Moto2/Moto3 test Estoril 16-18 feb

Nä skämt åsido, fina bilder på nedlägg. Är det bara jag som tycker eller har det inte blivit mer vanligt med att föraren hänger av mer vid sidan av kåpan, lite Elias style?
Jag vet inte om det blivit vanligare men den stora fördelen är att du inte behöver luta hojen lika mycket och i teorin innebär det att du har mer gummi i backen och kan gasa ut ur kurvan tidigare.
(Att jag skriver i teorin beror på att däckets profil, stomme och lufttryck spelar in)

Pedrosa är grym på att plocka upp hojen snabbt ut ur kurvorna. Edwards är väl så långt man kan komma åt andra hållet och han är hedersmedlem i TIBA.

TRS testade med nytt luftintag i kåpan på Jerez.

pa109010.jpg

:va

Det känns lite som om de gör allt för att få hojarna att skilja sig från 125-orna. Det där luftintaget var en av de sämre idéerna rent visuellt.

KTM-s bakdel är lite fräsigt, Kalex-KTM har gjort båtakter... Var är världen på väg?

Edit: För övrigt kan man ju undra hur nyskapande det är med ZXR/RC45/RS250R-rör genom "tanken". Fast med främre halvan som luftburk kanske det är det enklaste sättet.

Det känns lite som om de gör allt för att få hojarna att skilja sig från 125-orna. Det där luftintaget var en av de sämre idéerna rent visuellt.

KTM-s bakdel är lite fräsigt, Kalex-KTM har gjort båtakter... Var är världen på väg?

Edit: För övrigt kan man ju undra hur nyskapande det är med ZXR/RC45/RS250R-rör genom "tanken". Fast med främre halvan som luftburk kanske det är det enklaste sättet.

KTM´s bakdel tycker jag ser lite ut som Honda RS125R 2002 Fast lite kortare.

NSF250R har luftintag ovanför kylaren så enda fördelen jag kommer på är att man kan göra en större kylare om det luftintaget går någon annanstans. Luftintag i kåpan ger lite mindre risk för att få in skit som framhjulet drar upp med.

KTM´s bakdel tycker jag ser lite ut som Honda RS125R 2002 Fast lite kortare.

NSF250R har luftintag ovanför kylaren så enda fördelen jag kommer på är att man kan göra en större kylare om det luftintaget går någon annanstans. Luftintag i kåpan ger lite mindre risk för att få in skit som framhjulet drar upp med.

Ja, det ser ut som någon har sågat av en 02-bakdel lite rakt bara. Jag ska testa på seges när han inte ser.

Kan berätta att QMMF teamet har 2012 Moriwaki chassin och är ett Spanskt mycket proffsigtteam
så det är nog inte där det brister även Gresini använder Moriwaki.

Snygg lack alltså!!!! Håller på Zarco i år. Han var trevlig att se på när han fajtades med Terol förra säsongen!

Vilket posörskrap!

Det måste vara rejält med krut i dom nya motorerna när dom behöver hänga ut sådär mycket för att få fäste där bak.

Vilket posörskrap!

Det måste vara rejält med krut i dom nya motorerna när dom behöver hänga ut sådär mycket för att få fäste där bak.
Ser lite överdrivet ut men Gino Rea har alltid kört så där oavsett klass. Hans stil helt enkelt.

Back