Video Moto Nordicos Vloggar på svenska, engelska & spanska 2019!

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
I onsdags blev det en tur till Vaxholm för första gången i år, dessutom för första gången med endast 11 helgalna hästkrafter som lyckades köra om en bimmer!

I lördags körde jag liksom hundratals andra hojentusiaster och deltog i Madcap Society Rideout och hur det såg ut kan ni som missade eller vill återuppleva det se här:
 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Tog lillhojen ut på lite oasfalterat äventyr, kul att testa lite annorlunda körstil än man är van vid!


Några dagar senare återvände jag för att se om de stora pölarna var borta.

 
Last edited:

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Hallihallå! Nu är den riktiga nya hojsäsongen här när som helst men jag har redan varit ute flera gånger och detta året bjuder på en del nyheter, den fetaste förmodligen att jag äntligen införskaffat en 360-kamera för att bredda utbudet och bjuda på lite nya vyer så håll till godo!

Årets första vloggar på Engelska, Svenska & Spanska:



Två VR-videos i 360 grader har jag också hunnit med, rekommenderar starkt att man kolla i VR-headset för bästa upplevelse, annars funkar Officiella YouTube-appen jäkligt fint där man också kan kolla runt som man vill (Glöm inte att välja 4K för bästa kvalitet!)



Gör du också videos i Sthlms-området eller är sugen på att börja?
-Hojta till så kanske vi kan göra något tillsammans!

HOJSÄSONG 2023 - NU KÖR VI!
 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Sedan nya Honda Hornet (CB750) kom till Sverige har jag varit så jäkla sugen på att provköra den och äntligen fick jag möjligheten!

 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Nu har det gått några veckor och temperaturen har verkligen kommit upp så förhoppningsvis är det väl iallafall någon form av uppslutning vid Skogskyrkogården under kommande onsdagar ?

 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Första turen på Bogesundsvägen för i år, nu i 360°, perfekt för dig med VR-headset men går jättebra även i YouTubes egna app där man kan zooma och titta runt med mobilen.

 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Som skåning boende i Stockholm de senaste ~16 åren var det hög tid att ta och bredda vyerna en aning så förra året styrde jag upp en kort hojsemester för att få lära känna Dalarna lite!

 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Nu kan Du provköra nya Honda Hornet virtuellt i VR-headset eller på YouTube officiella plattformar för att själv kunna titta runt och även zooma in/ut.

 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Speciell dag idag, har gått inte mindre än sju år sedan Hojkortet togs!
Det firar jag genom att ge bort en Quickshifter :tungan

 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
En av hojarna jag testade på årets Start2Ride var Ducati Streetfighter V2, nu kan även Du uppleva en liten testrunda i VR/360.

 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Jag har kört med Power Commander i min CB1000R så länge jag haft den, förra ägaren var inte säker på om det var DynoJets egna mappning för originalhojen eller hans polares mappning för en "likadan" hoj med likadant slipon...

Nu är jag inne på tredje säsongen med hojen och det var dags för lite kärlek och en riktig mappning i bänk!

I min senaste vlogg tar vi reda på om det är någon skillnad på nedladdade mappningar jämfört med en finjusterad och skräddarsydd mappning i bänk med Din faktiska hoj.

 

MotoNordico

Motovlogger
Gick med
24 Jun 2018
Ort
Stockholm
Hoj
Honda x2
Äntligen dök det upp en möjlighet att testa Knix på Arlanda Test Track 1, tidigare hade jag bara kört Knix på Rörken utanför Uppsala så det var kul att testa något annorlunda.

Häng med för att se hur det såg ut ✌️
 

Raderad medlem 61114

Guest
Än är säsongen inte helt slut så bättre sent än aldrig kan man säga om en ny vlogg på YouTube men även ett för mig första besök på KKB!

Du får en gilla för den oansvariga körningen med åttor mellan bilarna i hög fart och wheelies. Mer sånt på Sporthoj :p

Gällande vloggande är jag helt ointresserad i övrigt ;)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top