa - hayden - puig i en annan tråd eller ringa dem/varandra så slipper vi läsa den skiten här.

någon som vet varför ktm slutar med 250 rr?

Jag misstänker att de blev sura för att Dorna ersätter klassen med den nya 600 klassen med "std" motorer.

Eftersom de dessutom minskar de sitt engagemang i 125 från 8 hojar till 2 nästa år misstänker jag att de blev riktigt sura.
 
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top