Moto Martin

Om du promt vill ha ett udda chassie så kan du ju alltid själa måtten från någon annan ram och bocka en egen, du får kansken inte något superchassie men nu ska du ha det till en fighter och inte till ett RR-bygge? Ett annat hett tips är att kolla anonserna i Streetfighter där kan man hitta mycket beggat godis till bra priser!

Hightuned skrev:
Om du promt vill ha ett udda chassie så kan du ju alltid själa måtten från någon annan ram och bocka en egen, du får kansken inte något superchassie men nu ska du ha det till en fighter och inte till ett RR-bygge? Ett annat hett tips är att kolla anonserna i Streetfighter där kan man hitta mycket beggat godis till bra priser!

ska kolla upp detta :) jätte snällt med alla inlägg :tummenupp jag får väl återkomma om jag hakar upp mig på något :) tack igen :Bugar

Kan inte ett budgetalternativ vara att införskaffa sig en Banditram istället?
Är MM ramarna stabilare, eller vad är det förutom känslan som är bättre med dessa ramar? :va

Elgasen skrev:
Kan inte ett budgetalternativ vara att införskaffa sig en Banditram istället?
Är MM ramarna stabilare, eller vad är det förutom känslan som är bättre med dessa ramar? :va

ingen aning....men det börjar nästan luta åt fzr1000 som jag nämde i en tidigare inlägg :va ska kolla upp lite här i karlskrona om en gsx-hoj. Vet en som har en uppborrad gsx1100r...ska kolla med honom :)

Pjaaa, utan att nämna namn vet jag en som köpte ett rullande MM-chassie med Ducce USD-gaffel och fet bakfälg för 12',
en annan fick motsvarande med GSXR-grejer för 10' !!! Det går att hitta prisvärt.
Sedan tillkommer motor, däck, elsystem, lysen osv.
Det går att få ihop en hoj för drygt 20' + finish...
Men, man behöver tid och plats att skruva en del.

Nu blev ni lite sugna va ??? :rofl

Last edited:
Biker66 skrev:
Pjaaa, utan att nämna namn vet jag en som köpte ett rullande MM-chassie med Ducce USD-gaffel och fet bakfälg för 12',
en annan fick motsvarande med GSXR-grejer för 10' !!! Det går att hitta prisvärt.
Men, det går att få ihop en hoj för drygt 20' + finish...

skojar du eller :( man blir riktigt sugen, pappa lärde mig att tycka om suzuki, och just gsx-modellerna från 80-talet är riktigt fräna, ska fan ha en snart....men jag tror att jag köper fzr:n först och sedan byter jag upp (bara jag har ngt att köra på i år :yoparty ) :tummenupp :tummenupp

Biker66 skrev:

Låter ju billigt och bra för en som är hojlös just nu med nyköpt villa, men de verkar vara ruskigt svåra att få tag på.

FreddaAbborre skrev:
VIlket perfekt sätt att förstöra en sådan fin ram..... Tyskröv har jag fortfarande inte förstått....

Njae, det är lite si och så med en så extrem röfv..
Fast enkelsvingen är grym!

FreddaAbborre skrev:
VIlket perfekt sätt att förstöra en sådan fin ram..... Tyskröv har jag fortfarande inte förstått....

menar du den röven som sticker upp i nacken på en :confused:
just sån röv gillar jag inte :tummenner det ska vara som retta-gixxer-ducati, ja nästan alla rövar är snyggare än den tyskarna har på sina fighters :)

sen är det en smaksak också :tummenupp

Spondon big tube är den maffigaste ramen som tillverkas nu.
De fetaste gjordes av Martek, synd att de konkade...

Bifogat

• martek1[1].jpg
    martek1[1].jpg
    55.8 KB · Visningar: 449
  • MARTEK.JPG
    MARTEK.JPG
    52.2 KB · Visningar: 401
Panos skrev:
Någon som kan ge några goda råd om var man kan hitta Moto Martin's....
kan man hitta risiga sådana eller bygger man om gamla gsx :confused:
jag är inte så inne när det gäller Martin's.....skulle behöva lite hjälp....gillar gamla Suzuki's med mycket power i :) hjälp :Bugar

söker en sådan hoj som man kan fixa på själv (alltså en risig sådan) :)
Jag har hört att nico bakker ska vara något liknande,i alla fall ska denna
va till salu, men den är inte risig allt är nyrenoverat och nyservat,
går bra 91,a 1100 f motor 125 hk på slangen,

Bifogat

• HPIM0261.JPG
    HPIM0261.JPG
    115.1 KB · Visningar: 246
Finns det någon Svensk återförsäljare av tex. Spondon ramar eller liknande?

Har ev. en GSXR1100 motor på G...... :)

Sniper skrev:
Jag har hört att nico bakker ska vara något liknande,i alla fall ska denna
va till salu, men den är inte risig allt är nyrenoverat och nyservat,
går bra 91,a 1100 f motor 125 hk på slangen,

den ser ju inte så tokig ut :tummenupp vad är priset på en sån då :va

Peanutboy skrev:
Finns det någon Svensk återförsäljare av tex. Spondon ramar eller liknande?

Har ev. en GSXR1100 motor på G...... :)

Harrir sortimentet(fotpinnar mm) har nog återförsäljare i Sverige men ramarna för du nog beställa från England samma gäller Spondonramrna. Men du behöver ju inte tulla inom eu så jag ser även om det fanns en återförsäljare så finns det ju ingen anledning att betala mer där istället för att beställa den själv?

Biker66 skrev:

Just det, å jag sålde min upp till skellefteå, för 35000:- bara så ni vet.
Gixxer 1109, öhlingodis, magnesium fälgar mm...kanonhoj. :tummenupp

Bifogat

• motomojäng 003.jpg
    motomojäng 003.jpg
    88.7 KB · Visningar: 222
Last edited:
*/ ?>
Back